RSS
امروز سه شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

صعود قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۳ چقدر شد؟

پیش بینی بورس ؛ روزهای فرسایشی ادامه دارد؟

بنگاه‌های تولیدی گرفتار معضل مواد اولیه

حضور بیمه ملت در نمایشگاه بین‌المللی انرژی تهران

ورود بیمه میهن به باشگاه هزار میلیارد تومانی ها با رشد تاریخی ۱۳۷درصدی حق‌ بیمه تولیدی

چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است

خبر مهم رئیس سازمان امور مالیاتی/این مشاغل ملزم به ارائه ترازنامه نیستند

ماجرای صف میلیونی متقاضیان وام ودیعه مسکن چیست؟

قیمت طلا امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چاپیدن پول!

چرا پول ها از بورس فرار می‌کنند؟

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

کشوری که از کار افتاد

برگزیت باعث شده همه کارها در انگلیس معلق شوند

آینده نگر/ منبع: بیزینس ویک
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۸/۲۶کد خبر: 265029
ایستانیوز:گره‌های بوروکراتیک سیاسی و اقتصادی عملا هر منطقه‌ای از انگلیس را درگیر خودش کرده چون فقط برگزیت در اولویت قرار دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،هر مرحله از پروسه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) به ماجرای دردسرسازتر و بدتری از قبلی تبدیل شده است و این نمایش هنوز هم ادامه دارد. از اختلافات سیاسی در کابینه انگلیس گرفته تا هشدارهای بانک انگلیس در خصوص ضرر شدید برگزیت به نهادهای مالی در شهر لندن، همه جا و همه کس با دردسرهای مرتبط با برگزیت مواجه‌اند. حتی به نظر می‌رسد که لندن دارد بازی را به شهرهای مهم دیگر اروپا مثل فرانکفورت یا پاریس و یا حتی لوکزامبورگ واگذار می‌کند. در این میان، ترزا می نخست‌وزیر انگلیس دائم در حال زدن حرف‌هایی بوده که چندان با مشکلات واقعی موجود تطابق نداشته‌اند.
 
در همین حال که مقامات و چهره‌های ارشد در انگلیس به شدت سرشان با برگزیت گرم شده، هر جای دیگری در انگلیس نیز با گره‌های کور بوروکراتیک و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند. کشور انگلیس - یعنی دستگاه اداره آن- عملا در حالت توقف به سر می‌برد. روث آلکرافت که نماینده شورای شهر کارلایل در شمال انگلیس و در فاصله ۲۶۰ مایلی از لندن است، می‌گوید برگزیت عملا انرژی را از کل دولت تخلیه کرده و به همین خاطر است که هیچ کاری دیگر پیش نمی‌رود.
 
هر شرکت و هر منطقه‌ای هم در این خصوص مشکلات خودش را دارد. مثلا الکرافت می‌گوید دولت وعده داده بود که برای مقابله با سیل، بودجه‌ای را به شهر کارلایل اختصاص بدهد و آنها تا قبل از آغاز فصل سرد باید تدابیر لازم را برای ایمن‌سازی شهر در این خصوص انجام می‌دادند. ماجرا به خصوص از این جهت اهمیت دارد که سه سال پیش، کارلایل با سیل وحشتناکی مواجه شد و علت درخواست بودجه‌اش در گذشته نیز همین بود. اما بودجه مدت‌هاست که نرسیده، چون موضوع به صورت مستقیم به برگزیت مربوط نمی‌شود و بنابراین تمام مقامات گمان می‌کنند که در اولویت قرار ندارد. این وضع باعث شده مسائل اولیه شهری همگی به تعویق بیفتند چون مقامات برای توجه به آنها فرصت ندارند و اکثر اوقاتشان با جلساتی مرتبط با ضروریات برگزیت سپری می‌شود. مسئله دیگر نیز این است که همه در نوعی حالت انتظار به سر می‌برند و می‌خواهند ببینند که بعد از برگزیت چه اتفاقاتی در انگلیس خواهد افتاد. درواقع مسائل معمول زندگی مردم در انگلیس هم حالا در همان حالت انتظار به سر می‌برد. جان گالاچر که مدیرعامل یک شرکت انرژی بادی در ادینبورگ است می‌گوید حتی در مورد مسائل مهم مربوط به صنعت انرژی هم نمی‌تواند با مقامات مسئول دیدار کند چون همه درگیر برگزیت هستند.
 
درواقع برگزیت باعث به‌هم‌ریختگی محیط‌های کاری هم شده است. ساعات متوالی که باید صرف مذاکره و امور مرتبط با برگزیت می‌شده عملا به بهره‌وری در انگلیس هیچ کمکی نکرده و روی آینده این کشور تاثیر منفی دارد. علاوه بر تاثیر منفی این وضع روی آینده انگلیس - چه برگزیت رخ بدهد و چه ندهد- به نظر می‌رسد که برگزیت آینده سیاسی انگلیس را نیز به شدت خراب کرده است. مدت زیادی است که انگلیس در تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی اروپا حرفی برای گفتن ندارد و زمین بازی را به دیگر کشورها واگذار کرده است.
 
نکته منفی دیگر در خصوص وضعیت معلق فعلی در انگلیس این است که حتی آینده این کشور از لحاظ داخلی نیز به خطر افتاده است. مردمی که رأی مثبت به برگزیت دادند، حرفشان این بود که دولت دارد به مسائل اروپا بیشتر از مسائل داخل انگلیس توجه می‌کند و از این بابت ناراحت بودند. اما احتمال دارد که برگزیت باعث شود صدای مردم حتی کمتر از گذشته نیز شنیده شود چون فرصتی برای شنیدن وجود ندارد. تمام مسائل داخلی انگلیس وابسته به تحولات احتمالی مربوط به برگزیت شده‌اند و این وضع تا چند سال هم احتمالا تداوم خواهد داشت. از سوی دیگر، هزینه‌های سنگینی که برگزیت به دنبال دارد، دست دولت انگلیس را در خصوص برنامه‌های داخلی خواهد بست چون عملا پول لازم برای انجام بسیاری از امور داخلی دیگر فراهم نخواهد بود.
 
همچنین استراتژی صنعتی جدیدی که ترزا می ۹ ماه پیش اعلامش کرد و آن را موتور محرک اقتصاد انگلیس خواند، ظاهرا تاثیر لازم را به جا نگذاشته است و باز هم یک گام دیگر در آینده انگلیس به عقب برداشته شده است. در چنین شرایطی، به نظر می‌رسد که برگزیت هم از لحاظ داخلی و هم از لحاظ خارجی به ضرر انگلیس عمل کرده است چون راهی برای حفظ منافع در هیچ‌یک از این دو سو باقی نگذاشته است. آینده انگلیس در چنین شرایطی با آنچه که در زمان رأی برگزیت تصور شده بود چندین سال نوری فرق خواهد داشت.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:برگزیت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *