RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

  • تبعات سیاستگذاری جزیره‏‏‌ای

    تبعات سیاستگذاری جزیره‏‏‌ای
    ایستانیوز:تحریم‌ها و وضعیت بین‌الملل بر اقتصاد کشور بی‌تاثیر نیست؛ اما آنچه مهم‌تر است، سیاست‌های داخلی است. رشد اقتصادی در وضعیت فعلی کشور تنها در صورتی اتفاق می‌‌‌افتد که عزم راسخی برای اصلاح ساختار و مبارزه واقعی با فساد و کاهش دخالت‌های دولت در اقتصاد وجود داشته باشد.
    ۱۴۰۱/۸/۲۸
  • بازگشت به اصل مزیت ‏‏‌نسبی

    بازگشت به اصل مزیت ‏‏‌نسبی
    ایستانیوز:بیماری کرونا از اوایل سال ۲۰۲۰ در ابعاد جهانی شیوع پیدا کرد و سلامت و آرامش جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داد. بحران پاندمی کرونا به همان میزان که جان و حیات جامعه جهانی را هدف قرار داد، اقتصاد و تجارت کشورها را نیز تحت‌تاثیر آن قرار گرفت. این پاندمی با ایجاد محدودیت‌های گوناگون برای بسیاری از فعالیت‌ها، اقتصاد و تجارت جهانی را وارد بحران و چالش‌های متعدد و دوران پرتلاطمی کرد و به‌شدت بر رشد اقتصادی در تمامی مناطق جهان تاثیر گذاشت.
    ۱۴۰۱/۸/۲۸
  • خشکیدن درخت پرثمر

    خشکیدن درخت پرثمر
    ایستانیوز:مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در یادداشتی با اشاره به زودبازده بودن تجارت خارجی در اثرگذاری بر رشد اقتصادی و معیشت خانوار از ضرورت تسهیل تجارت در حوزه خارجی با رفع تحریم‌ها و در حوزه داخلی با رفع موانع گفت. او تاکید کرد که ساختار کنونی اقتصاد درخت پرثمر تجارت را می‌خشکاند. متن کامل این یادداشت را که در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شده است، می‌توانید بخوانید:
    ۱۴۰۱/۸/۲۸
  • برای نرخ‌های دستوری

    برای نرخ‌های دستوری
    ایستانیوز:احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اخیرا با اشاره به خسارات و زیان‌هایی که قیمت‌گذاری دستوری متوجه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نموده، اعلام کرده که وزارت‌خانه زیر نظر وی در حال تهیه ماده واحده‌ای برای تصحیح سازوکار قیمت‌گذاری دستوری است. بدون تردید مداخلات بی‌حساب‌و‌کتاب دولت در اقتصاد و قیمت‌گذاری دستوری یکی از بلایای مبتلابه اقتصاد ماست.
    ۱۴۰۱/۸/۲۳
  • بستر ظهور دوباره بابک زنجانی‌ها

    بستر ظهور دوباره بابک زنجانی‌ها
    ایستانیوز:روز گذشته و در میان اخبار مختلف سیاسی و اقتصادی، خبری منتشر شد که لازم است در خصوص آن ارزیابی‌های تحلیلی صورت بگیرد.
    ۱۴۰۱/۸/۲۳
  • آینده قیمت ارز

    آینده قیمت ارز
    ایستانیوز: چندی است که بار دیگر اندازه نوسان‌های رو به بالای قیمت ارز قابل‌‌‌‌‌اعتنا شده و طبق معمول این سوال که قیمت ارز تا کجا پیش‌‌‌‌‌ خواهد رفت ذهن فعالان بازارها، صاحبان کسب‌‌‌‌‌وکار و حتی عامه مردم را به خود مشغول داشته است. در ۴۴ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، در هر مقطع زمانی‌که بازار ارز به جنب‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌جوش افتاده، این سوال کم‌‌‌‌‌وبیش با همان سطح از حرارت و هیجان قبلی به‌خصوص از سوی اصحاب‌رسانه مطرح شده‌است، چنان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که گویی اولین‌بار است که شاهد چنین پدیده‌‌‌‌‌ای هستیم.
    ۱۴۰۱/۸/۲۲
  • بازار ارز و مسوولیت بانک مرکزی

    بازار ارز و مسوولیت بانک مرکزی
    ایستانیوز:بازار ارز کشور این روزها حال و روز خوبی ندارد. در توضیح چرایی وضعیت این بازار نیز می‌توان به موارد متعددی اشاره کرد.
    ۱۴۰۱/۸/۱۸
  • دلار و ثبات اقتصادی

    دلار و ثبات اقتصادی
    ایستانیوز:اگر بنا باشد فعالان اقتصادی یک عامل را به عنوان پیش‌نیاز اصلی فعالیت‌های خود معرفی کنند، آن خواسته ثبات است. تا زمانی که شرایط به ثبات نرسیده و اوضاع به شکلی نباشد که امکان تحلیل و پیش‌بینی آینده وجود داشته باشد، عملا صحبت از فعالیت اقتصادی و توسعه تجارت ممکن نیست.
    ۱۴۰۱/۸/۱۸
  • بازار سرمایه تحت تاثیر قیمت ارز

    بازار سرمایه تحت تاثیر قیمت ارز
    ایستانیوز:جهش‌های ارزی برنامه‌ریزی‌نشده و گاه برخلاف اظهارنظر مسوولان عالی‌رتبه کشور، بنگاه‌های ما (و حتی بنگاه‌های بزرگ لیست‌شده در بورس) را با عدم‌اطمینانی جدی مواجه کرده و برنامه‌ریزی بلندمدت را برای آنها دشوار کرده است.
    ۱۴۰۱/۸/۱۷
  • زیر سر پول است

    زیر سر پول است
    ایستانیوز:گرچه مساله کسری بودجه دولت در تعریف متعارف آن از مهم‌ترین ناترازی‌های اقتصاد است و به‌طور طبیعی شدت کسری بودجه از عوامل مهم شکل دادن رشد بالای نقدینگی و لذا تورم است که غالبا تحت عنوان سلطه مالی از آن یاد می‌شود؛ اما بد مدیریت کردن پول و برخورد نامناسب با پدیده پول به کسری بودجه در مفهوم متعارف آن محدود نمی‌شود و سلطه مالی در ایران بسیار فراتر از آنچه است که در قالب بودجه عمومی نمایان می‌شود.
    ۱۴۰۱/۸/۱۶
  • مرافقت و مسالمت

    مرافقت و مسالمت
    ایستانیوز:پذیرش تنوع و تکثر و حق «انتخاب» آحاد اجتماعی و فعالان اقتصادی و اینکه انسان زمانی عنصری فعال در عرصه اجتماعی خواهد بود که بتواند سبک زندگی و کسب و کارش را آزادانه انتخاب کند و به این ‌ترتیب «کرامت» او که ریشه در انتخاب‌های اخلاقی او دارد، حفظ شود اصول پایه‌ای است که مردم و حاکمیت باید بر سر آنها به توافق برسند و قراردادی اجتماعی برای تحقق آنها منعقد شود.
    ۱۴۰۱/۸/۱۶
  • تلخی‌های دهشتناک نافرمانی دلار

     تلخی‌های دهشتناک نافرمانی دلار
    ایستانیوز:قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران روز شنبه از ۳۶۰ هزار ریال نیز فراتر رفت. به این ترتیب نرخ تبدیل هر دلار آمریکا به ریال ایران در بلندترین نقطه تاریخی ایستاد و نشان داد سخنان چند روز پیش رییس بانک مرکزی درباره آرامش در بازار ارز چقدر بی‌اعتبار بوده است.
    ۱۴۰۱/۸/۱۶
  • آب در ایران؛ از تنش تا بحران

    آب در ایران؛ از تنش تا بحران
    ایستانیوز:پذیرش این جمله که «در ایران مساله آب وجود دارد» به‌آسانی، با هزینه کم و در زمان مناسب محقق نشد. در واقع مادامی که خشکی رودها، تالاب‌‌‌ها، دریاچه‌‌‌ها و...عینیت نیافته بود، اصولا مفهومی مانند مساله آب یا تنش‌آبی موضوع قابل لمسی برای سیاستگذار ایرانی تلقی نمی‌‌‌شد.
    ۱۴۰۱/۸/۱۴
  • پیشگوی بحران مالی جهانی مطرح کرد:

    ده تهدید بزرگی که جهان با آن مواجه است

    ده تهدید بزرگی که جهان با آن مواجه است
    ایستانیوز:گرم شدن سیاره زمین، جنگ و تورم: به نظر می‌رسد جهان در حال حاضر در وضعیت بحرانی دائمی قرار دارد. «نوریل روبینی» اقتصاددان برجسته ۱۰ تهدید بزرگ را که با آن مواجه هستیم و نحوه برخورد با آن تهدیدات را مورد ارزیابی قرار داده است.
    ۱۴۰۱/۸/۹
  • تصلب در فهم ربا و ابربحران بانکی ایران

    تصلب در فهم ربا و ابربحران بانکی ایران
    ایستانیوز:در خصوص موضوع رباانگاری بهره‌بانکی، ابتدا باید مقدمه مختصری در باب چیستی ربا و بهره بانکی ارائه دهیم. البته باید توجه کرد که هم بحث ربا و هم بحث بهره‌بانکی، مباحث موسع و پیچیده‌‌‌‌ای هستند؛ اما در این یادداشت با توجه به محدودیتی که وجود دارد، به‌صورت مختصر و در حد عناوین به هر دو موضوع خواهیم ‌‌‌‌پرداخت. مضاف بر این نکته باید توجه کرد، مطالبی که در این یادداشت و در خصوص ربا مطرح خواهد شد، «برون دینی» خواهد بود.
    ۱۴۰۱/۸/۹
<< 17 18 19 20 21 22 23 24 25 >>