RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

کاهش ۱۸ هزار و ۸۶۳ واحدی شاخص بورس

۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۵/۲۴کد خبر: 354821
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۸ هزار و ۸۶۳ واحد همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران، امروز سه شنبه در یک روند کاملاً کاهشی قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن 18 هزار و 863 واحد به رقم یک میلیون و 978 هزار و 166 واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با کاهش 9183 واحد به رقم 687 هزار و 137 واحد رسید.
 
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 980 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 13.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 328 هزار فقره معامله و به ارزش 8806 میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 94 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.32 درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.02 درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 1.12 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 75 صدم درصد کاهش یافت.
 
نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، ایران خودرو، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سایپا به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
 
در فرابورس ایران هم شاخص کل با 348 واحد کاهش به رقم 25 هزار و 514 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 395 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 449 هزار میلیارد تومان شد.
 
معامله‌گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 530 هزار معامله و به ارزش 6675 میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز گذشته 1.35 درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 2.22 درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس 1.93 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس 1.09 درصد افت کرد.
 
نمادهای مالی سپهر صادرات، بیمه پاسارگاد، آریاساسول و ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان و بانک دی به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس از خود به‌جای گذاشتند.
 
به گزارش فارس، امسال علاوه بر اینکه قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان وارد بازار سرمایه شوند، در کنار آن شرکت‌های سهامی عامل پروژه برای جمع‌آوری نقدینگی و تزریق به پروژه‌های توسعه‌ای تشکل می‌شوند و بدین ترتیب نقش بازار سرمایه مبنی بر تامین مالی برای توسعه از این طریق اتفاق می‌افتد.
 
بسیاری از پروژه‌های شرکت‌ها منتظر تامین نقدینگی هستند و با ابزارهای مختلف مانند انتشار انواع اوراق، افزایش شناوری سهام و چشم‌پوشی از حق تقدم‌ها و عرضه اولیه می‌توان از بازار سرمایه تامین نقدینگی کرد و بازار سرمایه باید به یکی از بازیگران مهم اقتصاد تبدیل شود.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *