RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

ورود بیمه میهن به باشگاه هزار میلیارد تومانی ها با رشد تاریخی ۱۳۷درصدی حق‌ بیمه تولیدی

۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۸کد خبر: 361994
ایستانیوز:بیمه میهن با کسب پرتفوی یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲، برای اولین بار وارد باشگاه هزار میلیارد تومانی‌ها شد و رشد تاریخی ۱۳۷ درصدی حق‌بیمه تولیدی را به ثبت رساند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، کسب رشد ۱۳۷درصدی حق بیمه تولیدی بیمه میهن در سال گذشته به این دلیل ارزشمند است که این سطح از رشد از سال ۱۳۹۰ تاکنون بی سابقه بوده و مهم‌ترین دلیل آن را می توان تغییر استراتژی فروش شرکت و تقویت شبکه فروش در همه رشته‌های بیمه‌ای و اصلاح سبد پرتفوی بیمه میهن با در نظر گرفتن چارچوب‌ها و سیاست‌های جدید شرکت، به ویژه بیمه های عمر و زندگی دانست.
 
این گزارش می‌افزاید: تا سال ۱۴۰۱، حدود شصت درصد از پرتفوی جذب شده بیمه میهن، بیمه شخص ثالث و درمان بود که با اصلاح ساختار و تدوین استراتژی سودآوری، این روند در سال ۱۴۰۲ اصلاح شد و بیمه میهن توانست به بیشترین رشد در زمینه رشته‌های زندگی، کشتی و هواپیما، آتش‌سوزی و مهندسی دست یابد.در همین راستا نیز این شرکت موفق شد با اتکا به شبکه فروش توانمند و نیروهای کارآمد، در این ۴ رشته بیمه‌ای رشد بالای ۲۰۰ درصد را ثبت کند.
 
دستیابی به رتبه یک توانگری در سال ۱۴۰۲
 
گزارش روابط عمومی بیمه میهن ضمن اشاره به توفیق‌های این شرکت در زمینه رشد پرتفوی، رشد سهم از بازار و افزایش سرمایه در آمارهای عملکردی ۲ سال گذشته این شرکت، یادآور شده است: مجموعه رشد و توسعه‌های اخیر منجر به جهش توانگری مالی شرکت بیمه میهن به رقم ۱۰۴ شده است تا بیمه میهن به عنوان یکی از شرکت‌های با توانگری سطح یک در بازار بیمه ای کشور شناخته شود. شایان ذکر است شرکت‌های بیمه ای برای دستیابی به رتبه یک توانگری، لازم است رقم توانگری خود را به بالای ۱۰۰ برسانند.
 
بنا بر اعلام روابط عمومی بیمه میهن، تاکید بر تحول و رشد سازمانی در این شرکت در سال ۱۴۰۲، موجب شده است آمارهای عملکردی نشان از ظهور نقطه عطفی در تاریخ این شرکت در سال ۱۴۰۲داشته باشند به گونه ای که بر اساس آمارها، ۳۳ درصد کل پرتفوی جذب شده از سال ۱۳۸۷ تاکنون که شرکت تاسیس شده است، دراین سال محقق شده است.
 
افزایش سرمایه ۱۳۹ درصدی بیمه میهن پس از ۵ سال مدیرعامل بیمه میهن
 
این گزارش با اشاره به ابتکار عمل هیات مدیره بیمه میهن برای افزایش سرمایه ۱۳۹ درصدی در سال ۱۴۰۲ ، یادآور شده است: سرمایه این شرکت که به مدت ۵ سال به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان ثابت مانده بود و از حداقل سرمایه قانونی مصوب هیات وزیران که توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده است کمتر بود، ظرف ۱۸ ماه در دوره جدید مدیریت بیمه میهن به ۳۵۹ میلیارد تومان رسید که ۲۵ درصد بیشتر از حداقل سرمایه لازم برای یک شرکت بیمه ای است که ۳۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.
 
روابط عمومی بیمه میهن در بیانه خود، به روند رو به رشد بیمه میهن و افزایش ۱۳۰ درصدی  ظرفیت نگهداری ریسک این شرکت از رقم ۳۵۶۰۰۱ در ابتدای سال ۱۴۰۱ به ۸۰۳۶۹۴ میلیون ریال در پایان سال ۱۴۰۲، اشاره کرده و متذکر شده است: ظرف ۶ ماه آینده سرمایه این شرکت بنا بر نظر و توافق سهامداران و با توجه به اصلاح روندها، با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجه خواهد شد و به رقم ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. روندی که نشان دهنده انگیزه و تلاش مدیریت با همراهی سهامداران برای افزایش توان مالی و توان بیمه گری شرکت برای جذب پرتفوهای کلان و راهبردی و البته توسعه بازار در زمینه بیمه های خرد است.
 
رشد ۸۵ درصدی سهم بیمه میهن از کل بازار بیمه کشور
 
روابط عمومی شرکت بیمه میهن با اشاره به رشد ۸۵ درصدی سهم این شرکت بیمه ای از کل بازار بیمه کشور، یادآور شده است: در سال گذشته سهم ۴دهم درصدی بیمه میهن از بازار به ۷ دهم درصد افزایش یافت که در سال ۱۴۰۲ در میان تمامی شرکت های بیمه ای کشور، بیشترین رشد از سهم بازار را داشته است.
 
این گزارش ضمن اشاره به این موضوع که ۳۵ درصد پرتفوی جذب شده در سال گذشته از محل حق بیمه منتقل شده سهامداران بیمه میهن بوده، تاکید کرده است: شرکت بیمه میهن برای جذب پرتفوهای غیر سهامداری و افزایش سهم از بازار بیمه کشور مصمم و فعال است و با روندی که در بیمه‌گری پیش گرفته است، هدفگذاری انجام شده برای دستیابی به رشد پرتفو و افزایش سهم بیشتر از بازار بیمه کشور محقق خواهد شد.
 
لازم به یادآوری است که بیمه میهن در راستای مسوولیت اجتماعی و توسعه بازار، در سال گذشته موفق شد عملیات بیمه‌ای زائران اربعین حسینی را در رقابت با شرکت های دیگر و پس از برنده شدن در مناقصه مربوطه بر عهده بگیرد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه میهن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *