RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دکتر محمدی در حاشیه سومین لیگ ستارگان بورس خبر داد؛

ابلاغ دستورالعمل جامع صندوق های سرمایه گذاری در آینده نزدیک

۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۵/۲۳کد خبر: 283666
ایستانیوز: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ، از ابلاغ دستورالعمل جامع صندوق های سرمایه گذاری در آینده نزدیک خبر داد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دکتر شاپور محمدی امروز در حاشیه مراسم سومین لیگ ستارگان بورس  و در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: پیش از این  فرآیند سرمایه گذاری در صندوق ها با محدودیت هایی مواجه بود که به خواست سرمایه گذاران و فعالان بازار، این محدودیت ها را رفع و سعی کردیم محیط فعالیت صندوق های سرمایه گذاری را شفاف تر کنیم.
 
سخنگوی سازمان بورس تصریح کرد: به زودی دستورالعمل جامع  صندوق های سرمایه گذاری ابلاغ و نحوه فعالیت این صندوق ها تسهیل خواهد شد.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در  پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام  آمادگی  بورس کالا برای عرضه محصولات باغی اظهار داشت: بازار سرمایه و بورس کالا این آمادگی و ظرفیت را دارند و ما کلیه محصولات کشاورزی را که از نظر همگنی در بازار سرمایه قابلیت معامله داشته باشند، دنبال می کنیم ؛ البته اولویت ما در بورس کالا ، روی کالاهایی از قبیل کشمش و خرما و سیب  است که همگن ترند.
 
دکتر محمدی در خصوص رقابت های لیگ ستارگان بورس در سومین دوره برگزاری هم گفت: مسابقات، خوب بود و شرکت کنندگان از دانشگاه های مختلف ، بسیار باانگیزه به این رقابت ها آمده بودند .امیدواریم در این جشنواره بحث یادگیری و فرهنگ صحیح سرمایه گذاری نیز بیش از پیش تقویت شود .
 
سخنگوی سازمان بورس افزود: لیگ ستارگان بورس همچنین از این پتانسیل برخوردار است که به تحلیل در بازار سرمایه عمق ببخشد و فرهنگ سازی را ارتقا دهد. این رویداد  سرفصل های دانشگاهی را بیش از قبل  به بحث های کاربردی و عملیاتی نزدیک مس کند.
 
دکتر محمدی سپس به خبرنگاری که درباره  تقدیر رئیس جمهور از عملکرد سازمان بورس پرسید، پاسخ داد: به هر حال با توجه به تحولات متعدد بین المللی و داخلی در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی و فراز و نشیب های بازارها ، خوشبختانه بازار سرمایه توانسته است تصویری با ثبات از خود ارائه دهد .
 
وی افزود: البته بخش اعظم این نتیجه،  به حضور افراد متخصص و متعهد و دلسوز در بازار سرمایه و همچنین فعالان بازار و سرمایه گذارانی برمی گردد که عمدتا از تحصیلات بالا و تجربیات خوبی برخوردارند .ضمن اینکه فرهنگ سرمایه گذاری در فعالان بازار سرمایه  ارتقا یافته و افراد، غالبا عادت به تحلیل و کسب درآمد از راه تحلیل کرده اند و طبیعتا همه اینها به ثبات بازار کمک کرده است.
 
سخنگوی سازمان بورس تصریح کرد: طبیعتا سازمان بورس و ارکان بازار سرمایه ، شانی جز خدمتگزاری برای خود قائل نیستند و تلاش می کنند که بازار سرمایه از آرامش و قواعد خوبی برای هدایت و راهبری برخوردار باشد.
 
دکتر محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که بازار سرمایه بتواند در آینده نیز همچنان از فعالان فرهیخته و با دانش کافی بهره مند شود .

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *