RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

روی خوش بورس به کنترل نرخ سود بانکی

۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۷/۱۳کد خبر: 217895
ایستانیوز:کی از اتفاقاتی که در نیمه اول سال جاری رخ داد رشد قیمت کالاهای اساسی و در نتیجه سودآوری شرکت های وابسته به این گروه بوده است. این وضعیت در کنار کنترل نرخ سود بانکی و کاهش هزینه های مالی از دیگر مسائل تاثیر گذار بر بازار سرمایه بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،الهه ظفری ،تحلیلگر وکارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب بالا خاطر نشان کرد: وضعیت بازار سرمایه با بررسی بازدهی شرکت های فعال در صنایع مختلف بیانگر وضعیت اقتصادی حال حاضر و پیش بینی فعالان بازار از آینده اقتصاد است، لذا برآورد روند آتی آن نقش کلیدی بر سرمایه گذاری های افراد دارد.
وی با اعلام این موضوع که از ابتدای سال 1396 تا پایان شهریور ماه یعنی نیمه اول سال جاری شاخص کل 11درصد و شاخص 50 شرکت فعال تر 12درصد رشد داشته است، افزود: با توجه به رقابت پذیری این رشد با بازار درآمد ثابت کم ریسک می توان گفت عملکرد قابل قبولی داشته است.
ظفری در ادامه به اخبار پولی مالی گفت: این در حالی است که در سال های اخیر معمولا بازار های کم ریسک تر بازده ی بالاتری در همین دوره زمانی ارایه می کردند و می توان گفت سیاست های بانک مرکزی برای کنترل نرخ سود بانکی و رعایت آن توسط بانک ها، چه به لحاظ تاثیر بر قیمت بر درآمد و چه به لحاظ کاهش هزینه های تامین مالی شرکت ها، از مهمترین اخبار تاثیر گذار بر این روند بوده است.
این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان این نکته که مولفه ی تاثیرگذار بعدی که در این روند مثبت بازار سرمایه اتفاق افتاد، رشد قیمت جهانی کالاهای اساسی و اخبار مثبت در گروه محصولات پتروشیمی است، تاکید کرد: درشش ماه نخست سال جاری قیمت کامودتی ها رشد بالایی را تجربه کرده بنابراین حتی با ثبات قیمت ها در مقطع کنونی، انتظار می رود سودآوری شرکت های وابسته به این گروه وضعیت مطلوبی را تا پایان سال ارایه کنند.
وی همچنین گفت: از طرف دیگر در صورت رشد ادامه دار اتفاق افتاده در نرخ دلار عامل مثبت دیگری برای شرکت های این گروه که صادارت محصولاتشان را دارند خواهد بود.در خصوص افزایش قیمت فلز مس به دلیل سیاست های محدود کننده کشور چین و فلز روی به دلیل کمبود ذخایرموجود افزایش ادامه دار قیمت های جهانی باعث رشد قیمت در بازارهای داخلی خواهد شد اما باید توجه داشت که پس از هر رشدی اصلاح قیمت ها در مقاطع زمانی پیشروی امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.
 به نوشته پولی مالی،ظفری در خاتمه تاکید کرد: در مجموع عوامل تاثیرگذار بر وضعیت بازار بستگی به شدت اعمال و رعایت کنترل نرخ های سود ثابت بدون ریسک از جمله بازار قدرتمند و رقیب نرخ سود بانکی، مشخص شدن ادامه دار بودن نرخ رشد اقتصاد چین ، رشد نرخ دلار داخلی بالای 5 درصد، وضعیت ارایه گزارشات 6ماهه شرکت ها و حجم نقدینگی تزریق شده به بدنه ی بازار سرمایه نشات گرفته از کنترل نرخ های سود بانکی در آینده خواهند بود. 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس، نرخ سود
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *