RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

تولید ۲۹.۴ هزار میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲

جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها

بازارگردانیِ الزامی در بورس و فرابورس لغو شد

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

طلا باخت چند روزه خود را پشت سر گذاشت

۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۷/۱۴کد خبر: 355638
ایستانیوز: طلا (XAU/USD) در جریان نشست آسیایی روز پنج‌شنبه کشش مثبتی به دست آورد و در حال حاضر، به نظر می‌رسد تا حدودی توانسته رگه‌ی باخت ۸ روزه را پشت سر بگذارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، از طرف دیگر، بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده و دلار آمریکا (USD) از اوج‌های اخیر خود عقب نشینی می‌کنند و علت آن است که سرمایه‌گذاران در صدد هستند در مورد جهت حرکت سیاست‌گذاری بعدی فدرال رزرو به شفافیت کافی برسند که این امر به نوبه‌ی خود، حمایت از فلز زرد را در بر دارد.
 
در حوزه‌ی داده‌ها، گزارش پردازش داده‌ای خودکار (ADP) که در روز چهارشنبه منتشر شد، حکایت از سردشدن بازار کار در ایالات متحده داشت.
سردشدن بازار کار
 
با تمام این‌ها، در شرایط این روزها با اینکه بازدهی دلار و خزانه‌داری در حال کاهش است، اما به نظر می‌رسد که طلا قادر نیست وضعیت مثبتی داشته باشد.
 
هر اونس طلا هفته‌ی گذشته ۴ درصد سقوط کرد که بیشترین کاهش از زمان سقوط نزدیک به ۶ درصدی در هفته‌ی منتهی به ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ است و اما در این هفته، در مسیر کاهش ۱.۵ درصدی دیگر قرار دارد.
 
فعال‌ترین قرارداد آتی طلا در کامکس نیویورک در دسامبر، ۶.۷۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۸۳۴.۸۰ دلار در هر اونس رسید.
 
گفتنی است قرارداد آتی طلا در هفته‌ی گذشته، ۳.۱ درصد از دست داد تا شاهد بزرگترین افت هفتگی خود از پایان ژانویه تاکنون باشد. در هفته‌ی جاری، طلای دسامبر ۲.۶ درصد در مقیاس هفتگی کاهش را به ثبت رساند.
 
و اما قیمت نقدی طلا که برخی از معامله‌گران بیشتر از معاملات آتی در صدد پیگیری آن هستند، به ۱۸۲۱.۲۰ دلار رسید که ۱.۷۸ دلار یا ۰.۱ درصد در روز کاهش یافت.
قیمت نقدی طلا
 
با نگاهی به آنچه پیرامون فلز زرد گذشت می‌توان به وضوح دید که افزایش بازدهی و دلار که دشمنان دوقلوی طلا هستند، بخش اعظم درخشش طلا را در سال جاری خدشه‌دار کرده‌اند و علاوه بر آن، قیمت بازار نقدی و قرارداد آتی کامکس نیز برای سال ۲۰۲۳ در قلمرو قرمز قرار گرفت و به سختی توانست وضعیتی مثبت برای خود دست و پا کند.
 
از سوی دیگر، شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح ۱۱ ماهه ۱۰۷.۳۵ در روز سه شنبه، اواخر روز چهارشنبه در سطح ۱۰۶.۷۷ قرار گرفت.
 
همچنین بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری که ملاک تعیین بازده اوراق قرضه‌ی ایالات متحده است، در سطح ۴.۷۳۵ بود که از بالاترین رقم ۱۶ سال اخیر روز دوشنبه یعنی ۱۸۴۹.۰۶، عقب نشینی کرد.
تحلیل تکنیکال طلا
 
افزایش روز پنج‌شنبه ممکن است همچنان به عنوان یک جهش فنی ناشی از شرایط اشباع فروش طبقه‌بندی شود. از این رو، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومت سخت در نزدیکی منطقه افقی ۱۸۳۰ الی ۱۸۳۲ دلار مواجه خواهد شد.
 
با این حال، یک قدرت پایدار فراتر از آن، نه‌تنها ممکن است باعث یک رالی با پوشش کوتاه‌مدت شود، بلکه قیمت طلا را در مسیر تا مرز ۱۸۵۸ الی ۱۸۶۰ دلار، به مقاومت ۱۸۵۰ دلار برساند.
 
از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که سطح ۱۸۱۵ دلار یا پایین‌ترین سطح چند ماهه به عنوان یک حمایت قوی فوری ظاهر شده است که رقم گرد ۱۸۰۰ دلاری را به دنبال دارد.
 
گفتنی است چنانچه این رقم گرد، قاطعانه شکسته شود، حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه ۱۷۷۰ الی ۱۷۶۰ دلاری را به تصویر می‌کشد.
منبع: اینوستینگ
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *