RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

تولید ۲۹.۴ هزار میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲

جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها

بازارگردانیِ الزامی در بورس و فرابورس لغو شد

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

رشد ۷۰۲ واحدی شاخص بورس تهران

۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۳/۲۷کد خبر: 351808
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۷۰۲ واحدی نسبت به روز قبل همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی، اما رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با رشد ناچیز 702 واحدی به رقم 2 میلیون و 182 هزار و 809 واحد رسید.
 
همچنین شاخص هموزن با افزایش 2 هزار و 293 واحد به رقم 743 هزار و 657  واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش بیش از 600 شرکت بورسی است به بیش از 8 میلیون و 25 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 8.2 میلیارد سهام در قالب 550 هزار معامله و به ارزش 6 هزار و 727 میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند اما میزان افزایش زیر نیم‌درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی به میزان 0.3 درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن 0.31 درصد افزایش یافتند.
 
شاخص آزاد شناور بدون تغییر ماند، شاخص بازار اول بورس 0.3 درصد و شاخص بازار دوم بورس 0.4 درصد  افزایش یافت. امروز نمادهای بانک ملت، چادرملو، پتروشیمی بوعلی و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ملی مس و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
 
در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 36 واحد کاهش به رقم 27 هزار و 958 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 541 هزار میلیارد تومان رسید.
 
ارزش بازار پایه فرابورس 484 هزار میلیارد تومان شد، معامله‌گران امروز بیش از 5.1 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 400 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 321 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نمادهای آریا ساسول و پویا زرکان آق‌دره به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای جهان فولاد غدیر، ایران‌خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو  و مالی سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
 
به گزارش فارس، بورس تهران همچنین به عنوان عضو هیأت مدیره فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی (فیاس) قرار گرفت. سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و قبل از خرید و فروش حتما باید تحقیق و مطالعه در مورد شرکت‌ها صورت گیرد.با توجه به شعار سال مبنی بر رشد تولید همراه با مهار تورم بهترین مکان برای تأمین مالی رشد غیرتورمی بازار سرمایه است.
 
امسال همچنین شرکتهای سهامی عام پروژه محور قرار است وارد بازار سرمایه شوند و با اوراقی که منتشر می‌کنند، منابع لازم برای راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های عمرانی فراهم کنند. 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *