RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

کارشناسان و مدیران بازار سرمایه عنوان کردند:

لیگ ستارگان بورس،دانشگاه تجربی بازار سرمایه

۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۵/۷کد خبر: 281746
ایستانیوز: برای افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه چاره ای جز گذشتن از مسیر فرهنگ نیست و برگزاری رویدادهایی مثل لیگ ستارگان بورس، جشنواره بورس و رسانه، رقابت معاملات الگوریتمی یا کارگاه های آموزشی جملگی در راستای توسعه فرهنگ سرمایه گذاری بورسی عملیاتی شده اند. لیگ ستارگان بورس نیز به عنوان ابزاری فرهنگ ساز، جامعه دانشجویی را هدف قرار داده و نقطه عطف ورود نسل تحصیلکرده جوان به بازار سرمایه است و صاحب نظران و مدیران بازار سرمایه از اهمیت برگزاری این رویداد و دستاوردهای ارزنده آن می گویند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، پرویز گلستانی، معاون فنی و اقتصادی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار طی سال های ۷۰ تا ۷۷ در گفتگو با سنا، تاکید کرد هر فعالیتی که در بازار سرمایه با هدف فرهنگ سازی انجام می شود قطعا موثر و مثبت است. به گفته این کارشناس بورسی در همان دهه ۷۰ نیز در بحث فرهنگ سازی نگرانی هایی وجود داشت و اکنون شرایط خیلی تغییر کرده و اقدامات بی نظیری در مسیر فرهنگ سازی انجام شده است. وی با اشاره به اهمیت برگزاری لیگ ستارگان بورس افزود: دانشجویانی که در این رقابت ها شرکت می کنند می توانند سفیران ما در خانواده ها و جامعه خودشان باشند و شکی نیست که اجرای این فعالیت ها باید برای گروهای سنی پایه نیز آغاز شود.
 
شهاب الدین شمس، کارشناس بازار سرمایه و استاد دانشگاه عنوان کرد: توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و ارتقاء سواد مالی از مهم ترین اهداف لیگ ستارگان بورس در دو دوره گذشته بوده و در سال جاری نیز گسترش این اهداف به خارج از مرزهای کشور، نشان دهنده ضریب نفوذ بازار سرمایه ما و جذابیت آن برای کشورهای همسایه است.
 
به گفته همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه، لیگ ستارگان یکی از دستاوردهای فرهنگی بازار سرمایه کشور است و برگزاری چنین رقابت هایی که در حقیقت یک کار دقیق و حرفه ای است، می تواند  برای نیروی انسانی که باید از دانشگاه ها به طرف بازار بیایند جذاب باشد و یک پل ارتباطی بین دانشگاه و بازار سرمایه برقرار کند. وی با اشاره به لیگ های اول و دوم، یادآور شد: بسیاری از افرادی که در دوره های قبل در این رقابت ها شرکت کردند، هم اکنون جذب بازار سرمایه شده اند و افراد موفقی هم هستند.
 
حسن امیری، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: گسترش و بسط مفاهیم نوین بازار سرمایه، تشویق دانشجویان به فعالیت در بازار سرمایه، تقویت رقابت های دانشجویی، یافتن فرصت های شغلی، برقراری ارتباط بین صنعت و بازار سرمایه، ارتقای فرهنگ و سواد مالی و ارتقای فرهنگ کارآفرینی از مهم ترین اهداف برگزاری لیگ ستارگان بورس است. امیری افزود: آشنایی دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی با بازار سرمایه، می تواند موجب رشد بازار سرمایه در سنوات آتی شود.
 
یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با تاکید بر اینکه مهمترین هدف برگزاری لیگ ستارگان بورس شناسایی خبرگان مالی و جذب آنها در بازار سرمایه است، گفت: لیگ ستارگان بورس رقابتی فرهنگ ساز و آموزش محور است و از طریق این رقابت ارتباط بین دانشگاه و صنعت مالی کشور تقویت و فرهنگ سهامداری به فضای دانشگاهی وارد می شود. مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: دانشجویان شرکت کننده در این رویداد سفیران بازار سرمایه در خانواده و دانشگاه خواهند بود و برخی از آنها نیز جذب بازار کار می شوند و امسال نیز این هدف را دنبال می کنیم و به دانشجویان این نوید را می دهیم که اگر از هوش مالی خوبی برخوردار باشند بتوانند از طریق بازار سرمایه امرار معاش کنند.
 
ابراهیم عنایت، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه با تاکید بر اینکه برگزاری رویدادی مثل لیگ ستارگان بورس صد در صد می تواند در بحث فرهنگ سازی موثر باشد، عنوان کرد: من سال ها استاد دانشگاه بوده ام و بسیاری از دانشجویان خودم را در مقاطع مختلف رشته های مالی اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ترغیب کردم تا وارد بازار سرمایه شوند و امتحانات مربوط به بورس را بدهند و گواهینامه بگیرند و خیلی از آنها خوشبختانه در راس شرکت های بزرگ هستند و تحلیلگران مشهوری نیز شده اند. وی تاکید کرد: سرمایه گذاری فرهنگی در قشر دانشگاهی کشور نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت. عنایت با بیان اینکه لیگ ستارگان دانشگاه تجربی بازار سرمایه است، ادامه داد: اگر ما بتوانیم برای قشر دانشجو محیطی را فراهم کنیم که دسترسی وی به بازار سرمایه تسهیل شود مطمئن باشید بازار سرمایه بیشترین سود را از این مساله خواهد برد؛ با این اقدام نیروی کیفی وارد بازار می شود و این مساله دارای اهمیت حیاتی برای رشد آتی بورس ما است.
 
مهدی رباطی، مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران و حامی برگزاری سومین لیگ ستارگان بورس نیز می گوید متاسفانه به رغم ظرفیت بالای بازار سرمایه فر هنگ سرمایه گذاری در بورس به خوبی نهادینه نشده و بازارهای موازی بیشتر مورد توجه هستند؛ ناآشنایی جامعه با بورس و بازار سرمایه باعث شده از ظرفیت های بی نظیر بازار سرمایه استفاده لازم نشود! به همین دلیل باید در بحث های فرهنگ سازی بازار سرمایه سرمایه گذاری کنیم و برگزاری رویداد هایی همچون لیگ ستارگان بورس مسیر را هموار می کند.
 
محمدرضا حیدری ملایر، مدیر باسابقه اقتصادی کشور با اشاره به لزوم فرهنگسازی در بازار سرمایه و تاثیر مثبت رویداد هایی همچون لیگ ستارگان بورس، عنوان کرد: ما باید آموزش بورس را از دبیرستان آغاز کنیم و حتی اگر افراد تمایلی به خرید سهم نداشتند، بدانند که بازار سرمایه چیست و چگونه می توان از ظرفیت های آن استفاده کرد. وی ادامه داد: این بازار موتور محرکه اقتصاد است و چنانچه به خوبی به حرکت درآید توان ایجاد اشتغال و ثبات اقصادی در کشور را دارد.
 
حسن قالیباف اصل، مدیرعامل سابق شرکت بورس تهران و رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا نیز در رابطه با برگزاری لیگ ستارگان بورس گفت: لیگ ستارگان بورس وسیع تر از سال های گذشته در حال برگزاری است و  فرصت خوبی برای دانشجویان ایجاد کرده تا در محیط سرمایه گذاری و فضای بورس کشور قرار بگیرند و تجربه عملی کسب کنند. فضای لیگ ستارگان، فضای رقابتی و پرنشاطی است. وی ادامه داد: این لیگ به نهادهای مالی امکان می دهد دانشجویانی را که عملکرد بهتری دارند، جذب کنند،  کما اینکه سال های گذشته نیز شرکت کنندگان این رویداد جذب نهادهای مالی بازار سرمایه شدند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:لیگ ستارگان، بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *