RSS
امروز سه شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

بررسی بودجه شرکت‌های دولتی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس

هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

حداقل دستمزد در ایران پایین‌تر از کشورهای منطقه

کالری مصرفی خانوارها روی خط خطر

پیش‌بینی مهم یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو

خریدار باشگاه استقلال در صدد تغییر نام باشگاه

برنامه بانک مرکزی برای پرداخت وام‌های خرد

۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۸/۱۰کد خبر: 357127
ایستانیوز:رئیس کل بانک مرکزی گفت: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی توسعه تسهیلات خرد و قرض الحسنه با به به کارگیری ابزار‌های نوین و غیرحضوری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا فرزین؛ در مراسم رونمایی از خدمت جدید بانک ملت با عنوان فرابانک با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات خرد و قرض الحسنه در میزان رضایت مردم از شبکه بانکی گفت: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی توسعه تسهیلات خرد و قرض الحسنه با به به کارگیری ابزار‌های نوین و غیرحضوری است.
 
وی اظهار کرد: نظام بانکی به دلیل اینکه بار اصلی تامین مالی کشور را بر عهده دارد تحت فشار است. همچنین موضوع تامین مالی خرد و قرض‌الحسنه هم به صورت تکلیفی و هم غیر تکلیفی مسئولیت شبکه بانکی را در حوزه اقتصاد سنگین‌تر می‌کند، اما تاکید ما بر پرداخت این تسهیلات به مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت است.
 
رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: یکی از مشکلات مردم در دریافت تسهیلات مراجعات مستمربه شعب است. به کارگیری ابزار‌های نوین فناورانه مانند خدمت جدیدبانک ملت که تمام مراحل دریافت خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد، می‌تواند گامی مهم در ارائه خدمات سریع و آسان به جامعه باشد و این خدمت باید در تمامی شبکه بانکی فراگیر شود.
 
فرزین موضوع اعتبارسنجی را از دیگر مشکلات مردم در دریافت تسهیلات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه کمترین نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) مربوط به تسهیلات خرد است بانک‌ها می‌توانند تا حد امکان در دریافت تضامین و اعتبار سنجی با مشتریان همکاری کنند.
 
وی افزود: استفاده از ابزار‌های الکترونیک مانند سفته الکترونیک نیز می‌تواند در این زمینه برای بانک‌ها و مشتریان راهگشا باشد و امیدواریم استفاده از این ابزار‌ها به همه بانک‌ها و مشتریان تسری پیدا کند.
 
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: امروزه هجمه‌ها و تخریب‌ها به شبکه بانکی بسیار زیاد است و با توجه به مسئولیت سنگین شبکه بانکی این فضا ناعادلانه است و باید خدمات ارزنده شبکه بانکی به اقتصاد کشور و آحاد جامعه نیز بازگو شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *