RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

  • فاصله ۴۰۰ میلیارد تومانی ارزش استقلال و پرسپولیس حفظ شد

    کری‌خوانی سرخابی ها روی تابلوی بورس

    کری‌خوانی سرخابی ها روی تابلوی بورس
    ایستانیوز:در اطلاعیه جدید فرابورس برای عرضه سهام پرسپولیس و استقلال، همچنان اختلاف قیمت ۴۰۰ میلیارد تومانی این دو تیم مشهود است؛ مساله‌ای که برای هواداران تیم گران‌تر، یک امتیاز ویژه برای کری‌خوانی تبدیل شده است.
    ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • چشم‌انداز تورم

    چشم‌انداز تورم
    ایستانیوز:از خردادماه ۱۴۰۲ تا اواسط دی‌ماه ۱۴۰۲ قیمت دلار بازار آزاد بازار غیررسمی حول‌وحوش ۵۰هزار تومان در نوسان بود، با این وجود از اواسط دی‌ماه سال ۱۴۰۲ قیمت دلار روندی افزایشی به خود گرفت و بیش از ۲۰درصد افزایش یافت و از مرز ۶۰هزار تومان گذشت.
    ۱۴۰۳/۱/۲۷
  • از پیش‌بینی تا پیشگویی

    از پیش‌بینی تا پیشگویی
    ایستانیوز:در پایان سال گذشته شاهد موج گسترده‌ای از نظرسنجی درباره آینده اقتصاد ایران و پیش‌بینی تورم و نرخ ارز و غیره بودیم که در رسانه‌ها انتشار یافت و در آن صاحب‌نظران و کارشناسان تلاش داشتند تا برداشت خود را از جهت‌گیری مولفه‌های اقتصاد کلان ارائه کنند. در کنار استقبال گسترده از این نظرسنجی‌ها، بودند جرایدی که با رجوع به اختلاف بین پیش‌بینی‌های ابتدای سال۱۴۰۲ از رشد اقتصادی ۱ تا ۲.۵درصدی و تورم ۴۵ تا ۵۰درصدی، اغلب این متخصصان با نتایج واقعی پایان سال، چنین القا می‌کردند که در پس این پیش‌بینی‌ها یک تبانی پنهان و اجماعی برای ضربه زدن به دولت مستقر کشف کرده‌اند. این در حالی بود که پیش‌بینی‌های مبتنی بر مدل برنامه‌ریزی مالی کارشناسان دولت در سازمان برنامه و بودجه از رشد اقتصادی برای سال مزبور نیز نشان می‌داد که واقعا چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای در ابتدای سال وجود نداشت و مقدار رشد پیش‌بینی‌شده توسط ایشان هم در همان محدوده اشاره‌شده توسط آن صاحب‌نظران بود. همچنین پیش‌بینی سازمان‌های تخصصی بین‌المللی در ابتدای سال گذشته با داده‌هایی که معمولا از دولت‌ها می‌گیرند، چندان دور از محدوده فوق‌الذکر نبود.
    ۱۴۰۳/۱/۲۶
  • سرخابی ها وبال گردن بانک ها می شوند؟

    سرخابی ها وبال گردن بانک ها می شوند؟
    ایستانیوز:پرونده واگذاری سهام سرخابی ها به یکی از موضوعات جنجالی خصوصی سازی درکشور تبدیل شده است و با گذر زمان به جای حل مساله شاهد بروز مشکلات جدید در این خصوص می باشیم .
    ۱۴۰۳/۱/۲۱
  • ردپای دولت در گرانی ارز

    ردپای دولت در گرانی ارز
    ایستانیوز:طی روزهای اخیر مجادله تازه‌ای میان مسوولان دولتی و اقتصاددان‌ها به راه افتاده است که بد نیست درباره آن صحبت شود.
    ۱۴۰۳/۱/۲۰
  • گوش دولت و فریاد اقتصاددان‌ها

    گوش دولت و فریاد اقتصاددان‌ها
    ایستانیوز:اگر از آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنید، وضعیت اقتصادی کشور و نظام تصمیم‌سازی‌های راهبردی ایران در سال ۱۴۰۳ به نسبت سال قبل و سال‌های قبل‌ترش، بهبود پیدا کرده، سخت در اشتباهید!
    ۱۴۰۳/۱/۱۹
  • رشد پایدار و اقتصاد ایران

    رشد پایدار و اقتصاد ایران
    ایستانیوز:ما برای دستیابی به تکنولوژی باید از چرخ‌های از پیش‌ساخته کشورهای دیگر استفاده کنیم و الگوهای این کشورها را سرلوحه کار خود قرار دهیم که در محور آن چگونگی ایجاد روابط بین‌الملل مناسب و محیط مقرراتی پشتیبان کسب‌وکار در داخل است. این الگوها محدود به آمریکا و اروپا نیستند و امروزه مثال‌های متعدد دیگری از جمله چین، مالزی و ترکیه نیز دارند که شاید به ما نزدیک‌تر باشند. از نگاه نگارنده ما باید دو مبانی اصلی «سرمایه‌گذاری» و «تکنولوژی» را بهبود دهیم تا بتوانیم به رشد پایدار برسیم.
    ۱۴۰۳/۱/۱۸
  • علی سعدوندی نسبت به بحرانی‌تر شدن شرایط هشدار داد؛

    آرامش قبل از طوفان اقتصاد ایران

    آرامش قبل از طوفان اقتصاد ایران
    ایستانیوز:هر چند دولتمردان تاکید می‌کند که شرایط اقتصادی رو به بهبود است اما آنگونه که علی سعدوندی، اقتصاددان معتقد است که عملکرد اقتصادی دولت قابل قبول نیست و آرامش نسبی اقتصاد ایران حکم شرایط قبل از طوفان را دارد.
    ۱۴۰۳/۱/۱۵
  • پیش‌بینی اقتصاد ۱۴۰۳

    پیش‌بینی اقتصاد ۱۴۰۳
    ایستانیوز:جامعه ایرانی، شیوه‌ای رایج در پیش‌بینی آینده دارد که اغلب منجر به ورشکستگی می‌شود. چون این شیوه‌های پیش‌بینی رایج است، تصور عمومی آن است که جایز هم هست.
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
  • تیشه به ریشه ریال!

    تیشه به ریشه ریال!
    ایستانیوز:اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که مطابق آن اگر شهروندان به تعبیر او «مرتکب بی‌‌‌حجابی» شوند، دولت به عنوان جریمه از حساب بانکی آنها به‌طور مستقیم پول کسر می‌کند.
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
  • چگونه می‌توان از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد؟

    گذار از نفت با کدام استراتژی؟

    گذار از نفت با کدام استراتژی؟
    ایستانیوز:تحولات جدیدی در حوزه نفت و انرژی هیدروکربوری در حال گذار است؛ چه استراتژی‌هایی برای دوران و شرایط گذار می‌توان برای کشورهای صادرکننده نفت تعریف کرد؟ جایگاه این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ کجاست؟ این مقاله را بخوانید.
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
  • مخاطرات بازار نیروی کار

    مخاطرات بازار نیروی کار
    ایستانیوز:وضعیت بازار نیروی کار یکی از موضوعات مهم و پرکشش در حوزه اقتصاد هر کشوری است. اما با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی، بازار کار در ایران با چالش‌‌‌های متعددی روبه‌‌‌روست. تعداد بیکاران، نرخ بیکاری، سطح تحصیلات و مهارت‌‌‌های نیروی کار، نرخ استخدام و شرایط کاری از جمله عواملی هستند که وضعیت بازار نیروی کار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف بازار نیروی کار در ایران می‌پردازیم.
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
  • چک و سفته و ضامن بدهید گوشت بخرید

    چک و سفته و ضامن بدهید گوشت بخرید
    ایستانیوز:موضوع افزایش حقوق و دستمزد کارگران این روزها به یک دغدغه جدی بسیاری از خانواده‌های ایرانی بدل شده است.
    ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
  • چشم انداز بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳

    چشم انداز بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
    ایستانیوز:گرچه سال آینده می‌توان انتظار افزایش قیمت نفت را داشت که تا حدی فشار تامین هزینه‌های دولت از دل اقتصاد را کمتر می‌کند اما باز هم این تغییری نیست که در بلندمدت محسوس و معنادار باشد. اقتصاد همیشه از تغییرات معنادار به جای موج‌های ناگهانی که پس از مدتی فروکش می‌کنند، استقبال می‌کند.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
  • پیرامون عرضه باشگاه‌ها در بورس

    پیرامون عرضه باشگاه‌ها در بورس
    ایستانیوز:به اعتقاد نگارنده، وظیفه وزارت ورزش باشگاه‌داری نیست، وظیفه وزارت ورزش ایجاد زیرساخت‌های ورزشی است و باید زمینه را فراهم کرد تا بخش خصوصی باشگاه‌داری کند. شاید چند دهه قبل که ورزش مدرن شروع شد، ایجاد باشگاه بر عهده دولت قرار داشت، اما اینک که چندین دهه گذشته، لازم است دولت پای خود را از این عرصه بیرون بکشد و موانع حضور بخش خصوصی را حذف کند. اینکه فوتبالیست‌های مطرح به سراغ کسب‌وکار رستوران و مغازه ‌می‌روند اما باشگاه‌های موجود را نمی‌خرند یا باشگاهی تاسیس نمی‌کنند، نشان از آن دارد که آنها این کسب‌وکار را سودآور نمی‌دانند. دقیقا همین‌طور است.
    ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
1 2 3 4 5 6 >>