RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

معاون پذیرش و ناشران بورس اوراق بهادار تهران مطرح کرد:

ارسال درخواست تامین مالی شرکت پروژه‌ها به بورس

۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹کد خبر: 359380
ایستانیوز:معاون پذیرش و ناشران بورس اوراق بهادار با اعلام ارسال درخواست تامین مالی شرکت پروژه‌ها به بورس گفت: مرحله دوم اجرای پذیره‌نویسی سهام «شگستر» در اختیار هئیت مدیره شرکت قرار دارد تا در زمان مقتضی نسبت به انجام آن اقدام شود.
محمدامین قهرمانی در گفت‌وگو با سنا، در رابطه با مزیت بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای اظهار کرد: بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای به منظور تقویت بازار اولیه و در راستای ارتقای سطح تامین مالی از بورس به واسطه ابزارهایی مانند شرکت‌ پروژه (سهامی عام)، صندوق‌های خصوصی (PE) صندوقهای جسورانه (VC) در بورس تهران ایجاد شده است.
 
وی افزود: نام این بازار ناشی از ماهیت ابزارهای قابل معامله در آن بوده و از آنجایی که ابزارهای بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در مقایسه با سایر ابزارها از ریسک بالاتری برخوردارند، به همین خاطر سرمایه‌گذاران برای حضور در این بازار باید به امضای بیانیه‌ی ریسک بپردازند.
 
معاون پذیرش و ناشران بورس اوراق بهادار تهران در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین ابزار بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای شرکت پروژه (سهامی عام) هستند و اولین شرکت پروژه با نماد «شگستر» در مهره ماه سال جاری برای اولین بار از این بازار تأمین مالی را انجام داد؛ این دست از شرکت‌ها در مرحله قبل از بهره‌برداری بوده و بر اساس دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه (سهامی عام) حداکثر باید ظرف پنج‌سال به بهره‌برداری برسند، هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران علاوه بر طرح کسب‌وکار، ارائه گزارش درجه‌بندی ریسک پروژه توسط موسسات رتبه‌بندی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و گزارش شرکت‌های مهندسان مشاور پایه یک را الزامی کرده است.
 
ارسال در خواست تامین مالی شرکت پروژه‌ها به بورس اوراق بهادار تهران
 
قهرمانی در ادامه در خصوص برنامه‌های بورس تهران برای درج و پذیره‌نویسی سایر شرکت‌ پروژه‌ها، گفت: مجوز پذیره‌نویسی سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در قالب افزایش سرمایه به روش صرف سهام از محل سلب حق تقدم طی دو مرحله بوده که مرحله اول آن در مهرماه سال جاری به مبلغ ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال انجام و مرحله دوم آن به میزان ۱۵.۰۰۰ میلیارد ریال در اختیار هئیت مدیره شرکت قرار دارد تا در زمان مقضتی نسبت به انجام آن اقدام شود.
 
معاون پذیرش و ناشران بورس اوراق بهادار تهران در پایان تصریح کرد: در حال‌حاضر چند درخواست از سوی برخی متقاضیان در صنایعی همچون فولاد، نساجی، حوزه سلامت و... برای بهره‌مندی از بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای برای بورس تهران ارسال شده است، اما با توجه به ریسک شرکت پروژه‌ها برای حضور در بازار مذکور می‌بایست بررسی‌های لازم مطابق گزارشات مورد نیاز صورت پذیرد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *