RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

دستاوردهای آیسکو در بازار سرمایه ایران

۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵کد خبر: 194125
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دستاورد آیسکو (سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار) در بازار گفت: حضور در آیسکو کمی متفاوت‌تر نسبت به حضور در فدراسیون بورس‌های جهانی است، زیرا جایگاه آیسکو مهم تر از آن است، اما باید دید وزارت اقتصاد برنامه مدونی برای استفاده از این جایگاه دارد یا خیر، چراکه در این سازمان بازارهای نوظهور بخش بزرگی را به خود اختصاص می‌دهند و به حتم این بازار‌ها در معرفی و نشان دادن داشته هایشان می‌کوشند و به دنبال توسعه بازار خود هستند که اگر مدیران اقتصادی کشور در این امر بخواهند کوتاهی کنند به حتم بازار‌های نوظهور رقیب گوی سبقت را از ما می‌ربایند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،علی عباسی کارشناس بازار سرمایه   ادامه داد: وزارت اقتصاد در تبیین فواید عضویت در آیسکو اینگونه بیان داشته:"مزیت اول، پس از عضویت در این سازمان بین المللی، سرمایه گذاران خارجی می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری وارد بورس‌های فعال ایران شوند، دوم، فراهم شدن امکان استفاده از دوره‌های آموزشی، سمینار‌ها و خدمات فنی آیسکو است، اما سومین و شاید مهم‌ترین مزیت، به وجودآمدن یک پرستیژ جهانی برای بازار سرمایه ایران است. چهارمین مزیت هم این است که همه کشورهای عضو تفاهم‌نامه ای را امضا می کنند که مزایای بسیاری دارد. "، اما در بیان این مزیت‌ها بسیار کلی گویی شده و تاثیر آن هنوز ملموس نیست چراکه عضویت در آیسکو در فروردین ماه امسال (۹۵) اعلام شد، اما از زمان عضویت ایران در این سازمان چیزی جز نزول بازار سرمایه عاید ما نشده است.
این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در مورد مزیت‌های اعلامی توسط دولت باید بیان کنم که سرمایه گذار خارجی نگاه سرمایه گذاری دارد و نه نوسان گیری از بازار سهام ایران به همین دلیل در صورت سرمایه گذاری بر روی سهام یک شرکت به یقین از نزدیک به سراغ آن واحد تولیدی می‌رود و با مدیران آن به شور و جلسه می‌نشیند تا بتواند با آگاهی تمام دست به خرید سهام آن شرکت خاص و یا واحد تولیدی بزند، پس اطمینان خاطر سرمایه گذار جهانی صرفا از طریق عضویت ایران در آیسکو حاصل نمی‌شود. اما در مورد مزیت دوم باید عنوان کنم به واقع استفاده از دوره‌های آموزشی و سمینار‌ها که خود مستلزم هزینه گزافی نیز است می‌تواند به سطح آگاهی مدیران سازمان بورس در به روز رسانی اطلاعات اقتصادی و بورسی آن‌ها اضافه کند، ولی به یقین نمی‌توان این اتفاق را صرفا یک مزیت نامید.
به نوشته باشگاه خبرنگاران  ،عباسی اظهار کرد: مزیت سومی که وزارت اقتصاد از آن نام برده به نظر جالب نمی‌آید. زیرا زمانی پرستیژ جهانی برای کشور ما در مسئله اقتصاد ایجاد می‌شود که بتوانیم واحد‌های تولیدی و صنعتی و شرکت‌های پویایی در بورس داشته باشیم نه آنکه بزرگترین بانک ایران که سهامش در بازار بورس موجود است تنها در گزارش ۹ ماه ۴۷ تومان به ازای سهم ۱۱۵ تومانی زیان سازی کند! زمانی پرستیژ ایجاد می‌شود که پس از گذشت ماه‌ها یک چهارم سهام‌های موجود در بازار سهام غیر قابل معامله نباشند! هیچ گاه سرمایه گذار خارجی تنها به دلیل عضویت در یک سازمان جهانی دست به سرمایه گذاری در یک بازار نوظهور نمی‌زند چراکه بازار‌های نوظهور همانطور که می‌توانند سود بسازند زیان سازان خوبی هم هستند، اما مزیت چهارم  را زمانی می‌توان به عنوان یک مزیت نام برد، که به صورت رسمی و فیلد به فیلد اعلام شود که قرارداد‌ها با بورس‌های عضو این سازمان در چه حوزه هایی و دارای چه مزیت هایی برای بورس ما هستند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:ایسکو، بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *