RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

یک شرایط ویژه بورسی برای سیمان

۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۷/۳کد خبر: 327248
ایستانیوز:قرار است از از امروز (شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰) همه معاملات سیمان به صورت جداگانه در تالار اختصاصی سیمان در بستر معاملاتی TTS و راس ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه برگزار شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سرانجام و پس از کش و قوس های فراوان درمورد قیمت سیمان و عرضه یا عدم عرضه آن در بورس کالا، وزارت صمت حدود ۲۰ روز قبل در ابلاغیه ای بر ممنوعیت خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا و تعیین فرصت زمانی برای حضور خریداران و فروشندگان سیمان در بورس کالا تاکید کرد و پس از آن روند حضور و پذیرش شرکت‌های سیمانی و همینطور خریداران سیمان در بورس سرعت گرفت. به طوریکه بر اساس اطلاعیه‌های مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران تاکنون ۶۸ شرکت محصول خود را پذیرش کرده‌اند و چند شرکت نیز در مرحله پذیرش هستند.
 
طبق آخرین اخبار از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خردادماه بر می‌گردد در مجموع ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۸۰ تن سیمان که با تقاضای ۱۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۵۰ تنی همراه و در پایان هشت میلیون و ۷۸۵ هزار و ۱۸۰ تن آن معامله شده است.
 
بر این اساس و طبق  ابلاغیه مدیر عملیات بازار بورس کالا، از امروز (شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰) همه معاملات سیمان به صورت جداگانه در تالار اختصاصی سیمان در بستر معاملاتی TTS و راس ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.
 
در این ابلاغیه آمده است که بورس کالا که تاکنون در بستر TTS دارای بازارهای صنعتی، صادراتی کیش، فرآورده‌های نفتی، فرعی، پتروشیمی، حراج باز و مناقصه بود به دلیل حجم گسترده معاملات سیمان از هفته آینده شاهد روی کار آمدن تالار سیمان به صورت جداگانه خواهد بود.
 
چرا سیمان به تالار اختصاصی رفت؟
 
در این راستا، محمودرضا الهی فرد - کارشناس بازار سرمایه - در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به معامله سیمان در تالار اختصاصی اظهار کرد:با توجه به اینکه حجم معاملات سیمان بسیار زیاد و  با ارزش ریالی پایین است، وقت زیادی از تالار معاملات‌بورس کالا را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین به نظر می رسد جدا کردن تالار معاملات سیمان که به لحاظ خرد بودن، وقت زیادی از تالار معاملات را می گیرد، کاری منطقی است. به طور کلی با توجه به اینکه معاملات سیمان  وقت زیادی  از تالار بورس و کارگزاران‌ می گیرد و همچنین با توجه به هزینه های مترتب بر موضوع، باید فکری اساسی در این رابطه کرد و حداقل سفارش برای سیمان با کالاهای دیگر سنخیتی داشته باشد.
 
وی به این سوال که ایا اختصاص تالار اختصاصی به سیمان به معنی نظارت و کنترل قیمت است، پاسخ داد: خیر، ضوابط و شرایط هر دو تالار یکسان است. علت اصلی جدا کردن تالار سیمان از سایر کالاها، وقت گیر بودن معاملات سیمان است نه نظارت بر قیمت.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس، سیمان
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *