RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

بورس به کانال یک میلیون و۴۰۰ هزار واحد برگشت

بورس دوباره به اوج باز می گردد؟

۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۹/۹کد خبر: 314369
ایستانیوز:کارشناسان بر این باورند که در ماه‌های باقی مانده از سال ‌جاری روند رو به رشد سود آوری شرکت‌های بورس حتی شتاب بیشتر می‌گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در شرایطی که بیش از 10 روز است همه بازارها تعطیل و نیمه تعطیل هستند و هر روز خبر از کاهش قیمت خودرو، طلا، سکه و حتی دلار می رسد، بورس در بازار اقتصادی کشور یکه تازی می کند. امروز (تا ساعت 11:00) شاخص کل بورس با حدود 30 هزار واحد رشد بعد از حدود یک ماه و 10 روز دوباره به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد برگشت و شاخص کل روی یک میلیون و 420 هزار واحد ایستاد. بورس درماه های گذشته به شدت پرنوسان و نزولی بوده است و روند صعود مجدد آن از دو هفته پیش و کمی بعد از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا شروع شده و از هفته گذشته با تعطیلی دیگر بازار ( با اجرای محدودیت ها) روندی به شدت صعودی به خود گرفته است. موضوعی که نگاه به روند حدود دو ماهه کار بورس هم آن را به خوبی نشان می دهد تا جایی که شاخص در اوایل مهرماه روی عدد یک میلیون 500 و 50 هزار واحد بوده است و بعد در نیمه آبان تا مرز یک میلیون 100 هزار واحد نزول کرده و پس از آن روندی صعودی در پیش گرفته و امروز از مرز یک میلیون و 400 هزار واحد رد شده است. تحولات بورس در دو هفته گذشته بسیاری از سرمایه گذاران را دوباره به این بازار که حتی کرونا هم نتوانسته آن را شکست دهد، بسیار امیدوار کرده است. آمار‌ها نشان می‌دهد جمع کل سود شرکت‌های بورس با یک رشد 13درصدی در یک‌ماه گذشته، نزدیک به 22هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
 
همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد جمع کل درآمد شرکت‌های بورس با یک رشد عجیب در آبان‌ماه امسال به 191هزارو 879میلیارد تومان رسیده است. جمع کل درآمد شرکت‌های بورس در مهر‌ماه 169هزارو 943میلیارد تومان بود و به‌ معنای این است که درآمد شرکت‌های بورس ظرف یک‌ماه تحت‌تأثیر افزایش قیمت محصولات شرکت‌ها نزدیک به 22هزار میلیارد تومان یعنی رقمی معادل 13درصد افزایش یافته است. آمار‌های بورس تهران همچنین نشان می‌دهد که جمع کل درآمد شرکت‌های بورس در یک سال گذشته نزدیک به 75درصدی یعنی رقمی معادل 82هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. آبان‌ماه پارسال جمع کل درآمد شرکت‌های بورس در سطح 110هزار میلیارد تومان بود. با افزایش میزان سود آوری شرکت‌های بورس هم‌اکنون میانگین نسبت قیمت به درآمد کل بازار سهام(P/E TTM) به سطح 23درصد رسیده است. کاهش این نسبت تحت‌تأثیر افزایش سوددهی شرکت‌ها منجر به جذاب‌تر شدن قیمت‌ها می‌شود و می‌تواند یک محرکت پر قدرت برای رشد شاخص‌های بورس باشد.
 
در این بین کارشناسان بر این باورند که در ماه‌های باقی مانده از سال ‌جاری روند رو به رشد سود آوری شرکت‌های بورس حتی شتاب بیشتر می‌گیرد چرا که اثر عمومی گرانی محصولات درصورت‌های مالی شرکت‌های بورس هنوز محاسبه نشده است. بررسی‌های آماری هم نشان می‌دهد احتمالا این روند رو به رشد همچنان ادامه خواهد داشت چرا که مطابق گزارش‌های مرکز آمار ایران تورم تولید‌کننده که نوعی تورم پیش‌نگر است و از آینده خبر می‌دهد همچنان در حال افزایش است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *