RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۲/۵کد خبر: 361785
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بورس و روند آتی بازار بیان کرد: بازار سهام می‌تواند حداقل یک هفته تا ۱۰روز را در حالت رنج و مثبت‌های اندک سپری کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ بازار سهام پس از یک هفته برزخی بالاخره در روزهای گذشته توانست معاملات مثبتی را تجربه کند؛ همین موضوع باعث شد که برخی از کارشناسان در گزارش‌های پیش بینی بورس، این موضوع را نقطه چرخش بازار و آغاز یک روند صعودی در نظر بگیرند.
 
آیا بازار سهام یک روند صعودی را آغاز کرده است؟ محتمل ترین سناریو برای پیش بینی بورس چیست؟ این پرسش‌هایی است که یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «جهان صنعت» به آن‌ها پاسخ داده‌است.
 
مریم محبی کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بعد از اینکه مشخص شد اقدام جمهوری اسلامی ایران نه با هدف آغاز جنگ بلکه پاسخی به اقدام رژیم صهیونیستی بوده و بیشتر حالت بازدارنده داشته، برخورد مثبتی را در بورس مشاهده کردیم و تا روز یکشنبه هم بسیاری از نمادها در دامنه نوسان کوچک خودشان مثبت شدند و صف‌های خرید شکل گرفت.
 
 وی بیان کرد: بعد از تعدیل تنش‌های سیاسی و کاهش قیمت دلار، صف‌های خرید افزایش پیدا کرد و همچنین شاهد مثبت شدن بسیاری از نمادها بودیم که این می‌تواند از نگاه بسیاری از کارشناسان در غالب چرخش بازار از منفی به مثبت ارزیابی شود.
پیش بینی بورس؛ روند صعودی بازار آغاز شد؟
 
محبی تصریح کرد: به نظر نمی‌آید مثبت‌هایی که در این روزها مشاهده می‌کنیم به معنی پیش بینی بورس کاملا مثبت و آغاز چرخش و ادامه‌دار بودن روند مثبت بازار سهام باشد. بلکه بیشتر تخلیه هیجان منفی از بازار سرمایه است و ما این بازار را همچنان در حالت رنج مشاهده خواهیم کرد.
 
این کارشناس بازار سرمایه تا کید کرد:  بازار سهام توان افزایش قیمت‌ها را ندارد؛ یعنی بورس پتانسیل رشد خیلی بالایی به دلیل ادامه‌دار بودن تحریم‌ها و تنش‌های سیاسی و همین‌طور به دلیل مبهم بودن فضای اقتصادی ندارد. بازار در محدوده‌های مطلوبی قیمت‌گذاری می‌شود و در کف قیمتی مناسبی قرار دارد.
پیش بینی بورس چه خواهد شد؟
 
محبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص پیش بینی بورس و روند آتی بازار سهام گفت: نباید فراموش کنیم که در فصل مجامع شرکت‌ها قرار داریم و گزارش‌های مالی شرکت‌ها در حال اعلام شدن است. برخی گروه‌های پرتراکنش مثل لاستیک، خودرو و… افزایش نرخ می‌گیرند و این می‌تواند به نفع بازار سهام باشد. اگر به نسبت پایان بهمن ۱۴۰۲ مقایسه کنیم شاهد رشد قیمت دلار بوده‌ایم که این روزها باید اثر آن را در بورس ببینیم. بنابراین اخبار فاندامنتال و اوضاع بازار سرمایه و قیمت‌های جذاب همگی به نفع بورس است و بازار باید رشد کند.
 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد محتمل ترین سناریو برای پیش بینی بورس چنانچه شاهد پمپاژ خبرهای منفی به بازار نباشیم، این است که بازار سهام می‌تواند حداقل یک هفته تا ۱۰روز را در حالت رنج و مثبت‌های اندک سپری کند که این می‌تواند شروعی برای کف‌سازی بازار باشد و به تدریج رشد در بازار اتفاق بیفتد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *