RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

  • رشد ۷ هزار برابری دلار در ایران

    رشد ۷ هزار برابری دلار در ایران
    ایستانیوز:با یک حساب سرانگشتی ساده مشخص می‌شود نوسانات نرخ ارز در کشورمان در سال‌های پس از انقلاب تا به امروز بیش از ۷ هزار برابر افزایش پیدا کرده است.
    ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
  • چشم‌انداز پیش روی بورس

    چشم‌انداز پیش روی بورس
    ایستانیوز:چشم‌انداز بازار سرمایه تا پایان سال مثبت است؛ اما ناملایماتی را در بورس وجود دارد که طبیعتا انتظار داریم اثرات منفی این تصمیمات را در بورس ببینیم، اما نکته قابل توجه در اینجا این است که ما برای اندازه‌گیری و مقایسه بازار‌ها باید سایر بازار‌ها را در کنارش ببینیم. مثلا فرصت سرمایه‌گذاری در کنار بازار بورس چه بازار‌هایی است؟ مسکن، خودرو، ارز و طلا و کالا‌های سرمایه‌ای و... کلیه بازار‌ها بعد از طی کردن پیچ سخت قیمت و اور ولیو بودن بخش مسکن و خودرو در شش ماه اول ۱۴۰۲ به نقطه رکود رسیده‌اند.
    ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
  • ثروتمند شوید تا مالیات ندهید!

    ثروتمند شوید تا مالیات ندهید!
    ایستانیوز:بر اساس آمارهای بین‌المللی، میانگین نسبت مالیات به GDP در سطح جهان، ۳۶درصد است. این نرخ در ایران حدود ۱۲ درصد است.
    ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
  • تورم در دولت اول روحانی به این دلایل مهار شد

    ۱۲۰ دقیقه نفس‌گیر با ولی‌الله سیف

    ۱۲۰ دقیقه نفس‌گیر با ولی‌الله سیف
    ایستانیوز: ولی‌الله سیف حرف‌های ناگفته‌ی فراوانی دارد. وی که بیش از چهل سال در بالاترین رده‌های مدیریت بانکی در ایران حضور داشته، این روزها در اتاق کاری در خانه‌ی مسکونی خودش، روند مطالعاتش را ادامه می‌دهد.
    ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
  • چرایی تکرار فساد چند همتی

    چرایی تکرار فساد چند همتی
    ایستانیوز:در تاریخ ۱۴۰۲.۰۹.۲۸ سرمقاله‌ای تحت عنوان «چرا فساد میلیارد دلاری تکرار خواهد شد» به قلم سردبیر جوان روزنامه «دنیای‌اقتصاد» منتشر شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت. در این مقاله نویسنده علت اصلی فسادهای ارزی را در چند‌نرخی بودن ارز از یک‌طرف و نبود سازوکار عرضه و تقاضا برای تخصیص ارز بلکه با امضای بوروکرات‌های مملکت، از طرف دیگر به درستی تبیین کرد. هرچند به گمان نگارنده این سطور، خسارات هنگفت ناشی از دو دوره تک‌نرخی بودن ارز طی ۵۰سال اخیر (۵ساله قبل از انقلاب و ۱۰ساله بین سال‌های ۷۹ تا ۸۹) که با تزریق دلارهای بی‌حساب نفتی به اقتصاد رخ داد، برای کشور به‌مراتب سنگین‌تر از زیان فسادهای ناشی از چند‌نرخی بودن ارز بوده است.
    ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
  • اهمیت ثبات در نرخ ارز

    اهمیت ثبات در نرخ ارز
    ایستانیوز:بررسی وضعیت اقتصاد ایران در دهه گذشته نشان می‌دهد که ما متاسفانه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید خوب عمل نکردیم و حتی در برخی سال‌ها، سرعت خروج سرمایه از کشور به‌شدت افزایش یافته است.
    ۱۴۰۲/۱۰/۹
  • معمای تورم و دلاریزه شدن اقتصاد

    معمای تورم و دلاریزه شدن اقتصاد
    ایستانیوز:موضوع «دلاریزه شدن»و «دلارزدایی» بازهم به ادبیات محاوره‌ای بسیاری از مسوولان اقتصادی دولت بدل شده است، بدون اینکه توضیحی داده شود که اولا معنای دلاریزه شدن در اقتصاد چیست، ریشه‌های بروز آن کدام است و از آن مهم‌تر راهکار درست برای مواجهه با یک چنین شرایطی چیست؟
    ۱۴۰۲/۱۰/۶
  • دینامیسم رشد فزاینده کسری بودجه و نقدینگی

    چرا مشکل کسری بودجه حل نمی‌شود؟

    چرا مشکل کسری بودجه حل نمی‌شود؟
    ایستانیوز:این مطلب به دنبال پاسخ به این پرسش مهم و اساسی است که چرا به رغم تأکید زیاد دولت‌ها بر کاهش کسری بودجه و قاعده‌مند شدن میزان رشد نقدینگی، چنین اتفاقی نمی‌افتد؟ مگر نه این است که مهم‌ترین نقد هر دولتی بر دولت پیشین، بی‌انضباطی پولی و مالی است و از این منظر تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا رویه صحیحی را بنیان‌گذاری کند؟ پاسخ به این پرسش را بدون توجه جدی به ساخت قدرت و اثر آن بر ترکیب نقدینگی جاری در اقتصاد نمی‌توان داد.
    ۱۴۰۲/۱۰/۵
  • حراج دلارهای صندوق توسعه ملی

    حراج دلارهای صندوق توسعه ملی
    ایستانیوز:گروه رهبری صندوق توسعه ملی در دولت سیزدهم در این دوره از فعالیت‌های نهاد یادشده شفاف‌تر از دوره‌های پیشین رفتار کرده‌اند و برای اینکه در آینده با اتهام روبه‌رو نشوند گزارش‌های قابل اعتنایی از پرداخت‌ها‌ی این صندوق را اعلام می‌کنند.
    ۱۴۰۲/۱۰/۱
  • کدام کشورها برای آینده آماده‌ترند؟

    کدام کشورها برای آینده آماده‌ترند؟
    ایستانیوز: در کنفرانسی که این نویسنده اخیراً شرکت کرده بود، گزارشی از یک تیم تحقیقاتی متشکل از گوگل، موسسه دکارت برای آینده (در پاریس) و دولت قطر عرضه شد که خلاصه ای از آن در زیر ارائه می‌­گردد.
    ۱۴۰۲/۹/۲۹
  • تحمیل فقر بر قشر حقوق‌بگیر، در بودجه ۱۴۰۳

    تحمیل فقر بر قشر حقوق‌بگیر، در بودجه ۱۴۰۳
    ایستانیوز:طبق پیش‌بینی لایحه بودجه مبلغ حدود یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان از حقوق وی به عنوان مالیات کسر خواهد شد که این به معنای فقیر‌ترشدن حقوق‌بگیران صرفا از بابت مالیات بر فقر است.
    ۱۴۰۲/۹/۲۸
  • از بانک تا بنگاه؛ موانع پیش رو کدام است؟

    صنعت در مسیر سنگلاخ

    صنعت در مسیر سنگلاخ
    ایستانیوز:چقدر بازارهای مالی در ایران به کمک حوزه صنعت آمده و اسناد بالالادستی چگونه به این حوزه نگاه می‌کنند؟ اگر می‌خواهید درباره چگونگی افزایش توان صنعتی کشور بدانید، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.
    ۱۴۰۲/۹/۲۸
  • نوک قله کوه یخ فساد در ایران

    نوک قله کوه یخ فساد در ایران
    ایستانیوز:در فساد اینکه دنبال معلول رفتن، پاسخگو نخواهد بود. اتفاقی هم رخ نمی‌دهد جز اینکه ذهنیت مردم را آشفته‌تر کرده و ادراک فساد را بالاتر می‌برد.
    ۱۴۰۲/۹/۲۷
  • تورم ذینفعانه

    تورم ذینفعانه
    ایستانیوز:برخی معتقدند اقتصاد ذینفعانه یعنی این‌که شما برای هرکاری که به نفع اقتصاد است، نمی‌توانید هزینه و فایده عمومی داشته باشید، باید برای ذینفعان هم یک رویکرد داشته باشید.
    ۱۴۰۲/۹/۲۴
  • معمای افزایش نرخ فقر

    معمای افزایش نرخ فقر
    ایستانیوز:در خصوص آخرین گــــزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از کاهش یک درصدی نرخ فقر در دو سال گذشته و رسیدن به ٣٠ درصد پس از رشد ١١ درصدی آن از سال‌های ٩٩ تا ١۴٠٠ باید گفت معیار سنجش نرخ فقر حداقل معیشت و خط فقری است که برآورد می‌شود.
    ۱۴۰۲/۹/۲۲
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >>