RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

  • تحریم یا مدیریت نادرست؟

    تحریم یا مدیریت نادرست؟
    ایستانیوز:تحریم راه مبادله آزاد را مسدود می‌کند و در نتیجه کشور نمی‌تواند از مزیت‌های خود استفاده ببرد. هیچ کشوری نمی‌تواند کلیه مایحتاج مورد نیازش را به تنهایی تولید کند؛ حتی آمریکا یا چین که امروز به‌عنوان ابر اقتصادهای دنیا شناخته می‌شوند. بنابراین محدودیت در تجارت موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت‌ها می‌شود و کسری بودجه دولت هم وسیله آبیاری‌کننده برای رشد نقدینگی و تورم می‌شود.
    ۱۴۰۲/۷/۱۵
  • ایستادن در طرف درست تاریخ

    ایستادن در طرف درست تاریخ
    ایستانیوز:بسیاری از بحران‌های اقتصادی کشورمان محصول سیاست‌های به ظاهر جذاب و زیبایی بوده که در گذشته با همراهی توده مردم اجرا شده‌اند. درباره بسیاری از این تصمیمات هم اگر رای‌گیری می‌شد، احتمالاً رای می‌آورده‌اند. اما باید دید چه کسانی در آن برهه کوتاهی کرده‌اند؟ کسانی که در آن زمان متوجه اشکالات این سیاست‌های اشتباه بودند اما صدایی از آنها در نیامد تا این راه غلط پیموده شود، مقصر اصلی بوده‌اند.
    ۱۴۰۲/۷/۱۲
  • ضرورت احتیاط در تحلیل آمارهای مثبت

    ضرورت احتیاط در تحلیل آمارهای مثبت
    ایستانیوز:در سال‌جاری به دلیل وضعیت مالی مناسب‌تر دولت، دوره جدیدی از تثبیت قیمت‌ها آغاز شده است که برخلاف سیاست افراطی حذف یکباره و نه تدریجی ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱، سیاستگذار این‌بار به سیاست تفریط‌گونه تثبیت قیمت‌ها یا به بیان دیگر، منجمد کردن قیمت‌های اساسی در اقتصاد اقبال کرده است.
    ۱۴۰۲/۷/۱۲
  • آرامش بازارها قبل از توفان اقتصادی

    آرامش بازارها قبل از توفان اقتصادی
    ایستانیوز:مردان اقتصادی دولت سیزدهم طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر مدام در خصوص افزایش صادرات نفتی کشور فضاسازی کرده و مدعی هستند منابع ارزی بیشتری وارد کشور می‌شود.
    ۱۴۰۲/۷/۹
  • اقتصاد ایران و معضل قیمت دستوری

    اقتصاد ایران و معضل قیمت دستوری
    ایستانیوز:موضوع قیمت‌گذاری دستوری و نرخ ارز غیرواقعی، مساله‌ای است که حوزه تولید را با مشکل روبرو کرده است. به عنوان‌مثال، زمستان سال قبل، در زنجیره ارزش فولاد، پتروشیمی و فلزات رنگی، موادی که در بورس عرضه می‌شد، دچار مشکلاتی شد.
    ۱۴۰۲/۷/۸
  • تحقق وعده چهار میلیون مسکن از بیراهه؟

    تحقق وعده چهار میلیون مسکن از بیراهه؟
    ایستانیوز:رئیس جمهوری قبل از روی کار آمدن وعده ساخت چهـار میلیون مسکن در سال را دارد ولی هنوز این وعده عملی نشده و مسوولان، علت این موضوع را گردن گرانی مصالح ساختمانی انداخته‌اند.
    ۱۴۰۲/۷/۵
  • یک نسخه برای مهار رشد سرسام‌آور قیمت مسکن

    یک نسخه برای مهار رشد سرسام‌آور قیمت مسکن
    ایستانیوز:در بسیاری از نقاط جهان بانک‌ها بهترین و مناسب‌ترین تسهیلات خود را در اختیار کسانی قرار می‌دهند که به دنبال خرید مسکن هستند، این تسهیلات علاوه بر نرخ پایین بهره بانکی مدت زمان بالایی نیز برای بازپرداخت آن تعیین شده است.
    ۱۴۰۲/۷/۱
  • همزیستی دردناک با پدیده بدمسکنی

    مصایق بدمسکنی کدام است؟

    مصایق بدمسکنی کدام است؟
    ایستانیوز:بدمسکنی چیست و چه تفاوتی با فقر مسکن دارد؟ دولت برای مقابله به آن چه برنامه‌های دارد سیاست‌ها در این زمینه چه می‌گویند؟ پاسخ را در این مقاله بخوانید.
    ۱۴۰۲/۶/۲۷
  • بررسی لایحه برنامه در صحن مجلس متوقف شود

     بررسی لایحه برنامه در صحن مجلس متوقف شود
    ایستانیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از نامه نمایندگان به قالیباف در راستای توقف روند بررسی لایحه برنامه در صحن مجلس خبر داد و گفت: باید لایحه به کمیسیون باز گردد.
    ۱۴۰۲/۶/۲۶
  • مولدسازی یا تعطیلی بنگاه‌های موفق

    مولدسازی یا تعطیلی بنگاه‌های موفق
    ایستانیوز:ابهامات پروژه مولدسازی همچنان در فضای عمومی و اقتصادی کشور وجود دارد و هر روز ابعاد تازه‌ای از خطرات اجرای یک چنین پروژه‌ای مطرح می‌شود‌.
    ۱۴۰۲/۶/۲۶
  • یک سوال از دولت و یک سوال از بانک مرکزی

    یک سوال از دولت و یک سوال از بانک مرکزی
    ایستانیوز:به نظر می‌رسد، بانک مرکزی با هدف مهار تورم فزاینده، در تلاش است تا رشد نقدینگی را به دامنه ۲۵تا۳۰درصد برساند. هدف ذکرشده هرچند همچنان عددی بالا و متناظر با تورم‌های بالاست، اما با توجه به محدودیت‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، «در صورت استمرار» می‌تواند به کاهش تورم در محدوده ۳۰درصد بینجامد که آن هم هرچند تورمی بالاست، اما به نسبت شرایط موجود، یک گام به جلو محسوب می‌شود. موفقیت در دستیابی به این هدف، زمینه را برای تعیین اهداف مراحل بعد فراهم می‌کند.
    ۱۴۰۲/۶/۲۶
  • اهمیت مقابله با نوسان ارزی

    اهمیت مقابله با نوسان ارزی
    ایستانیوز:پیش از هر چیز باید این مساله را مد نظر قرار داد که نرخ ارز یکی از مهم‌ترین و موثرترین متغیرهای اقتصادی است که تصویری کلی از شرایط اقتصادی هر کشور نشان می‌دهد.
    ۱۴۰۲/۶/۲۶
  • بریکس و سیاست خارجی ایران

    بریکس و سیاست خارجی ایران
    ایستانیوز:ایران سیاست خارجی مبتنی بر چندجانبه‌گرایی را در دستور کار قرار داده است. چندجانبه‌گرایی به مفهوم آن است که واحدهای سیاسی تلاش دارند تا الگوی رفتاری خود در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل را بر اساس همکاری‌های نهادی و بین‌المللی شکل دهند. براساس چنین رویکردی، واحدهای سیاسی به گونه تدریجی بخشی از معیارها و شاخص‌های ناشی از اراده و حاکمیت ملی را با ضرورت‌های بقا، همکاری و مشارکت راهبردی در سیاست بین‌الملل مبادله می‌کنند.
    ۱۴۰۲/۶/۱۴
  • آیا خودرو با واردات ارزان می‌شود؟

    آیا خودرو با واردات ارزان می‌شود؟
    ایستانیوز:آیا واردات خودرو سبب کاهش قیمت خودرو می‌شود؟ بدون تردید. آیا واقعا واردات خودرو سبب کاهش قیمت خودرو می‌شود؟ نه واقعا. این سوال و دو جواب کاملا متضاد مصداق تفاوت نگاه به پدیده‌ها از منظر اقتصاد خرد و اقتصاد کلان است که علم اقتصاد ما را از خلط کردن این دو منظر، به‌ویژه هنگام سیاستگذاری، به‌شدت برحذر می‌دارد.
    ۱۴۰۲/۶/۱۴
  • رشد اقتصادی؛ رویا یا واقعیت؟

    رشد اقتصادی؛ رویا یا واقعیت؟
    با وجود توزیع منابع قابل‌توجه در اقتصاد به صورت یارانه‌های آشکار و پنهان، کاهش ۳۳درصدی درآمد سرانه طی دهه ۹۰ سبب شد تا وضعیت رفاهی خانوارهای ایرانی به‌طور مستمر بدتر شود، به‌طوری که نرخ فقر طی این دهه رشد نزدیک به ۱۲واحد درصدی داشت و جمعیت افراد فقیر طی یک‌دهه حدود ۱۱میلیون نفر افزایش یافت. ضمن اینکه با توجه به کاهش مستمر فاصله جمعیت غیر‌فقیر با خط فقر، در صورت تحمیل شوک‌های جدید، تهدید فقر فراگیر بسیار جدی خواهد بود.
    ۱۴۰۲/۶/۱۴
<< 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >>