RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

  • تسهیل تامین مالی ۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها در بازار سرمایه

    تسهیل تامین مالی ۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها در بازار سرمایه
    ایستانیوز:با توجه به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص تنوع بخشی به روش‌های تأمین مالی بنگاه‌ها و فاصله گرفتن از نظام تأمین مالی بانک محور، همکاری موثری با تشکل‌ها، سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس‌ها و نهادهای مالی مرتبط با فرآیند انتشار اوراق بدهی انجام شده است تا شرکت‌های بورسی و غیربورسی افزون بر آشنایی با فرآیند انتشار اوراق بدهی با مزایا و کارکرد انواع اوراق مختلف آشنا شوند.
    ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
  • بن‌بست سیاستگذاری اقتصادی

    بن‌بست سیاستگذاری اقتصادی
    ایستانیوز:ممکن است گفته شود در‌حال‌حاضر که جامعه شاهد اعتراضات و التهابات است، زمان برای اصلاح مسیر و تصمیمات مهم اقتصادی با پیامدهای نامعلوم مناسب نیست و باید تا برقراری آرامش کامل در جامعه صبر کرد. در پاسخ بایدگفت تداوم مشکلات اقتصادی به‌ویژه تورم افسار گسیخته بر نارضایتی‌ها به‌شدت می‌افزاید و خود مزید بر علت می‌شود.
    ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
  • روزگار سیاه کسب و کارهای اینترنتی

    از نابودی کسب و کارهای خرد زنانه تا کندی تجارت

    از نابودی کسب و کارهای خرد زنانه تا کندی تجارت
    ایستانیوز:قطع اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مشخصاً بعد از اتفاقات آبان ۹۸، بسیار پررنگ شد اما از آنجایی که در آن زمان مدت قطعی اینترنت کوتاه بود، چندان به چشم نیامد و کسب و کارها با گذر از وقفه یک‌هفته‌ای به کارشان ادامه دادند؛ هرچند این نگرانی برای فعالان دیجیتال و کسب و کارهای مجازی وجود داشت که ممکن است هر لحظه بستر فعالیت آنها محدود و نامطلوب شود و یا کلاً از بین برود.
    ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
  • الگوی اصلاح آیین نامه کارمزد فروش بیمه

    الگوی اصلاح آیین نامه کارمزد فروش بیمه
    ایستانیوز:در این نوشته میخواهم الگویی را برای دگرگونی بنیانی در آیین­ نامه کارمزد فروش بیمه مطرح کنم و آن را در معرض نقادی و اظهارنظر دست­ درکاران صنعت بیمه قرار دهم تا با اصلاح و تکمیل آن، زمینه دگرگونی بنیانی در آیین­ نامه کارمزد نمایندگی و کارگزاری بیمه فراهم شود و در نتیجه، اثربخشی شبکه فروش در توسعه صنعت بیمه ارتقا یابد.
    ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
  • کدام بازار سود بیشتری می دهد؟

    کدام بازار سود بیشتری می دهد؟
    ایستانیوز: نوسان نرخ ارز مهم‌ترین موضوع اقتصادی کشور در بیش از یک ماه اخیر بوده و پیش‌بینی رفتار بازار ارز در ‌آینده دور و نزدیک، دغدغه مردمی تمام کسانی است که نگران تأثیر تغییرات این بازار بر شرایط اقتصادی و معیشت خود هستند.
    ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
  • چه کسی مقصر افزایش نرخ ارز است

    چه کسی مقصر افزایش نرخ ارز است
    تومان نیوز:در شرایطی که مردم ایران روزهای پایانی هفته را سپری می‌کردند، دلار رکورد ۴۰ هزار تومانی را نیز پشت‌سر گذاشت. نرخ طلا هم در معاملات سکه در بازار ایران رکوردهای قبلی را جابه‌جا کرد.
    ۱۴۰۱/۱۰/۳
  • بورس تهران از دریچه سیاست خارجی و داخلی

     بورس تهران از دریچه سیاست خارجی و داخلی
    تومان نیوز: در بازار سرمایه سطح عدم‌اطمینان همچنان بالا ارزیابی می‌شود و ابهاماتی پیش‌روی بازار از جنبه‌های مختلف داخلی و خارجی قرار دارد.
    ۱۴۰۱/۹/۳۰
  • امکان تغییر جهت بورسی

     امکان تغییر جهت بورسی
    ایستانیوز: بازار سرمایه طی روزهای گذشته مجددا در کانون توجه اهالی بازار سهام قرار گرفته است.
    ۱۴۰۱/۹/۳۰
  • نظام بانکی گرفتار توهمات سیاستمداران شده

    نظام بانکی گرفتار توهمات سیاستمداران شده
    ایستانیوز: فرهاد نیلی قواعد ردیابی اعتبارات بانکی و رعایت قواعد احتیاطی را از جمله لوازم افزایش کارآمدی نظام بانکی می داند. نیلی با رد امکان هدایت اعتبار در سطح کشور، پیشنهاد بانکداری توسعه ای را مطرح می کند.
    ۱۴۰۱/۹/۲۹
  • بایدها و نبایدهای بودجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای بورس

     بایدها و نبایدهای بودجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای بورس
    ایستانیوز: وضعیت فعلی اقتصاد از پایین‌ترین سطح مدیریت دولتی در کشور حکایت دارد. متاسفانه ارزیابی رویدادها و روش‌هایی که برای مدیریت مورد‌استفاده قرار می‌گیرد همگی نشان‌دهنده پایین‌بودن سطح دیدگاه‌هایی است که در بحث مدیریت به‌کار گرفته‌شده و به‌عبارتی مشغول به‌کار هستند. چنین وضعیتی به این امر منتج شده که سرمایه‌گذاران در طول کمتر از یک سال، افزایش شدید دلار از رقمی بالغ بر ۲۷‌هزار‌تومان تا سقف تاریخی در این روزها را تجربه کرده‌اند. به‌عبارتی به‌طور تقریبی ۴۰‌درصد ارزش‌ریال در برهه‌ای کوتاه ازدست رفته است.
    ۱۴۰۱/۹/۲۹
  • چرا بودجه‌۱۴۰۲برای بورس مهم است

     چرا بودجه‌۱۴۰۲برای بورس مهم است
    ایستانیوز: آخرین وضعیت بودجه‌۱۴۰۲، در حالی مبهم است که فعالان اقتصادی درخصوص وعده توسعه‌زا بودن این بودجه ‌اختلاف‌نظر دارند. اظهارات گوناگون از سوی نمایندگان مجلس درباره روند بودجه‌۱۴۰۲ و چانه‌زنی‌های احتمالی در آن طی هفته‌های اخیر وارد فاز جدی‌تری شده‌است به همین منظور فعالان اقتصادی و در راس آنها اهالی بازارسرمایه با حساسیت بیشتری اخبار پیرامون این مساله را دنبال می‌کنند، اما نکته مهمی که به‌نظر می‌رسد به آن باید اذعان کرد؛ آن است که اصولا چرا اعداد و ارقام و به‌طورکلی کم و کیف بودجه ‌برای فعالان بازارسهام از اهمیت برخوردار است؟
    ۱۴۰۱/۹/۲۸
  • بانک مرکزی و آینده ارز

    بانک مرکزی و آینده ارز
    ایستانیوز:یکی از موضوعاتی که متاسفانه در اقتصاد ایران به تثبیت رسیده این است که قیمت ارز به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است و در بسیاری از موارد، آنچه به افزایش قیمت ارز یا تلاطم در این بازار منجر می‌شود، عواملی بیرون از بازار و اقتصاد است.
    ۱۴۰۱/۹/۲۷
  • ریشه‌های افزایش نرخ ارز و تورم

    ریشه‌های افزایش نرخ ارز و تورم
    ایستانیوز:در شرایطی که دیروز، نرخ ارز نزدیک رکورد حدود ۴۰هزار تومانی شد، رییس کل بانک مرکزی در اظهارنظری عجیب اعلام کرد، افزایش حقوق کارگران یکی از دلایل تورم (و افزایش نرخ ارز) سال جاری بوده، بنابراین سال آینده چنین افزایشی وجود نخواهد داشت.
    ۱۴۰۱/۹/۲۷
  • آخرین ضربه بر پیکر نحیف اقتصاد ایران

    آخرین ضربه بر پیکر نحیف اقتصاد ایران
    تومان نیوز:نرخ ارز در روز گذشته وارد دالان تقریبا ۴۰ هزار تومانی شده است. برخی نهادها نرخ ۳۹ هزار و ۷۵۰ تومان را برای نرخ ارز اعلام کرده‌ و برخی دیگر نیز نرخ ۴۰ هزار تومانی را برای نرخ نهایی ارز اعلام کرده‌اند. روز و روزگاری، حتی تصور نرخ ارز ۴۰ هزار تومانی نیز قابل تصور نبود. هر فردی که یک چنین موضوعی را مطرح می‌کرد، با ریشخند مخاطبان مواجه می‌شد.
    ۱۴۰۱/۹/۲۷
  • تورم شتابان و اولویت سیاستگذار

    تورم شتابان و اولویت سیاستگذار
    ایستانیوز:اقتصاد ایران در دهه‌‌ اخیر گرفتار رکود تورمی شده است. در چنین شرایطی سیاست‌های متعارف برای مهار تورم یا خروج از رکود موثر نیست؛ چرا که توسل به هر یک از این سیاست‌ها، به‌طور مثال سیاست‌های ضد‌تورمی، به قیمت تشدید رکود منجر می‌شود و بالعکس.
    ۱۴۰۱/۹/۲۶
<< 14 15 16 17 18 19 20 21 22 >>