RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

تولید ۲۹.۴ هزار میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲

جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها

بازارگردانیِ الزامی در بورس و فرابورس لغو شد

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

افزایش ۱۰۲۵۸ واحدی شاخص بورس تهران

۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱/۲۰کد خبر: 350587
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۰۲۵۸ واحد همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند نوسانی ولی رو به رشد قرار گرفت، به گونه ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 10257 واحد به رقم 2 میلیون و 212 هزار و 643 واحد رسید.
 
همچنین شاخص هموزن با افزایش 11 هزار و 352 واحد به رقم 687 هزار و 898 واحد رسید. ارزش روز بازار به بیش از 8 میلیون و 195 هزار میلیارد تومان بالغ شد. معامله گران امروز بیش از 20 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون معامله و به ارزش 13 هزار و 264 میلیارد تومان  داد و ستد کردند.
 
همه شاخص های بورس امروز سبز شدند، بگونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 0.47 درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن 1.6 درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور 0.31 درصد افزایش یافت شاخص بازار اول بورس 0.56 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.35 درصد افزایش یافت.
 
امروز نمادهای گل گهر، مپنا، ایران خودرو، کشتیرانی و مبین انرژی خلیج فارس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.
 
در فرابورس ایران شاخص کل با 428 واحد افزایش به رقم 27 هزار و 487 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 510 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 420 هزار میلیارد تومان شد.
 
معامله گران امروز بیش از 9.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 568 هزار فقره معامله و به ارزش 61 هزار و 191 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس حدود  75 هزار میلیارد تومان رسید.
 
امروز نمادهای پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، مالی سپهر صادرات، جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی تندگویان، انتخاب الکترونیک و فولاد هرمزگان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته اند.
 
امسال دولت تلاش دارد با حمایت از بازار سرمایه این بازار را به محل مناسبی برای تأمین مالی شرکت ها تبدیل کند و در حالی که سهم بازار سرمایه از تأمین مالی حدود 15 درصد است عمده تأمین مالی از بانک ها انجام می شود و کم کم بازار سرمایه و بازار بیمه هم باید به محلی برای تأمین مالی شرکتها تبدیل شوند.
 
در عین حال ذات بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و معامله گران حقیقی نباید فریب رشدهای بازار را بخورند، چون بازار همواره همراه با ریسک و نوسان است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *