RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

با تسهیل گری بیمه البرز، مسیر دریافت کارت سبز هموار شد

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

تولید ۲۹.۴ هزار میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲

جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها

بازارگردانیِ الزامی در بورس و فرابورس لغو شد

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کنایه وزیر صمت به خودروسازان؛ خودرو بازی می کنیم!

۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۹/۴کد خبر: 357485
ایستانیوز:وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که فعالیت ۳۶ خودروساز در کشور خودروسازی نیست بلکه خودرو بازی است در مورد واردات خودروی کارکرده گفت: نگرانی برای تخصیص ارز در این زمینه وجود دارد، اما این موضوع رفع خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، عباس علی آبادی وزیر صمت در نشست با مسئولین بسیج دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت. در مورد واردات خودروی کارکرده، نگرانی برای تخصیص ارز وجود دارد، اما این موضوع رفع خواهد شد. ممکن است واردات این خودرو‌ها باعث افزایش مطالبات ارزی شود که باید از ارز‌های با منشا خارجی برای اینکار استفاده کرد. بانک مرکزی در حال بررسی موضوع است.
 
وی ادامه داد: ما به سمت خودرو‌های نسل جدید در حرکت هستیم. خودرو نباید دغدغه مردم باشد و باید به وفور تولید شود. مردم بتوانند خودشان از بین مدل‌های مختلف انتخاب کنند.۳۶ خودروساز داریم. به نظرم این کار خودروسازی نیست بلکه خودرو بازی است. چون مقیاس‌های تولید برای هیچکدام از آن‌ها محقق نشده است. علی آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف اتاق بازرگانی ایران گفت. برای اتاق بازرگانی در چارچوب سیاست‌های نظام تصمیم گیری شده و ما هم براساس قواعد عمل می‌کنیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص حادثه معدن طزره در دامغان و فوت ۶ معدنچی به علت قصور مدیران معدن. سابقه تخلفات تیم مدیریت این معدن، افزود: بعد از حادثه، من از این معدن بازدید کردم، کارگروهی در آنجا تشکیل شد. کمیته‌ای برای بررسی تعیین کردیم، تحلیل اول این بود. گاز متان جمع شده و با سایش حرکت یک لکوموتیو جرقه‌ای ایجاد شده که باعث انفجار شده است. معادن زغال سنگ حقوق دولتی ناچیزی دارند و معدن هم در اختیار وزارت رفاه است و خود ما هم مطالبه گر هستیم. فرایند رسیدگی در قوه قضاییه است و نمی‌توان تا حصول نتیجه، اظهار نظر کرد. من هم موضوع را دنبال می‌کنم تا به نتیجه برسد.
در چین تمام حمل و نقل عمومی برقی است
 
وی در خصوص وضع تولید و عرضه خودرو در کشور گفت. زیرساخت خودروی برقی در کشور ما کاملا فراهم است. چون همه نقاط کشور برق دارد و ما در منطقه شرایط خوبی برای توسعه خودرو‌های برقی داریم. این اقدام هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی کاملا در دنیا جا افتاده و مثلا در نروژ ۸۰ درصد خودرو‌ها برقی هستند. یا در چین تمام حمل و نقل عمومی برقی است.
 
علی آبادی عنوان کرد: شارژر‌های سریع می‌توانند در کمتر از ۱۵ دقیقه یک خودرو را شارژ کنند. ما در تهران ۷۰ شارژر نصب کردیم تا پایان امسال در کل کشور ۵ هزار شارژر ایرانی نصب خواهد شد.
 
وی گفت: کشته‌های حوادث رانندگی فقط بخاطر کیفیت خودرو نیست. بلکه وضعیت جاده‌ها و فرهنگ رانندگی هم اثر گذار است. در خصوص کیفیت خودرو ما استاندارد‌های ۸۵ گانه نظیر روشنایی روز گذاشتیم. خیلی هم برای کشور ما کاربردی نیست. اما درباره استاندارد‌های مهم در ایمنی تکلیف کرده ایم. جدای از قیمت خودرو باید برای همه محصولات به صورت کامل و با کیفیت بالا، رعایت شود.
 
وزیر صمت در خصوص کمبود لاستیک تاکید کرد. ما هفته گذشته به اندازه نیاز ۳ ماه کشور لاستیک توزیع کردیم و به وفور لاستیک وجود دارد. اما تقاضای کاذب داشتیم و ذخیره در خانه‌ها انجام می‌شد. تعرفه لاستیک را اصلاح کردیم تا قاچاق کم شود. قیمت کارخانه را هم تغییر دادیم تا تولید افزایش یابد.
نحوه قیمت گذاری سیمان
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه قیمت گذاری سیمان افزود. ۱۷ کارخانه سیمان در حال احداث داریم. صاحبان آن‌ها حاضر به تکمیل طرح‌ها نیستند. چون فروش سیمان چندان به صرفه نیست و کارنجات سیمان زیان ده هستند. سود چندانی ندارند، در صنعت لوازم خانگی هم تقاضا کاهش یافته. در آستانه زیان هستند، کشش بازار تعیین کننده قیمت است. سیاست من در همه صنایع، قیمت‌گذاری دستوری نیست. به بازار رقابتی اعتقاد دارم، اما تا رقابتی شدن بازار ناچار به قیمت‌های دستوری هستیم.
 
وزیر صمت گفت: بزرگترین چالش کشور صادرات مواد خام است. مطالبه خود من هم قبل از وزیر شدن همین بود. این موضوعات را بار‌ها مطرح کرده ام، نگاه امروز من خام فروشی نیست. اما در اجرا، مسائلی وجود دارد، گاهی وقتی می‌گوییم خام فروشی نکنید پاسخ می‌دهند. الان به نقدینگی نیاز داریم و زمان برای تبدیل به محصول نداریم. اما باید تحمل کرد و بدنبال تولید پول سریع نباشیم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *