RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

سرعت رشد بازار سهام کم می شود

۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۸/۱۵کد خبر: 342253
ایستانیوز:بازار سهام استارت یک دوره صعودی کوتاه مدت را زد. البته بعید است که این روند خیلی پرشتاب باشد و به زودی افزایش عرضه ها، سرعت رشد شاخص ها را می گیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس تهران در اولین روز معاملاتی این هفته یک روز رویایی داشت. رشد 44 هزار واحدی شاخص کل در کنار افزایش ارزش معاملات، ورود پول حقیقی ها و بالا رفتن قدرت خریداران، اتفاقات مثبتی بودند که همگی در روز شنبه رخ دادند.
 
اما آیا رشد بازار با همین شتاب ادامه پیدا می کند؟ قطعا خیر. بورس در آخرین روزهای اردیبهشت امسال به کانال 1.6 میلیون واحد رسید و پس از آن دوره افت بازار آغاز شد.
 
از آن زمان تا کنون بیش از 5 ماه می گذرد و شاخص کل طی 5 ماه حدودا 400 هزار واحد افت کرد. حالا دیروز شاخص تنها در یک جلسه معاملاتی 44 هزار واحد رشد کرد. اگر قرار باشد در هر روز شاخص به همین میزان رشد کند، کل افت 5 ماهه بورس در 10 روز جبران می شود که چنین چیزی رخ نخواهد داد.
 
البته معمولا دوره های رشد بازار کوتاه تر از دوره های افت آن هستند. در ابتدای امسال هم بازار حدودا کمتر از 2 ماه رشد کرد و پس از آن 5 ماه افت کرد. به عبارتی رشدهای بازار پرشتاب هستند و افت ها، فرسایشی و طولانی مدت.
 
اما با این وجود قرار نیست شاخص کل با همین سرعتی که دیروز بالا رفت، در روزهای آینده هم رشد کند و قطعا با افزایش عرضه ها، سرعت رشد شاخص ها گرفته می شود.
 
امروز و فردا، بسیاری از افرادی که خریدهای خود را یکی دو هفته قبل انجام داده بودند به سودهای دو رقمی می رسند و عرضه هایی که این افراد انجام می دهند، سرعت رشد بازار را می گیرد یا حتی ممکن است شاخص ها به میزان کمی افت کنند.
صعود بورس فعلا ادامه دارد
 
اما از آنجا که تمام اتفاقات مثبت، همزمان در معاملات دیروز رخ داده و از طرفی در هفته گذشته نیز سیگنال های مثبتی از معاملات مخابره شده بود، بعید است که این روند صعودی، شکست بخورد و دوباره جهت بازار نزولی شود.
 
البته رشد بازار هم چندان طولانی مدت نخواهد شد چراکه ابهامات اصلی فضای اقتصاد ایران رفع نشده و روند صعودی بورس که از هفته قبل آغاز شده، برای مدت چند هفته ادامه خواهد یافت تا بازار در روند نزولی بزرگ خود، یک اصلاح رو به بالا انجام دهد.
 
برای اینکه متوجه شویم این روند صعودی قرار است طولانی مدت شود یا خیر، ابتدا باید دید شاخص کل در صورت رسیدن به کانال 1.6 میلیون واحد چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.
همچنین بخوانید 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *