RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

کاهش ۳۳۲۳ واحدی شاخص بورس تهران

۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۷/۴کد خبر: 355478
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه با کاهش ۳۳۲۳ واحد همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند آرام و کاهشی قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با از دست دادن 16 صدم درصد نسبت به روز قبل به رقم 2 میلیون و 97 هزار و 711 واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با افزایش 777 واحد به رقم 717 هزار و 371 واحد رسید.
 
امروز معامله‌گران در بورس بیش از 6.5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 311 هزار فقره معامله و به ارزش 4748 میلیارد تومان دادوستد کردند. شاخص کل و شاخص قیمت امروز نسبت به روز گذشته 16 صدم درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن 11 صدم درصد افزایش یافت. شاخص آزاد شناور یک دهم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس با 23 صدم درصد کاهش و شاخص بازار دوم بورس با 7 صدم درصد کاهش همراه شد.
 
نمادهای مپنا و زامیاد امروز بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای ملی مس، گل گهر، فولاد مبارکه، ایران خودرو و چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
 
در فرابورس ایران شاخص کل امروز بدون تغییر نسبت به روز قبل 26 هزار و 6 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 423 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس 449 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 4.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 190 هزار معامله و به ارزش 13 هزار و 753 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نمادهای آریاساسول و ایران خودرو دیزل بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد و پخش البرز به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
 
امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس بدون تغییر ماندند اما این دو شاخص با معیار هموزن 22 صدم درصد تقویت شدند. شاخص بازار اول فرابورس یک دهم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس 4 صدم درصد عقب نشست.
 
 برای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بورس باید قوانین مرتبط با بازار سرمایه از یک ثباتی برخوردار شوند و دخالت مدیران دولتی در تصمیم‌گیری های مرتبط با شرکت‌های بورسی و فرابورسی به حداقل کاهش پیدا کند چون وعده پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد بارها از سوی وزیر اقتصاد و رئیس جمهور اعلام شده است و در عمل باید این وعده محقق شود.
 
سرمایه گذاری در بورس چون بلندمدت است، بنابراین قوانین مرتبط با بازار سرمایه هم باید از یک ثبات برخوردار شوند و نمی‌توان با قوانین زودگذر و سیلقه‌ای در مورد بازار تصمیم‌ گیری کرد و از طرف دیگر انتظار داشت که مردم سرمایه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار سرمایه و بورس سرمایه‌گذاری کنند.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *