RSS
امروز سه شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

بررسی بودجه شرکت‌های دولتی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس

هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

حداقل دستمزد در ایران پایین‌تر از کشورهای منطقه

کالری مصرفی خانوارها روی خط خطر

پیش‌بینی مهم یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو

خریدار باشگاه استقلال در صدد تغییر نام باشگاه

جزییات عرضه سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس

سرخابی ها فردا در بورس

۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴کد خبر: 331742
ایستانیوز:قرار است این عرضه سهام به روش صرف سهام انجام شود به این معنا که خریداران سهام باشگاه پرسپولیس باید به ازای هر سهم ۳۳۸۷ریال و برای باشگاه استقلال ۲۹۱۰ریال به ازای هر سهم پرداخت کنند. حداکثر سهام قابل خرید برای متقاضیان سهام پرسپولیس ۸۸۵سهم و برای استقلال ۱۰۳۰سهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،طبق اعلام رئیس سازمان خصوصی سازی بعد از سال ها وعده، قرار است فردا سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس در فرابورس عرضه شود. با احراز شروط 5گانه فرابورس، سهام2 باشگاه پرسپولس و استقلال آماده عرضه شده‌ اند. قرار است فردا بخشی از سهام این 2 باشگاه بعد از 2 دهه تلاش برای نخستین بار از طریق بازار پایه فرابورس پذیره نویسی شود. هفته گذشته تردید‌هایی در مورد عرضه این سهام ایجاد شده بود. مدیرعامل فرابورس اعلام کرده بود این باشگاه‌ها باید  شروطی را برای پذیرش و درج در فرابورس رعایت کنند. حالا اما آنطور که خبر‌ها نشان می‌دهد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ هم تأیید کرده شروط 5گانه فرابورس احراز شده و این دو باشگاه فردا از طریق بازار پایه فرابورس عرضه خواهند شد.
 
حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ به همشهری گفته است: همه شروط عرضه سهام این دو باشگاه رعایت شده و قطعا سهام این دو باشگاه در مبادلات روز یکشنبه عرضه می‌شوند. کل باشگاه به روش ارزش خالص دارایی‌ها قیمت‌گذاری شده زیرا مطابق قانون و دستورالعمل قیمت‌گذاری، ارزش سهام شرکت‌هایی که در بورس حضور ندارند و در 3سال گذشته هم سودآوری نداشته‌اند باید با این روش محاسبه شود. ارزش برند پرسپولیس 1900و استقلال 1700میلیارد تومان تعیین شده و این ارزشگذاری با مدل بازدهی که در آینده خلق خواهد شد برآورد شده است. در ارزیابی مدل‌های درآمدی این باشگاه حتی درآمد‌های حق پخش درنظر گرفت نشده و مطابق با طرح‌های کسب‌وکاری بوده است که دو باشگاه برای سال بعد پیشنهاد کرده‌اند.
 
فرا بورس با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است میزان سهام قابل عرضه استقلال بیشتر از پرسپولیس است. طبق این گزارش فردا و در جریان پذیره نویسی سهام این دو باشگاه 11.5درصد از سهام باشگاه استقلال که معادل یک میلیاردو 236میلیون سهم است و 10درصد از سهام پرسپولیس که معادل یک میلیارد و 34میلیون سهم این باشگاه است فردا از طریق بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود. درصورت فروش همه سهام این دو باشگاه در روز یکشنبه، 350میلیارد تومان نقدینگی به باشگاه پرسپولیس و 360میلیارد تومان منابع مالی جدید به استقلال تزریق می‌ شود.
 
قرار است این عرضه سهام به روش صرف سهام انجام شود به این معنا که خریداران سهام باشگاه پرسپولیس باید به ازای هر سهم 3387ریال و برای باشگاه استقلال 2910ریال به ازای هر سهم پرداخت کنند. حداکثر سهام قابل خرید برای متقاضیان سهام پرسپولیس 885سهم و برای استقلال 1030سهم است. بعد از این عرضه، درصورتی که همه سهام به فروش برسد سهم دولت درباشگاه پرسپولیس به 90درصد و در باشگاه استقلال به 88.5درصد خواهد رسید.
 
سهام سرخابی‌ها باید از طریق تابلوی نارنجی بازار پایه عرضه شود. فرابورس ایران از 4بازار اول، دوم، سوم و بازار پایه تشکیل شده که بازار پایه خود به 3تابلوی زرد، نارنجی و قرمز تقسیم‌بندی می‌شود. عرضه سهام در بازار‌های اول و دوم منوط به رعایت یک‌سری استاندارد‌ها ازجمله میزان سرمایه و سودآوری آن شرکت‌هاست اما این استاندارد‌ها در بازار پایه وجود ندارد بر این اساس می‌توان گفت در بازار پایه فرابورس سهام شرکت‌هایی داد و ستد می‌شود که ریسک مالی زیادی دارند. طبق قوانین بازار پایه ریسک شرکت‌های حاضردر بازار پایه خود مشتمل بر 3بخش است. بازار قرمز شامل شرکت‌هایی است که بیشترین ریسک را دارند و بازار زرد ریسک کمتری نسبت به بازار قرمز دارند و حد وسط آن نیز شرکت‌هایی هستند که در بازار نارنجی فعالند.
 
افرادی که قصد خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال را دارند باید ابتدا کد سهامداری دریافت کنند. کد سهامداری یک شناسه است که به ‌صورت منحصر برای هر فرد صادر می‌شود. این کد عملکردی مشابه کدملی دارد. یعنی هر شخص حقیقی یا حقوقی یک کد بورسی منحصر به‌خود دارد که در بورس با این شناسه شناخته می‌شود. تمام معاملات و دارایی‌های شخص سهامدار در همین کد سهامداری ثبت و نگهداری می‌شود. از 2سال پیش امکان دریافت کد سهامداری به‌صورت مجازی فراهم شده، کافی است سهامداران به سامانه سجام مراجعه کنند و بعد از تأیید مدارک هویتی‌شان و پر کردن فرم‌های مربوط به‌صورت مجازی احراز هویت شوند و کد سهامداری دریافت کنند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:سرخابی، بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *