RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

حراج هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان اوراق مالی بانک مرکزی در بورس

۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۸/۲۷کد خبر: 357359
ایستانیوز:بر اساس اعلام نتیجه شانزدهمین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی، هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان اوراق بانک مرکزی در بورس به فروش رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شانزدهمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۲ (مورخ 23 آبان ۱۴۰۲) برگزار شد.
 
این اوراق توسط بانک مرکزی برای اجرای سیاست‌های اقتصادی و برنامه‌های دولت، منتشر می‌شود و توسط بانک‌های عامل قابل بازخرید است؛ ضمن اینکه بانک مرکزی اصل پول و سود آن را برای خریدار ضمانت می‌کند و همین عامل سبب اطمینان بیشتر برای تزریق دارایی می‌شود.
 
در مرحله شانزددهم از فروش اوراق، بانک مرکزی هزار و 857 میلیارد تومان اوراق در بازار اولیه یعنی بورس به فروش رسانده است؛ نرخ بازده این اوراق از 25.30 درصد  تا 26.30 درصد بوده است. این برای پنجمین هفته متوالی است که بانک مرکزی نرخ بهره اوراق را بالا می برد. پیش از این نرخ بازده این اوراق از 25 درصد  تا 26.10 درصد بوده است.
 
جزئیات این گزارش به شرح زیر است:

 

 
اوراق آراد فروخته شده در این مرحله، جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز برای خرید کالاها و خدمات دستگاه‌های اجرایی موضوع اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی مندرج در جدول شماره (۷) قانون بودجه سال 1402کل کشور با سررسید ۵ ساله، با نرخ سود سالانه و با مواعد پرداخت ۶ ماهه، منتشر و در فرابورس ایران عرضه شده است.
 
در مرحله اول این حراج، 13 هزار میلیارد تومان و در مرحله دوم نیز 5 هزار  و337 میلیارد تومان اوراق به فروش رفته بوده است. در مرحله سوم، چهارم، پنجم و ششم به ترتیب 871 میلیارد تومان، 1456 میلیارد تومان، 1580 میلیارد تومان و 2 هزار میلیارد تومان اوراق توسط بانک مرکزی به فروش رسیده است.
 
در مرحله هفتم نیز هزار و 588 میلیارد تومان اوراق به فروش رسیده بود. در مرحله هشتم، نهم، دهم و یازدهم نیز به ترتیب 11 هزار و 266 میلیارد تومان و هزار و 482 میلیارد تومان، هزار و 812 میلیارد تومان و 506 میلیارد تومان اوراق توسط بانک مرکزی در بورس به فروش رسید.
 
در مرحله دوازدهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم نیز به ترتیب 2219 میلیارد تومان و 13هزار و 243 میلیارد تومان، هزار و 800 میلیارد تومان و چهار هزار و 735 میلیارد تومان اوراق توسط بانک مرکزی در بورس به حراج گذاشته شد.
 
بانک مرکزی پیشنهادات دریافت‌شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال و این وزارتخانه نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند. بانک مرکزی بر اساس بند «ع» تبصره (5) قانون بودجه سال 1402 صرفاً مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است.
 
کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته ندارد و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.
 
همچنین حراج هفدهم اوراق یاد شده در تاریخ 30 آبان ماه جاری برگزار خواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *