RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

بیمه خسارت این تصادف ها را نمی دهد!

۱۰:۸ - ۱۴۰۲/۱/۳۰کد خبر: 350754
ایستانیوز:معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: مردم با بیمه کردن ماشین خود تصور می‌کنند که یک چک سفید امضا در اختیار دارند؛ درصورتی که اینطور نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سرهنگ احسان مومنی اظهار کرد: وقتی مردم ماشین خود را بیمه کردند تصور می‌کنند که یک چک سفید امضا در اختیار دارند در صورتی که اینطور نیست که هر تصادف و حادثه‌ای پیش می‌آید بیمه پرداخت می‌کند و به این امید رانندگی می‌کنند و یا تخلف حادثه سازی را انجام می‌دهند.
 
وی بیان داشت: یکی از آن موارد خسارتی است که بیمه به شخص مقصر در حادثه پرداخت نمی‌کند و راننده مقصر می‌بایست بیمه بدنه داشته باشد تا بتواند خسارت را دریافت نماید.
 
سرهنگ مومنی گفت: در حوادث رانندگی که عدم رعایت ظرفیت وسیله نقلیه توسط راننده رعایت نشده باشد و یا اینکه توسط پلیس و یا مراجع قضایی جریمه بشود از موارد دیگری است که بیمه در این مورد جبران خسارت نخواهد داشت.
 
وی افزود: اگر پلیس تشخیص بدهد که رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد روان گردان بوده است و اثرگذار در حادثه بوده است و تایید نماید بیمه خسارت زیان دیده را پرداخت می‌کند، ولی از مقصر حادثه مطالبه خواهد کرد و همچنین خسارت‌های بدنی به افرادی که در قسمت بار وسیله نقلیه سوار مانند رکاب وسیله نقلیه سوار شده‌‌اند جزء همین موارد است که بیمه خسارتی پرداخت نخواهد کرد.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر راننده خودرویی را سرقت کرده باشد و تصادف نماید و خسارات در زمان تشعشعات اتمی و رادیو اکتیو‌ها، اثبات عمد و تبانی در حادثه یعنی اگر اثبات شود حادثه عمدی بوده و یا تبانی بودن حادثه مشخص شود که جهت کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه بوده است نیز جزء مواردی است که بیمه جبران خسارت نخواهد کرد.
 
سرهنگ مومنی افزود: اگر راننده مقصر حادثه فاقد هرگونه گواهینامه رانندگی باشد و یا اینکه گواهینامه وی متناسب با وسیله نقلیه نباشد بیمه هزینه ظرف مقابل را پرداخت می‌کند، ولی بعد از آن به شخص مقصر مراجعه خواهد کردو هزینه‌های خود را باز پس خواهد گرفت.
 
وی گفت: اگر علت حادثه یک تخلف حادثه ساز باشد بیمه می‌تواند مجدد قسمتی از خسارات پرداخت شده را مطالبه نماید.
وسیله نقلیه تغیرکاربری داده شده
 
سرهنگ مومنی افزود: اگر راننده مقصر در وسیله نقلیه خود تغیرکاربری داده باشد ویا اینکه راننده سواری از وسیله نقلیه خود به عنوان مسافرکشی استفاده نماید و این تغیری که داده است باید قبل از اینکه وسیله نقلیه خود را بیمه کند حتما شرکت بیمه را جریان بگذارد در غیر این صورت با مشکل بر خواهند خورد.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بخشی از خسارت‌های وارده به خودرو‌های نامتعارف نیز پرداخت نمی‌گردد مگر آنکه خودرو دارای بیمه بدنه باشد.
 
وی افزود: در موارد یاد شده بیمه مکلف است خسارات غیر مقصر را پرداخت نماید، ولی بعد از آن از فرد مقصر بازخواست می‌کند.
منبع: yjc
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *