RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

  • از بانک تا بنگاه؛ موانع پیش رو کدام است؟

    صنعت در مسیر سنگلاخ

    صنعت در مسیر سنگلاخ
    ایستانیوز:چقدر بازارهای مالی در ایران به کمک حوزه صنعت آمده و اسناد بالالادستی چگونه به این حوزه نگاه می‌کنند؟ اگر می‌خواهید درباره چگونگی افزایش توان صنعتی کشور بدانید، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.
    ۱۴۰۲/۹/۲۸
  • نوک قله کوه یخ فساد در ایران

    نوک قله کوه یخ فساد در ایران
    ایستانیوز:در فساد اینکه دنبال معلول رفتن، پاسخگو نخواهد بود. اتفاقی هم رخ نمی‌دهد جز اینکه ذهنیت مردم را آشفته‌تر کرده و ادراک فساد را بالاتر می‌برد.
    ۱۴۰۲/۹/۲۷
  • تورم ذینفعانه

    تورم ذینفعانه
    ایستانیوز:برخی معتقدند اقتصاد ذینفعانه یعنی این‌که شما برای هرکاری که به نفع اقتصاد است، نمی‌توانید هزینه و فایده عمومی داشته باشید، باید برای ذینفعان هم یک رویکرد داشته باشید.
    ۱۴۰۲/۹/۲۴
  • معمای افزایش نرخ فقر

    معمای افزایش نرخ فقر
    ایستانیوز:در خصوص آخرین گــــزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از کاهش یک درصدی نرخ فقر در دو سال گذشته و رسیدن به ٣٠ درصد پس از رشد ١١ درصدی آن از سال‌های ٩٩ تا ١۴٠٠ باید گفت معیار سنجش نرخ فقر حداقل معیشت و خط فقری است که برآورد می‌شود.
    ۱۴۰۲/۹/۲۲
  • توفان اختلاس

    توفان اختلاس
    ایستانیوز:چگونه می‌توان این بحران کنونی که در ساحت اقتصاد کشور رخنه کرده را مورد تحلیل قرار داد؟ تا به امروز این سوال از سیاست‌گذاران کلان کشور شده است که برای تنبیه و استفاده از قوه قهریه جهت برخورد با مفسدان اقتصادی چه راهکاری اندیشیده‌اند؟
    ۱۴۰۲/۹/۲۰
  • بودجه‌ها در ایران یا حیف می‌شود یا میل!

    بودجه‌ها در ایران یا حیف می‌شود یا میل!
    ایستانیوز:یک ضرب‌المثل قدیمی میان کارکنان سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که مراجعه‌کنندگان به این سازمان معمولا از آن با خبر می‌شوند. کارکنان این سازمان می‌گویند: « بودجه‌ها در ایران یا حیف می‌شود یا میل!»
    ۱۴۰۲/۹/۱۷
  • اقتصاد سیاسی مالیات‌ستانی در ایران

    اقتصاد سیاسی مالیات‌ستانی در ایران
    ایستانیوز:نظام تامین مالی دولت در اقتصاد ایران در بیش از نیم‌قرن اخیر بر دو پایه استوار بوده است: درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز و مالیات تورمی. چنین به نظر می‌رسد که دولت می‌خواهد از این نظام فاصله بگیرد و تامین مالی دولت را بر درآمدهای مالیاتی استوار کند. این تصمیمی است در جهت درست؛ اما چنین تغییری فقط تغییر در ارقام نیست، بلکه الزاماتی فراتر از آن دارد. مهم‌ترین این الزامات، لزوم رعایت اصول اقتصادی مالیات‌گیری از یک‌سو و نیز توجه به اقتصاد سیاسی، یعنی مالیات‌گیری و هزینه کردن طبق نظر مردم است. دولت‌هایی که بخش عمده منابع مالی‌شان از طریق فروش منابع طبیعی مانند نفت و گاز تامین می‌شود، هم در تامین منابع و هم در نحوه خرج کردن، با دولت‌هایی که با مالیات تامین مالی می‌شوند، متفاوت عمل می‌کنند.
    ۱۴۰۲/۹/۱۴
  • چرا به حسابرسی داخلی در شرکت ها نیاز داریم

    چرا به حسابرسی داخلی در شرکت ها نیاز داریم
    ایستانیوز: حسابرسی داخلی به عنوان یک فرایند استراتژیک و حیاتی در مدیریت شرکت‌ها تلقی می‌شود. این فعالیت از طریق ارزیابی و نظارت بر سیستم‌ها و فرآیندهای داخلی، اطمینان ایجاد می‌کند که عملیات شرکت به صورت کارآمد، قانونی و با رعایت استانداردهای حسابداری و مدیریتی انجام می‌شود.
    ۱۴۰۲/۹/۴
  • یادداشت مدیرعامل بانک صادرات درباره تحقق بانکداری هوشمند

    یادداشت مدیرعامل بانک صادرات درباره تحقق بانکداری هوشمند
    ایستانیوز:​محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در یادداشتی در روزنامه ایران به تشریح الزامات گذار از بانکداری سنتی به هوشمند پرداخت.
    ۱۴۰۲/۹/۴
  • پشت پرده مالیات‌گیری فزاینده

    پشت پرده مالیات‌گیری فزاینده
    ایستانیوز:رفتار شگفت‌انگیز دولت سیزدهم با شهروندان ایرانی در داستان بودجه کل کشور کارشناسان و رسانه‌ها و حتی رسانه‌های حکومتی را بهت‌زده کرده است. سازمان برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی کشور گویی با شهروندان سر لجبازی دارد و می‌خواهد تلخی شکست در تامین درآمدهای دولت از سایر بخش‌ها را با پیروزی بر شهروندان شیرین کند. وزارتخانه‌های‌ اقتصاد و نفت به مثابه دو نهاد پولساز ریالی و ارزی بدون اینکه به ایرانیان توضیح دهند چرا نمی‌توانند نسبت درآمدهای نفت و دیگر درآمدها مثل مولد‌سازی و دیگر بخش‌های بودجه امسال را برای سال بعد حفظ کنند همه بار درآمدی را بر دوش شهروندان انداخته‌اند.
    ۱۴۰۲/۹/۴
  • الگوی سیاست پولی اثرگذار

    الگوی سیاست پولی اثرگذار
    ایستانیوز:کارآیی سیاست‌های پولی به انتظارات عاملان اقتصادی درباره سیاست‌ فعلی یا عملکرد سیاست آینده بستگی دارد. برای پیش‌بینی اینکه چگونه سیاست‌های اقتصادی اثرگذار هستند، اطلاع از نحوه شکل‌گیری انتظارات برای سیاستگذاران ضروری است و این درک تنها وقتی ممکن است که رفتار سیاستی به روش نظام‌مند باشد. چنانچه رفتار سیاستی به صورت قاعده‌مند باشد، این قاعده می‌تواند در تعیین انتظارات عقلایی عملکرد سیاست آینده، نقش مهمی ایفا کند.
    ۱۴۰۲/۹/۴
  • عبرت‌هایی از سیاست پولی آمریکا

    عبرت‌هایی از سیاست پولی آمریکا
    ایستانیوز:چنین تصور می‌شود که تولید علم در آمریکا به‌طور مستقیم و غیرمستقیم احتمالا معادل کل تولید علم در جهان است و احتمالا تا مدتی چنین باقی خواهد ماند. در علم اقتصاد احتمالا نقش دانشگاه‌های آمریکا برجسته‌تر هم هست و یکی از حوزه‌هایی که تولید علم اقتصاد در آن با اهمیت بوده، حوزه سیاست پولی است. این نقش برجسته تولید علم سیاستگذاری پولی، سبب شده است که در عمل نیز حرفه‌ای‌ترین شکل سیاست پولی توسط بانک مرکزی آمریکا یا فدرال‌رزرو انجام شود که نه تنها به اقتصاد آمریکا کمک کرده است، بلکه بقیه بانک‌های مرکزی نیز از این تولید علم و این دانش سیاستگذاری بهره‌مند شده‌اند. با این حال، سیاستگذاری پولی حتی در ایالات متحده نیز با دو معضل روبه‌رو بوده است.
    ۱۴۰۲/۹/۱
  • فقری که خانواده‌ها را می‌بلعد

    فقری که خانواده‌ها را می‌بلعد
    ایستانیوز:گسترش فقر در ایران» واقعیتی است که اغلب ارزیابی‌های تحلیلی، اظهارات اقتصاددانان و اساتید و گزارش‌های مراکز جهانی بر روی آن تاکید دارند. اما مدیران اقتصادی، سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان کشور حاضر به پذیرش آن نیستند. بر اساس یکی از آخرین گزارش‌های بانک جهانی با خط فقر ۶.۸۵ دلاری بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ تعداد افراد زیر خط فقر در ایران بیش از ۹میلیون نفر افزایش پیدا کرده و جمعیت زیر خط فقر ایران طی همین بازه زمانی از ۲۰ درصد به ۲۸.۱ درصد رسیده است. مبتنی بر این گزارش، مصرف حقیقی خانوارهای فقیرتر هم سالانه ۲ درصد کاهش پیدا کرده در حالی که مصرف حقیقی خانوارهای ثروتمند‌تر یک درصد کاهش داشته است.
    ۱۴۰۲/۸/۲۹
  • چالش‌های نظام دادرسی کیفری در مواجهه با جرایم حوزه‌ی رمزارز

    نظام حقوقی ایران درباره رمزارزها

    نظام حقوقی ایران درباره رمزارزها
    ایستانیوز:چه موانعی در راه دادرسی جرایم حوزه‌ی رمزارز وجود دارد؟ چگونه می‌توان این موانع را رفع کرد؟ و آیا قانون‌گذاری کیفری در خصوص رمزارزها نیاز است؟ در ایران تا چه حد قانون‌گذاری در این خصوص صورت پذیرفته است؟ پاسخ این پرسش‌ها را در این مقاله بخوانید.
    ۱۴۰۲/۸/۲۲
  • عایدی ایران

    عایدی ایران
    ایستانیوز:دبـیر شورای اطلاع‌رسانی دولت اخیرا در مطلبی با اشاره به سفر آقای رییسی به تاجیکستان و ازبکستان عنوان داشت که در اجلاس اکو سران پنج کشور عضو این سازمان از جایگاه مهم ایران در مسیر تجارت شرق و آسیای میانه و غرب تاکید کردند و «یکی از روسای جمهور برای نشان دادن اهمیت موضوع، آن را روی نقشه ارایه کرد و بدین‌ترتیب کریدوری ایران و شاهراه بودن آن برای اتصال شرق و غرب، به عنوان یک راه امن، مطمئن و کم‌هزینه به موضوع داغ نشست سران تبدیل شد.» (ایران- ۲۰/۸) بسط ارتباطات و تعاملات اقتصادی و سیاسی با همسایگان از ضرورت‌های توسعه‌ای کشورمان است.
    ۱۴۰۲/۸/۲۲
<< 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>