RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

۹۰درصد مصوبات هیات مقررات‌زدایی اجرا نمی‌شود

۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۸/۲۹کد خبر: 265231
ایستانیوز:وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه ۹۰ درصد مصوبات هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار اجرا نمی شود، گفت: گزارش دلایل همکاری نکردن دستگاه ها با این هیات و اجرا نشدن مصوبات آن به سران سه قوه ارایه می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فرهاد دژپسند در بیست و سومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار تاکید کرد: نباید به راحتی از کنار این مساله عبور کرد، بلکه باید با اخذ دلایل عدم همکاری از دستگاه هایی که در اجرای مصوبات همکاری لازم را ندارند گزارشی مستند و تحلیلی را به روسای سه قوه منعکس کنیم، زیرا این یک موضوع فرا قوه ای است.
وی گفت: برخی روش ها و فرآیندهای غلط جزو ذات ساختار اداری کشور شده است که باید این فرآیندها بوسیله کار کارشناسی شناسایی و حذف شوند.
دژپسند تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می شود در حوزه مقررات زدایی، راهها و فرآیندهای غلط و زاید شناسایی و حذف می شوند اما همان فرآیندها به شکلی دیگر ظاهر و باعث ایجاد مانع می شوند.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه شاخص های آزادی اقتصادی کشور در همه مولفه ها بجز اندازه دولت بهبود پیدا کرد، خاطرنشان کرد: برخی از مداخله گری های دولت بی مورد است.
در ادامه بیست و سومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار، ضمن ارائه گزارش عملکرد این هیات توسط معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد، موضوعات تعیین تکلیف پنجره واحد ارائه خدمات و صدور مجوزهای کشور (پیشخوان مجوزها و خدمات کشور) و بخشنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت مشتمل بر مقررات محدود کننده برای فعالیت فروشگاه های زنجیره ای، مورد بررسی و تصمیم گیری توسط اعضاء قرار گرفت.
بیست و سومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با حضور اعضای این هیات شامل محسن کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیسان یا نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دادستان کل کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، دیوان محاسبات کشور، اتاق تعاون، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت حقوقی رئیس جمهوری و اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.
این هیات بر اساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ایجاد شده است تا نسبت به تسهیل شرایط و مراحل صدور مجوزهای کسب و کار و کاهش هزینه‌های آن‌ها، به گونه‌ای که صدور مجوز کسب و کار با حداقل هزینه و مراحل به صورت غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد، اقدام کند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *