RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

کاهش ۷۶۹۸ واحدی شاخص بورس تهران

۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۷/۲۶کد خبر: 355893
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته با عقب نشینی ۷۶۹۸ واحد همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، همه شاخص‌های بورس امروز در آخرین روز معاملاتی هفته قرمز شدند، به‌گونه‌ای که شاخص کل با از دست دادن 38 صدم درصد به میزان 7698 واحد، به رقم 2 میلیون و 23 هزار و 546 واحد رسید.
 
شاخص هم‌وزن نیز با از دست دادن 38 صدم درصد به میزان 6954 واحد به رقم 682 هزار و 986 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش روز 600 شرکت بورسی است، به 7 میلیون و 92 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 8.9 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 310 هزار فقره معامله و به ارزش 5079 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 38 صدم درصد افت کرد، اما این دو شاخص با معیار هموزن 1.01 درصد کاهش یافتند.
 
شاخص آزاد شناور 46 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 4 دهم درصد عقب نشست و شاخص بازار دوم بورس 35 صدم درصد کاهش یافت.
 
امروز نماد بانک ملت بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و برعکس نمادهای ایران خودرو، مخابرات، سایپا، پتروشیمی پارس، ذوب آهن و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
 
در فرابورس ایران هم اوضاع امروز تعریف خاصی نداشت و شاخص کل با عقب نشینی 260 واحد به رقم 25 هزار و 26 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس بیش از یک میلیون و 390 هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار پایه فرابورس 434 هزار میلیارد تومان شد.
 
معامله‌گران امروز بیش از 4 میلیارد سهام و اوراق مالی در فرابورس در قالب 164 هزار معامله و به ارزش 9690 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به کمتر از 15 هزار میلیارد تومان رسید که رقم ناچیزی است.
 
امروز شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس نسبت به روز قبل 1.03 درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.65 درصد عقب نشینی کرد. شاخص بازار اول فرابورس 1.37 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس با 91 صدم درصد کاهش همراه شد. امروز نماد مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای پتروشیمی مارون، ایران خودرو دیزل، آریاساسول، انتخاب الکترونیک، بانک دی و بهمن دیزل بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
 
 طبق اجماع اکثر کارشناسان سهام بنیادی در بازار سرمایه ارزنده شده و اتفاقا در شرایط ریزش بازار زمان خرید سهام ارزنده است، اما به شرط اینکه استراتژی بلندمدت اتخاذ شود و همچنین قبل از خرید مطالعه و تحلیل و مشورت با افراد امین و کاردان صورت گیرد.
 
به هر حال سرمایه گذاری در بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است. بازار سرمایه باید مورد حمایت دولت قرار گیرد، چون به محلی برای تامین مالی برای شرکت‌ها و دولت می‌تواند تبدیل شود. سهم بازار سرمایه از تامین مالی در حال حاضر حدود 6 درصد است که باید این سهم به 30 درصد افزایش یابد. لازمه آن عمق‌بخشی با افزایشی شناوری سهام و ورود شرکت‌های جدید به بازار است و شرکت‌ها می‌توانند از محل اعتبارسنجی بر اساس رتبه اعتباری به انتشار اوراق در بازار اقدام کنند که این مسائل باعث عمق‌بخشی به بازار و سوق دادن نقدینگی بازار به سمت تولید می‌شود که می‌تواند یکی از نقش‌های مهم بازار سرمایه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی ایفا کند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *