RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

چند شرکت جدید آماده ورود به بورس می‌شوند

۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱کد خبر: 346467
ایستانیوز:طی چند هفته‌ آینده چند شرکت جدید از جمله ایرانسل وارد بورس می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه عرضه‌های اولیه متناسب با شرایط بازار انجام ‌می‌شود، ابراز امیدواری کرد سیمان اردستان که با یک قیمت جذاب عرضه شد، آغاز خوبی برای فرآیند پذیرش شرکت‌ها و عرضه آنها در بورس باشد.
 
وی همچنین از پذیرش چند شرکت بزرگ در بورس طی هفته‌های آتی خبر داد و افزود: در همین راستا پذیرش شرکت ایرانسل بعد از وصول مدارک لازم به بورس تهران انجام خواهد شد.
 
گودرزی تصریح کرد: علاوه بر این، چند شرکت بزرگ در صنایع مختلف همچون هلدینگ سرمایه‌گذاری تدبیر، هلدینگ مجمع غدیر که در حوزه معدنی و فولادی فعالیت دارد و نیز چند شرکت دانش‌بنیان در اندازه‌های بزرگ آمادگی خود را برای عرضه اولیه در بورس تهران اعلام کرده‌اند که متناسب با شرایط بازار در مورد آنها تصمیم‌گیری خواهد شد و امید است با یک قیمت مناسب به سرمایه‌گذاران عرضه شوند.
 
مدیرعامل شرکت بورس تهران در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد علت بسته بودن چند نماد بورسی خاطرنشان کرد: عمده این نمادها به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی‌ها برمی‌گردد که علت بسته بودن آنها نیز مربوط به وظایف هیئت مدیره این شرکت‌ها در قالب حاکمیت شرکتی است که می‌بایست ضوابط و گزارشگری‌های مالی را طبق استانداردها در سایت کدال افشا کنند و از آنجا که متولی اصلی این موضوع سازمان بورس است، پیگیری‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.
 
گودرزی همچنین از پیشنهاد ویژه بورس تهران برای ایجاد بازاری جدید خبر داد و گفت: اگر بازار روند خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد لازم است بازار اولیه تقویت شود و از آنجا که رسالت اصلی بورس‌ به عنوان بستر تأمین مالی این است که تمهیدات لازم را به گونه‌ای فراهم کند که جریان درآمدی وارد شرکت‌ها شود، پیشنهادی به سازمان بورس مبنی بر ایجاد بازاری تحت عنوان بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای داده شده است.
 
وی یادآور شد: قرار نیست در این بازار شرکت‌ها پذیرش شوند، بلکه به دنبال این هستیم بعد از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس، نسبت به تأمین مالی شرکت‌های سهامی عام پروژه که شرایط جذابی دارند از این طریق این بازار اقدام کرد.
 
مدیرعامل شرکت بورس تهران در خصوص زمان افزایش دامنه نوسان نیز گفت: افزایش دامنه نوسان مطابق دستورالعمل، در قالب پیشنهاد از سوی بورس تهران و فرابورس ایران به سازمان بورس مطرح می‌شود و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص با هیئت مدیره سازمان بورس است.
 
وی خاطرنشان کرد: بنابراین بعد از ارزیابی دقیق در مورد میزان افزایش‌ها در فصل‌های اخیر، اگر به جمع‌بندی لازم مبنی بر افزایش دامنه نوسان برسیم، پیشنهاد لازم به سازمان بورس ارائه خواهد شد و هیئت مدیره سازمان نیز پس از انجام کارشناسی‌های لازم، در صورت صلاحدید نسبت به افزایش دامنه نوسان اقدام خواهد کرد.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *