RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

  • چرا بازارها از دست می‌روند؟

    چرا بازارها از دست می‌روند؟
    ایستانیوز:صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در دهه‌‌‌های اخیر به تبع افت و خیز تولید، افزایش و کاهش زیادی داشته است. دوره‌های رکود که با تحریم و سیاست‌های مخرب اقتصادی همراه بوده، باعث کاهش تولید و مصرف و صادرات شده است که در آمار رسمی قابل مشاهده است. آنچه مشاهده آن به تعریف و محاسبه شاخص‌های دقیق نیاز دارد، تغییرات در کیفیت فعالیت‌های اقتصادی است. رکود اقتصادی علاوه بر کاهش صادرات، ارزش واحد کالاهای صادراتی را هم کاهش داده است که بیانگر از دست رفتن بازارهای باارزش برای تولیدکننده ایرانی است.
    ۱۴۰۲/۸/۷
  • در سوگ شوالیه تورم

    در سوگ شوالیه تورم
    ایستانیوز: مهر سال۱۳۶۵ بود که بنا به عادت همیشگی قبل از استاد در اولین جلسه کلاس درس پول و بانکداری منتظر حضور استاد بودم که سر ساعت معلمی متشخص از سرزمین سبز گیلان وارد شد که مانند خود گیلان متین، معتدل، ملایم و آرام بود و اسباب آرامش. او زنده‌یاد دکتر باقر قدیری‌اصل بود که روز جمعه با شنیدن خبر درگذشت او به سوگ نشستیم.
    ۱۴۰۲/۸/۷
  • راه توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم

    راه توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
    ایستانیوز:وحید رجبیان در یادداشتی برای سنا نوشت: افزایش تعداد و تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و رشد اقبال عمومی به سرمایه‌گذاری در بازار سهام را می‌توان از دلایل عمده در بحث توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم دانست.
    ۱۴۰۲/۸/۶
  • روایت جالب یک نماینده مجلس از احتکار خودرو

    مورد عجیب در قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی

    مورد عجیب در قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی
    ایستانیوز:یک نماینده مجلس با اشاره به عرضه قطره‌چکانی خودروهای وارداتی می‌گوید: این نگرانی وجود دارد که اگر عرضه خودروها کم و محدود باشد، روی قیمت بازار تاثیر منفی بگذارد.
    ۱۴۰۲/۸/۳
  • مرگ سرمایه‌ها در باتلاق مقررات

    مرگ سرمایه‌ها در باتلاق مقررات
    ایستانیوز:روزی نیست که فعالان اقتصادی از مشکلات پیچیده خود درباره مسائل ارزی، بانکی، سازمان امور مالیاتی، قانون کار و... سخن نگویند. در این شکایت‌ها، بخشی از بار سنگین و طاقت‌فرسای مواجهه با قوانین و مقررات بد و زدوبندها و بی‌قانونی‌ها و نااطمینانی‌های نامتناهی و فضای مه‌آلود و پرابهام محیط اقتصادی را می‌توان حس و لمس کرد. این اعتراض‌ها، ما را به سوال کلیدی رهنمون می‌سازد که چرا با وجود منابع و سرمایه‌های بسیاری که داریم، کشوری فقیر هستیم و به احتمال زیاد فقیر خواهیم ماند؟
    ۱۴۰۲/۸/۲
  • اثر جهش قیمتی نفت بر شوک‌های ارزی در ایران

    اثر جهش قیمتی نفت بر شوک‌های ارزی در ایران
    ایستانیوز:ابتدا این را می‌دانیم که الگوی ارزی کشور ما شناور کنترل شده است و بانک‌مرکزی در بازار ارز مداخله مستقیم دارد و باید داشته باشد. همچنین می‌دانیم که در اقتصاد ایران می‌توان اینگونه انگاشت که منابع مالی حاصل از فروش نفت قبل از تحریم‌های بین‌المللی و آمریکا علیه کشورمان به دست دولت می‌رسید و دولت آن را از طریق بانک‌مرکزی به پول ملی مبادله می‌کرد و معادل ریالی پول نفت را به‌طور مستقیم در بودجه هزینه می‌کرد؛ ولی پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه توسط آمریکا و برخی دیگر از کشورها، پول نفت عملا نمی‌تواند وارد کشور شود و دولت به صورت مستقیم به منابع مالی حاصل از فروش نفت دسترسی ندارد.
    ۱۴۰۲/۸/۱
  • معضل ناترازی بانک‌ها

    معضل ناترازی بانک‌ها
    ایستانیوز:منابعی که بانک‌ها از سپرده‌گذاران دریافت می‌کنند به چند طریق استفاده می‌شود؛ بخشی از این سپرده به عنوان ذخیره قانونی نزد بانک مرکزی قرار می‌گیرد، بخش دیگری براساس بودجه و قانون و تحت عنوان تسهیلات تکلیفی به متقاضیان پرداخت و بخشی هم صرف تامین مالی دولت و خرید اوراق و... می‌شود.
    ۱۴۰۲/۷/۳۰
  • تکرار خطا در بودجه‌ریزی

    تکرار خطا در بودجه‌ریزی
    ایستانیوز:سند بودجه سال ۱۴۰۳ تبلور مالی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی کامل، شفاف و قابل تحلیل وقوف، باورها، رویکردها و شیوه‌‌‌های حکمرانی دولت سیزدهم و مجلس فعلی شورای اسلامی است. سال ۱۴۰۳ اولین سال اجرای برنامه هفتم توسعه کشور (که تا زمان تهیه این یادداشت به تصویب نهایی مجلس نرسیده) است که سند بالادست بودجه ۱۴۰۳ هم به شمار می‌رود. تاکنون دولت و مجلس مستقر، بسیاری از نا‌کارآیی‌‌‌ها و مشکلات را ناشی از عملکرد و سیاستگذاری‌‌‌های گذشته تبلیغ می‌‌‌کردند؛ ولی از کیفیت و محتوای سند بودجه ۱۴۰۳ و سند برنامه هفتم می‌‌‌توان طرز تفکر دولت و مجلس برای اداره کشور را به‌طور شفاف‌تر شناخت.
    ۱۴۰۲/۷/۳۰
  • لزوم توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در تدوین بودجه

    لزوم توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در تدوین بودجه
    ایستانیوز:همه ساله با نزدیک شدن به زمان تدوین، بررسی و تصویب بودجه، بحث و تبادل نظر در خصوص اعداد و ارقام بودجه و سیاستگذاری‌‌‌های خرد و کلان دولت برای سال آینده، ‌‌‌بین سیاستمداران، صاحب‌‌‌نظران، فعالان اقتصادی و حتی مردم عادی داغ می‌شود و این مساله از جنبه‌‌‌های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.
    ۱۴۰۲/۷/۳۰
  • نگاهی به کسری بودجه ۱۴۰۲

    نگاهی به کسری بودجه ۱۴۰۲
    ایستانیوز:منابع و مصارف بودجه عمومی معادل ۲۰۸۲‌هزار میلیارد تومان تصویب شده که نسبت به سال گذشته ۳۶.۴درصد افزایش یافته است. بنابراین انتظار این است که در نیمه اول امسال معادل ۱۰۴۱‌هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده باشد. معمولا در سال‌های قبل، خزانه کشور عملکرد وصولی و مخارج خود را به صورت ماهانه منتشر می‌‌‌کرد؛ ولی چند وقتی است که متاسفانه این گزارش منتشر نمی‌شود. بنابراین بیشتر گزارش‌‌‌های منتشرشده درباره عملکرد بودجه از صحبت‌‌‌های مسوولان استنباط می‌شود که آن‌هم به صورت ناقص است.
    ۱۴۰۲/۷/۳۰
  • هدف‌گذاری برای رفع فقر در برنامه هفتم توسعه

    هدف‌گذاری برای رفع فقر در برنامه هفتم توسعه
    ایستانیوز: نظام و برنامه مدون فقرزدایی در کشور وجود ندارد، منابعی هم که در این راستا توسط نهادهای مختلف هزینه می‌شود به‌صورت جزیره‌ای هزینه می‌شوند که در عمل به قدر کفایت موثر واقع نمی‌شوند.
    ۱۴۰۲/۷/۲۵
  • سهم صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد ایران

    سهم صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد ایران
    ایستانیوز:بنگاه‌های کوچک و متوسط به‌عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی کشور هستند؛ این بنگاه‌ها در اقتصاد ایران بین یک‌دوم تا یک‌سوم ارزش‌افزوده کل کشور را ایجاد می‌کنند.
    ۱۴۰۲/۷/۲۲
  • پوتین و زنده به گور‌کردن گاز ایران

    پوتین و زنده به گور‌کردن گاز ایران
    ایستانیوز:محمدصادق جنان‌صفت در یادداشتی در روزنامه جهان صنعت نسبت به استراتژی روسیه و پوتین در خصوص گاز ایران هشدار داد.
    ۱۴۰۲/۷/۲۲
  • همه راه‌ها به FATF ختم می‌شود

    همه راه‌ها به FATF ختم می‌شود
    ایستانیوز:روند جدیدی که برخی افراد و جریانات مخالف برجام یا به ناچار یا به دلیل کسب تجربه در پیش گرفته‌اند، امیدوار‌کننده است.
    ۱۴۰۲/۷/۲۱
  • مقوله بانک‌ها در برنامه هفتم

    مقوله بانک‌ها در برنامه هفتم
    ایستانیوز:اگرچه فرجام قانون - یا هنوز لایحه - برنامه هفتم توسعه اقتصادی روشن نیست و مواد متعددی از آن در حالت مراعا باقی مانده یا برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی مجلس محترم ارائه شده است، اما وقتی بحث به بخش پولی و بانکی می‌رسد، اتفاق نظر چشمگیری در بین نمایندگان بررسی‌کننده وجود دارد. همین چند روز پیش وقتی نمایندگان محترم به مواد مرتبط با فعالیت بانک‌ها رسیدند، تقریبا بدون هیچ شبهه‌ای مواد مرتبط را با تحکم و تحدید بیشتر تصویب کردند.
    ۱۴۰۲/۷/۱۷
<< 3 4 5 6 7 8 9 10 11 >>