RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

  • تیشه به ریشه ریال!

    تیشه به ریشه ریال!
    ایستانیوز:اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که مطابق آن اگر شهروندان به تعبیر او «مرتکب بی‌‌‌حجابی» شوند، دولت به عنوان جریمه از حساب بانکی آنها به‌طور مستقیم پول کسر می‌کند.
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
  • چگونه می‌توان از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد؟

    گذار از نفت با کدام استراتژی؟

    گذار از نفت با کدام استراتژی؟
    ایستانیوز:تحولات جدیدی در حوزه نفت و انرژی هیدروکربوری در حال گذار است؛ چه استراتژی‌هایی برای دوران و شرایط گذار می‌توان برای کشورهای صادرکننده نفت تعریف کرد؟ جایگاه این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ کجاست؟ این مقاله را بخوانید.
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
  • مخاطرات بازار نیروی کار

    مخاطرات بازار نیروی کار
    ایستانیوز:وضعیت بازار نیروی کار یکی از موضوعات مهم و پرکشش در حوزه اقتصاد هر کشوری است. اما با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی، بازار کار در ایران با چالش‌‌‌های متعددی روبه‌‌‌روست. تعداد بیکاران، نرخ بیکاری، سطح تحصیلات و مهارت‌‌‌های نیروی کار، نرخ استخدام و شرایط کاری از جمله عواملی هستند که وضعیت بازار نیروی کار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف بازار نیروی کار در ایران می‌پردازیم.
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
  • چک و سفته و ضامن بدهید گوشت بخرید

    چک و سفته و ضامن بدهید گوشت بخرید
    ایستانیوز:موضوع افزایش حقوق و دستمزد کارگران این روزها به یک دغدغه جدی بسیاری از خانواده‌های ایرانی بدل شده است.
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
  • چشم انداز بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳

    چشم انداز بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
    ایستانیوز:گرچه سال آینده می‌توان انتظار افزایش قیمت نفت را داشت که تا حدی فشار تامین هزینه‌های دولت از دل اقتصاد را کمتر می‌کند اما باز هم این تغییری نیست که در بلندمدت محسوس و معنادار باشد. اقتصاد همیشه از تغییرات معنادار به جای موج‌های ناگهانی که پس از مدتی فروکش می‌کنند، استقبال می‌کند.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
  • پیرامون عرضه باشگاه‌ها در بورس

    پیرامون عرضه باشگاه‌ها در بورس
    ایستانیوز:به اعتقاد نگارنده، وظیفه وزارت ورزش باشگاه‌داری نیست، وظیفه وزارت ورزش ایجاد زیرساخت‌های ورزشی است و باید زمینه را فراهم کرد تا بخش خصوصی باشگاه‌داری کند. شاید چند دهه قبل که ورزش مدرن شروع شد، ایجاد باشگاه بر عهده دولت قرار داشت، اما اینک که چندین دهه گذشته، لازم است دولت پای خود را از این عرصه بیرون بکشد و موانع حضور بخش خصوصی را حذف کند. اینکه فوتبالیست‌های مطرح به سراغ کسب‌وکار رستوران و مغازه ‌می‌روند اما باشگاه‌های موجود را نمی‌خرند یا باشگاهی تاسیس نمی‌کنند، نشان از آن دارد که آنها این کسب‌وکار را سودآور نمی‌دانند. دقیقا همین‌طور است.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
  • ضرورت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه

    ضرورت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه
    ایستانیوز:مناسب‌ترین و سالم‌ترین چرخه برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه می‌گذرد و اگر بسترها برای این موضوع مهم، فراهم شود، اقتصاد کشور در مسیر درست قرار می‌گیرد.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
  • نرخ سود سپرده و تغییر ریل سیاستگذاری

    نرخ سود سپرده و تغییر ریل سیاستگذاری
    ایستانیوز:پس از ابلاغ مجوز انتشار و عرضه اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰‌درصد از سوی بانک مرکزی در ۱۱بهمن‌ماه به شبکه بانکی و به تبع آن افزایش نرخ سود سپرده‌ها، اخیرا معاون نظارت بانک‌مرکزی به بانک‌ها هشدار داده است که همچنان مصوبه سال گذشته شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود سپرده‌ها باید مبنای عمل بانک‌ها قرار گیرد و هرگونه تخلف در رعایت نرخ‌های سود دستوری مورد بررسی ویژه قرار گرفته و به قید فوریت، اعمال اقدامات انضباطی و انتظامی تا حد بررسی مجدد صلاحیت حرفه‌‌‌ای اعضای هیات‌مدیره بانک‌های متخلف را در پی خواهد داشت.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
  • ارزیابی ملی پول‌شویی

    ارزیابی ملی پول‌شویی
    ایستانیوز:در هفته گذشته در رسانه‌ها اعلام شد که از نخستین «سند ملی ارزیابی ریسک در مبارزه با پول‌شویی» رونمایی شد. به همین بهانه، نگاهی می‌اندازیم به جایگاه رویکرد ریسک‌محور و این سند در استانداردها و رویه‌های بین‌المللی مبارزه با پول‌شویی.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
  • نقش اصلاح حدنصاب سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده بانکی برای صندوق‌های بادرآمدثابت

    نقش اصلاح حدنصاب سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده بانکی برای صندوق‌های بادرآمدثابت
    ایستانیوز:مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص حد نصاب صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری در اوراق سپرده خاص، فضای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت صندوق‌ها در این اوراق را بهبود می‌دهد.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
  • ترامپ و خطر ژئوپلیتیک جهانی

    ترامپ و خطر ژئوپلیتیک جهانی
    ایستانیوز:پس از انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت کارولینای جنوبی و برنده شدن دونالد ترامپ در این ایالت، او را تقریبا می‌توان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۲۰۲۴ نامید. پیروزی او در این ایالت که زادگاه نیکی هیلی، رقیب حزبی اوست -که مدتی هم فرماندار این ایالت بود- توجه همه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد. تاگ اشپیگل آلمان با چاپ عکس ترامپ در صفحه اول روز دوشنبه خود با این تیتر که «او همچنان می‌تازد؟» نگرانی آلمان را از پیروزی ترامپ به نوعی بیان کرد. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم به شیوه دیگری - انتشار سه یادداشت در یک روز- از پیروزی ترامپ ابراز نگرانی کرد.
    ۱۴۰۲/۱۲/۹
  • انتخابات و اصلاحات اقتصادی

    انتخابات و اصلاحات اقتصادی
    ایستانیوز:مهم‌ترین اخبار این روز رسانه‌ها مربوط به انتخابات و بحث و گفت‌وگو راجع به مشارکت و صف‌بندی‌ها و ائتلاف‌ها و... است و سایر مسائل و موضوعات الامسائل اقتصادی به حاشیه رفته‌اند. موضوعی که سایه آن همچنان بر آسمان کشور سنگینی می‌کند.
    ۱۴۰۲/۱۲/۷
  • فرصت‌های اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴

    فرصت‌های اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴
    ایستانیوز:اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ به صورت جدی با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو است. پس از فروکش کردن پاندمی بیماری کووید ۱۹ و کمتر ‌شدن نسبی تعداد و توالی موج‌های آن و همچنین کم شدن شدت بیماری‌زایی برخی سویه‌های جدید ویروس این بیماری، در شرایطی که با واکسیناسیون گسترده در سطح جهان، کشورهای مختلف به سمت برگشتن به شرایط عادی گام برمی‌داشتند و نشانه‌های رشد و توسعه اقتصادی در سطح جهانی، مجددا ظاهر شده بود، جنگ روسیه و اوکراین، جنگ اسرائیل و فلسطینیان و همچنین بحران‌های دیگر مانند تنش‌ها و درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تاثیرات منفی فراوانی بر اقتصاد جهان گذاشتند.
    ۱۴۰۲/۱۲/۵
  • بن‌بست خصوصی‌سازی در ایران

     بن‌بست خصوصی‌سازی در ایران
    ایستانیوز:بنگاهی که مورد حمایت دولت است و رقیب جدی در بازار ندارد، مانند بر فرض خودرو‌سازان ایرانی، الزاما انگیزه‌ای برای بهبود عملکرد خود برای تولید کالایی با کیفیت بهتر و قیمت کمتر ندارد.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱
  • کلاهبرداری پانزی بلای جان ایرانیان

    کلاهبرداری پانزی بلای جان ایرانیان
    ایستانیوز:در ۲۲ آذر در جواب کامنتی در شبکه اکس که درباب یک فروشنده موبایل بود که امروز متواری است، گفتم که این کار شبیه بازی پانزی است.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱
<< 1 2 3 4 5 6 7 >>