RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

عقب‌نشینی ۵۱۴ واحدی شاخص بورس

۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۴/۲۴کد خبر: 353316
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی با عقب‌نشینی ۵۱۴ واحدی نسبت به روز معاملاتی قبل همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز اولین روز کاری هفته را ابتدا در یک روند رو به رشد آغاز کرد، به گونه‌ای که تا 10 هزار واحد هم افزایش یافت، اما از میانه بازار روند کاهشی به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با عقب‌نشینی 514 واحد به رقم 2 میلیون و 70 هزار و 889 واحد رسید.
 
اما شاخص کل هموزن با افزایش 3 هزار و 295 واحد به رقم 728 هزار و 11 واحد رسید. ارزش معاملات امروز بیش از 8 میلیون و 378 هزار میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به بیش از 14.1 میلیارد سهام و اوراق مالی رسید.
 
ارزش روز بازار امروز به بیش از 7 میلیون و 544 هزار میلیارد تومان رسید. امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز معاملاتی قبل به میزان 0.2 درصد افت کرد اما این دو شاخص با معیار هم وزن 0.45 درصد افزایش یافتند.
 
شاخص آزاد شناور 0.9 درصد تقویت شد، شاخص بازار اول بورس 0.4 درصد کاهش یافت شاخص بازار دوم بورس 0.1 درصد افت کرد. امروز نمادهای فولاد مبارکه ، پالایش نفت بندرعباس و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، گل‌گهر، توسعه معادن و فلزات و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
 
در فرابورس ایران امروز روند رو به رشد پیگیری شد بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 178 واحد افزایش به رقم 27 هزار و 186 واحد رسید.
 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 468 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 501 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 4.1 میلیارد سهام در قالب 252 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 555 میلیارد تومان داد وس تد کردند.
 
امروز نمادهای فولاد ارفع، مالی سپهرصادرات، صبا تأمین، آریا ساسول و ایران‌خودرو دیزل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
 
 برای تحقق رشد 8 درصدی به گفته برخی کارشناسان نیاز به سرمایه‌گذاری 60 میلیارد دلار سرمایه خارجی و معادل 100 میلیارد دلار سرمایه داخلی است تا رشد 8 درصد در برنامه هفتم محقق شود.
 
برای این منظور نیاز به انقلاب اقتصادی است و علاوه بر تأمین مالی از شبکه بانکی که در حال حاضر حدود 85 درصد تأمین مالی از بانک انجام می‌شود، باید تأمین مالی از بازار سرمایه نیز انجام شود و سهم بازار سرمایه از تأمین مالی حداقل به 20 درصد افزایش یابد.
 
در این زمینه لازم است با ابزارهای مختلف از جمله عرضه اولیه سهام شرکت‌های جدید، افزایش شناوری سهام شرکت‌ها، چشم‌پوشی از حق تقدم به منظور افزایش سرمایه و صرف سهام و انتشار اوراق مالی مختلف اقدام شود تا منابع جمع‌آوری شده از بازار سرمایه صرف توسعه طرح‌های شرکت‌ها شود.سرمایه‌گذاری در بورس الزاما همراه با ریسک و نوسان است و حتما قبل از معامله باید مطالعه، مشورت و تحلیل صورت گیرد.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *