RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

تولید ۲۹.۴ هزار میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲

جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها

بازارگردانیِ الزامی در بورس و فرابورس لغو شد

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

کانال ۲ میلیون واحدی بورس تهران بازپس گرفته شد

۱۶:۵ - ۱۴۰۲/۸/۱۴کد خبر: 357184
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افزایش ۱۷ هزار و ۵۳۶ واحد توانست کانال ۲ میلیون واحدی را دوباره به دست آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم مانند روز گذشته روند رو به رشد به خود گرفت و توانست کانال 2 میلیون واحدی را که در هفته‌ قبل از دست داده بود، بازپس بگیرد و با افزایش 17 هزار و 536 واحد معادل 0.88 درصد به رقم 2 میلیون و 16 هزار و 745 واحد برسد.
 
شاخص هموزن نیز امروز با افزایش 5 هزار و 915 واحد به رقم 678 هزار و 923 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 3 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 5.9 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 308 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 766 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز گذشته و همچنین این دو شاخص با معیار هموزن 0.88 درصد افزایش یافتند.
 
شاخص آزاد شناور 0.79 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.19 درصد افزایش یافت، شاخص بازار دوم بورس به میزان 0.52 درصد افزایش یافت.
 
نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خلیج‌فارس، مخابرات ایران و پتروشیمی شیراز بوده‌اند.
 
در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با رشد 131 واحد به رقم 24 هزار و 569 واحد رسید.
 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 380 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس 410 هزار میلیارد تومان برآورد شد.
 
معامله‌گران امروز بیش از 2.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 160هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 134 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز همه شاخص‌های فرابورس سبز شدند و میزان افزایش زیر یک درصد بوده است شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس با 0.54 درصد افزایش همراه شدند این دو شاخص با معیار هموزن 0.83 درصد رشد کردند.شاخص بازار اول فرابورس 0.63 درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم فرابورس 0.51 درصد افزایش یافت.
 
امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، مالی سپهرصادرات، آریا ساسول، نیروی برق دماوند، پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و تجلی توسعه معادن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.
 
 بازار سرمایه محلی برای شفافیت شرکت‌ها و معامله‌گران حقیقی و حقوقی است و یک بازار رقابتی است که مردم با کمترین سرمایه در حد 500 هزار تومان می‌توانند در آن شرکت کنند.
 
اگر از بازار سرمایه حمایت واقعی صورت گیرد، می‌توان امیدوار بود، بخش عمده‌ای از سرمایه‌های سرگردان جذب شده و از این طریق به تولید تزریق شود. در حال حاضر بیش از 60 میلیون کد معاملاتی بورسی در کشور داریم که حدود 75 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و این یک پتانسیل مهمی برای مردمی کردن اقتصاد به شمار می‌رود، به شرط اینکه منافع سرمایه‌گذاران حقیقی در کنار شرکت‌های حقوقی رعایت شود و بازار از معاملات صوری و همچنین غیرواقعی برحذر داشته شود.
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *