RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

مدیرعامل بورس تهران

امتیاز اجرای حاکمیت شرکتی ناشران، اعلام می‌شود

در انتظار صدور مجوز راه‌اندازی صندوق پوشش ریسک
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳کد خبر: 358137
ایستانیوز:مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: بزودی پس از ابلاغ ضوابط اجرای حاکمیت شرکتی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، امتیاز ناشران حاضر در بازار سهام به صورت شفاف اعلام می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمودگودرزی، در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن اعلام آخرین وضعیت بورس تهران و اقدامات انجام شده، تمرکز بر دو حوزه تامین مالی و دیجیتالی کردن فرایند ها را از جمله برنامه‌های مهم این بورس برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق اهداف مورد نظرمان، بر ۲ حوزه تامین مالی و دیجیتالی کردن بورس تهران متمرکز و اقدامات قابل توجهی را عملیاتی کردیم.
 
گودرزی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است سال آینده با اصلاح برند و حضور پر رنگ تر در زمینه تامین مالی، گام‌های بلندی برای اقتصاد کشور برداریم.
 
اجرای حاکمیتی شرکتی ناشران، ارزیابی می‌شود
 
مدیرعامل بورس تهران، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در خصوص آخرین وضعیت اجرای حاکمیت شرکتی توسط ناشران در بازار سهام گفت: برای اجرای این دستورالعمل در بازار سهام شاهد اتفاق های مهمی هستیم به طوری که ابتدا قرار است پرسشنامه ای توسط حسابرسان معتمد تکمیل شود و در ادامه سازمان بورس و اوراق بهادار هم بزودی ضوابط اجرای حاکمیت شرکتی را ابلاغ کند و پس از آن امتیاز شرکت ها در زمینه عملیاتی کردن حاکمیت شرکتی به صورت شفاف اعلام می‌شود.
 
هلدینگ‌های تازه وارد
 
وی، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ورود هلدینگ‌های تازه وارد به بورس گفت: شاید این سوال مطرح شود که چرا عرضه اولیه در بورس کم است، اما رویکرد عرضه در بورس تهران متفاوت است. در یک سال گذشته شرکت‌های متوسط نیز اجازه ورود به بورس را پیدا کردند.
 
وی از ورود شستان به بورس تا پایان سال خبرداد و توضیح داد: این شرکت که زیر مجموعه‌های زیادی دارد، چندین همت سرمایه وارد بورس خواهد کرد و جزء موارد سنگین برای بورس خواهد بود.
 
مدیریت پروژه‌ها
 
مدیرعامل بورس تهران در مورد سایت TSE نیز گفت: سال گذشته با هدف مدیریت پروژه‌ها و تعامل بیشتر، یک سری نرم افزارها برای بورس تهران، خریداری شد و در عین حال ارتباط مستقیم بورس با فعالان بازار و همچنین ناظر بازار از جمله اتفاق‌های مهم در سایت بورس تهران است و در سایت بورس تهران به دنبال این هستیم که تمام سامانه‌ها تحت پوشش این سایت قرار گیرد.
 
گودرزی در ادامه درباره صندوق پوشش ریسک نیز توضیح داد: بحث مربوط به ایجاد این صندوق توسط نهادهای مالی ارائه شده و منتظر دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم.
 
وی، دسترسی مردم به این صندوق را اولویت مهم صندوق های پوشش ریسک برشمرد و تصریح کرد: مدیران این صندوق‌ها بیشتر در بازار ابزارهای نوین فعالیت خواهند داشت و بورس تهران طبق رسالت همیشگی خود، به‌دنبال راه اندازی صندوق پوشش ریسک است و امید می‌رود مجوز آن هر چه سریع‌ترصادر شود.
 
دلیل تعلیق تجدید ارزیابی بورس تهران
 
مدیرعامل بورس تهران درباره املاک بورس تهران نیز توضیح داد: ۲۲ ملک منطقه ای در کشور داریم اما بزرگ ترین ثروت بورس، ساختمان بورس تهران است.
 
وی با بیان این که از شفافیت دارایی‌های بورس استقبال می کنیم،گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌های بورس تهران به دلیل مشکل پایان کار همچنان معلق مانده است.
 
مراجعه ۳ مجموعه برای تامین مالی
 
وی دربخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مراجعات شرکت‌ها برای تامین مالی از بورس نیز بیان کرد: ۳ مجموعه برای تامین مالی به بورس تهران مراجعه کردند. طبق دستورالعمل پروژه ای که ۲۰ درصد پیشرفت داشته باشد، می‌تواند تامین مالی انجام دهد. اما بورس به گزارش شرکت های تامین مالی اکتفا نمی‌کند و باید شرکت های رتبه بندی ارزیابی دقیق تری دراین باره انجام دهند. بعد از آن طبق گزارش ها سطح ریسک سنجیده و طبق آن تصمیم گیری انجام می شود.
 
اجلاس فدراسیون آسیایی و اروپایی
 
گودرزی از برگزاری اجلاس فدراسیون آسیایی و اروپایی همزمان با نمایشگاه کیش اینوکس در سال آینده خبر داد و گفت: هدف ما این است که در تالارهای منطقه ای دبیرخانه تامین مالی داشته باشیم و به مرکز مالی تبدیل شوند.
وی اضافه کرد: همچنین قرار است، فضاهایی برای تامین مالی شرکت‌ها در اختیار استان ها قرار دهیم تا فرایند تامین مالی براحتی انجام شود.
 
بازارهای قرارداد آتی
 
مدیر عامل بورس تهران در ادامه، در مورد بازارهای قرارداد آتی نیز تاکید کرد: هر چند در طول چند سال گذشته تلاش مدیران راه‌اندازی بازار قراردادهای آتی بود اما از آنجا که برخی پلتفرم ها هنوز نتوانسته‌اند تائیدیه های لازم نسبت به تسویه و پایاپای را به درستی انجام دهند، با مشکلاتی روبرو هستیم بنابراین بایدتلاش کنیم تعداد نمادها بیشتر شود.
 
وی با اشاره به این که از حجم معاملات این بازار رضایتی نداریم، گفت: اما به نظر می‌رسد با مهیا شدن بخش آی‌تی شاهد رونق رونق این بازار و افزایش تعداد نمادها باشیم.
 
سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
 
گودرزی، با تاکید بر اهمیت و نقش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم نیز بیان کرد: با نگاهی به معاملات بورس می‌توان گفت کنیم ۶۰ میلیون سهامدار فعال نیستند بنابراین باید به فعالان بازار کمک کنیم تا به صورت غیر مستقیم در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند.
 
وی با بیان این که سرمایه گذاری در بورس در تمام دنیا به صورت غیرمستقیم است‌، گفت: با توسعه صندوق های سهامی این دسترسی به نحو مطلوب فراهم شده است.
 
مدیر عامل بورس تهران با بیان این که پیگیری قضایی لازم برای ماینرها در حال انجام است، گفت: داشتن کد بورسی تهدید نیست چرا که با داشتن صندوق ها مردم می توانند براحتی وارد صندوق ها شوند.
 
در انتظار ورود دانش بنیان ها
 
وی با اعلام این که انتظار داریم فروش استقراضی را در سال آینده داشته باشیم، افزود: ورود شرکت های دانش بنیان یک رویکرد درون مایه برای اقتصاد کشور است و جریان سرمایه را به سمت شرکت ها سوق خواهد داد و با کمک سازمان بورس و اوراق بهادار، برای اولین بار شاهد ورود این شرکت ها به تابلوی بورس خواهیم بود. در حال حاضر ۱۰ شرکت از مجموع ۵۰ شرکت دانش بنیان هستند که به محض پذیرش وارد بازار سهام خواهند شد.
 
گودرزی با بیان این که قطعا متغیرهای متنوعی بر فضای بازار سهام اثرگذار است‌ و در سویی دیگر حکمرانی کشور نیز به سمت شفاف تر کردن فضای رقابتی است، اظهار داشت: در بورس تهران در خصوص ابزارهای موجود هنوز نتایج دلخواه را به دست نیاورده‌ایم.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس تهران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *