RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

  • مسیر ناهموار تجارت خارجی

    مسیر ناهموار تجارت خارجی
    ایستانیوز:پیشرفت و جهش اقتصادی در کشور در گرو توسعه‌تجارت خارجی و افزایش تعاملات و ارتباطات تجارت بین‌المللی وحضور فعال در بازارهای جهانی است؛ چراکه اکثر کشورها به تنهایی قادر به تامین کلیه نیازهای خود نبوده و در تجارت بین‌المللی، کشورها به جهت برخورداری از مزیت‌های نسبی در تولید کالاها باعث افزایش کارآیی و رشد اقتصادی شده و فرصت مشارکت بیشتر در اقتصاد جهانی را برای آن کشور فراهم کرده و آن را وارد عرصه «اقتصاد رقابتی» می‌کند.
    ۱۴۰۲/۲/۹
  • منازعه اقتصاد آزاد و دولتی

    منازعه اقتصاد آزاد و دولتی
    ایستانیوز: بر اساس مشاهدات مکرر روزانه معمولا هرکسی دوست دارد آنچه را که دارد با قیمت بیشتری به دیگران بفروشد و آنچه را که دیگران دارند با قیمت کمتری خریداری کند. وقتی کسی تنها دارایی‌اش نیروی کار اوست و تنها از محل آن می‌تواند درآمد کسب کند، روشن است که طرفدار افزایش حقوق‌ها و کاهش قیمت‌هاست.
    ۱۴۰۲/۲/۹
  • نقش بورس در پازل کاهش تورم و رشد تولید

    نقش بورس در پازل کاهش تورم و رشد تولید
    ایستانیوز:در فضای اقتصادی کشور از بورس به‌عنوان یک بازار ثانویه یاد می‌شود؛ در واقع این بازار در نقدشوندگی اوراق مالی که به‌نام سهام مورد‌توجه قرار می‌گیرند، نقش ایفا می‌کند.زمانی می‌توان به جمع‌آوری نقدینگی یا انتقال پول به سمت تولید در راستای افزایش سرمایه بنگاه‌ها کمک کرد که منابع از بستر بورس بتوانند وارد چرخه سرمایه‌گذاری شوند.
    ۱۴۰۲/۲/۵
  • صعود تورم ادامه می‌یابد؟

    صعود تورم ادامه می‌یابد؟
    ایستانیوز:۱۴۰۱ از نظر ادامه راه تورم بالای ۴۰ درصد برای چهارمین سال پیاپی، ثبت رکورد تورم ماهانه و ثبت نرخ‌های تورم نقطه‌به‌نقطه بالای ۵۰ درصد در چندین ماه، سال ویژه‌ای از منظر این فاکتورهای مهم اقتصادی بود.
    ۱۴۰۲/۲/۵
  • تعویض‌ها در تیم اقتصادی

    تعویض‌ها در تیم اقتصادی
    ایستانیوز:دولت‌هایی که در میانه راه چهار ساله خود قراردارند، همچون تیم‌های فوتبالی هستند که در بین دو نیمه در رختکن قرار دارند. از یکسو با نقاط قوت و ضعف تیم خود آشنا شده‌اند و از سوی دیگر اطلاع کاملی از خواسته‌های هواداران و همچنین موانع بیرونی دارند. همان‌گونه که نیمه دوم بازی را نیمه مربیان نام نهاده‌اند، توانایی مدیریت و تیم‌سازی روسای قوه مجریه نیز در این برهه، تاثیر سرنوشت‌سازی در عملکرد پایانی دولت دارد.
    ۱۴۰۲/۲/۴
  • الگوهای سیاستی تکراری

    الگوهای سیاستی تکراری
    ایستانیوز:تکرارشوندگی در اقتصاد ایران سابقه‌ای طولانی دارد و این تکرارشوندگی از قالب‌های فهمی-شناختی سیاستگذاران و اولویت‌های تکرارشونده حکومت در زمینه ارتباط با جهان، ارتباط با مردم و ارتباط با علم ناشی می‌شود. برای اینکه ببینیم در سال۱۴۰۲ چه ریسک‌هایی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، بهترین راه، دیدن تکرارشوندگی این قالب‌ها و اثر آن بر اقتصاد ایران در سال جاری است.
    ۱۴۰۲/۱/۳۰
  • دو قطبی خطرناک لیبرال- پوپولیست

    دو قطبی خطرناک لیبرال- پوپولیست
    ایستانیوز:دو قطبی‌های ساختگی که در برخی مقاطع در اقتصاد ایران و ذیل عناوینی چون پوپولیست‌ها و نئولیبرال‌ها نمایان می‌شوند و افکار عمومی را به خود مشغول می‌کنند، بیشتر پوشش‌های خودساخته‌ای است برای ندیدن اصل واقعیت در اقتصاد ایران.
    ۱۴۰۲/۱/۳۰
  • اشتغال، مسیرها و بیم ها

    اشتغال، مسیرها و بیم ها
    ایستانیوز:این روزها به سنت گذشته، با انتشار گزارش فصلی مرکز آمار درباره بازار کار، بحث در میزان اشتغال ایجاد شده در دوره دولت حاضر و راستی‌آزمایی مدعیات، شدت گرفته است.
    ۱۴۰۲/۱/۲۹
  • سه اولویت اقتصاد در ۱۴۰۲

    سه اولویت اقتصاد در ۱۴۰۲
    ایستانیوز:یکی از اصلی‌ترین مسائلی که امیدواریم در سال جاری تکلیف آن روشن شود، بحث پیگیری توافقات بین‌المللی تجاری و اقتصادی است که می‌تواند در چارچوب‌هایی چون توافقات دوجانبه، منطقه‌ای و در نهایت تسریع در مذاکرات برجام پیگیری شود. بخش خصوصی این موضوع را به عنوان یک مطالبه جدی دنبال می‌کند.
    ۱۴۰۲/۱/۲۷
  • خطر سهام فراحبابی در بورس

     خطر سهام فراحبابی در بورس
    ایستانیوز:بازار بورس به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد، اندازه‌گیری حباب آن بسیار دشوار است. به همین دلیل ممکن است مردم در دام سوداگران و دلالان افتاده و متضرر شوند.این افراد گاهی سهام‌ها را تاچندین برابر به فروش می‌رسانند و وضعیت را فراحبابی می‌کنند.
    ۱۴۰۲/۱/۲۷
  • بازی سیاسی تورم؛

    با ادامه این شرایط کاهش تورم ممکن نیست

    با ادامه این شرایط کاهش تورم ممکن نیست
    ایستانیوز:تورم در حالی همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد که دولت وعده کاهش محسوس آن را داده است. با این وجود یک اقتصاددان ایرانی و استاد دانشگاه ایلینویز آمریکا معتقد است با ادامه شرایط کنونی کاهش تورم ممکن نیست.
    ۱۴۰۲/۱/۲۷
  • رفت و برگشت قیمت بیت کوین

    سقوط محسوس قیمت طلا

    سقوط محسوس قیمت طلا
    ایستانیوز:مهم ترین عامل افت ناگهانی قیمت طلا از سقف یک ساله، اظهار نظر یکی از مقامات فدرال رزرو درباره نیاز به یک مرتبه افزایش نرخ بهره بود.
    ۱۴۰۲/۱/۲۶
  • تورم و تقلای ذینفعان سوداگر

    تورم و تقلای ذینفعان سوداگر
    ایستانیوز:چرا تورم در اقتصاد ایران ریشه دوانده است؟ چگونه می‌توان تورم را مهار کرد و اقتصاد را به ثبات رساند؟ راهکار رشد تولید در ایران مدل ۱۴۰۲ چیست؟
    ۱۴۰۲/۱/۲۰
  • الزامات مهار تورم

    الزامات مهار تورم
    ایستانیوز:با آنکه رشد نقدینگی مهم‌ترین مانع بلندمدت دولت در زمینه مهار تورم محسوب می‌شود اما در صورتی که دولت در مسیر انضباط مالی خود حرکت کند و به سراغ منابع پولی برای تامین هزینه‌هایش نرود می‌توان نسبت به مهار رشد نقدینگی به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در تحقق شعار کنترل تورم امیدوار بود.
    ۱۴۰۲/۱/۲۰
  • حلقه گمشده رشد تولید

    حلقه گمشده رشد تولید
    ایستانیوز:تردیدی نیست که مداخلات دولت در اقتصاد، به‌ویژه در حوزه قیمت‌گذاری‌‌‌های دستوری در بازار، عامل بازدارنده مهمی برای رونق تولید است. قیمت‌گذاری‌‌‌های دستوری، نظام اطلاع‌‌‌رسانی قیمت‌ها در بازار را مخدوش می‌کند و با ارسال اطلاعات نادرست نامرتبط با کمیابی منابع و کالاهایی که در قیمت‌های نسبی در بازار انعکاس می‌‌‌یابند، تخصیص منابع را غیر‌بهینه و تولیدکنندگان را سردرگم می‌کند.
    ۱۴۰۲/۱/۱۹
<< 10 11 12 13 14 15 16 17 18 >>