RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

مثقال طلا به ۱۱میلیون نزدیک شد

۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۸/۶کد خبر: 356052
ایستانیوز: یک کارشناس بازار طلا با بیان اینکه در روند طبیعی ممکن است هر مثقال طلا روی عدد ۱۱ میلیون تومان تثبیت شود تخلیه حباب سکه را غیرممکن دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، قیمت طلا و سکه به عنوان یکی از مهمترین فلزات گرانبها در جهان، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل اقتصادی، سیاسی، جهانی، و تقاضا و عرضه هستند. در عوامل اقتصادی، نرخ بهره، نرخ تورم، و نرخ ارز می‌توانند بر قیمت طلا و سکه تأثیر بگذارند.
 
در عوامل سیاسی، تحریم‌ها، جنگ‌ها، و تغییرات در سیاست‌های دولتی نیز می‌توانند بر قیمت طلا و سکه تأثیر بگذارند.
 
همچنین در عوامل جهانی، تغییرات در بازارهای دیگری مانند بازار سهام و نفت نیز می‌توانند بر قیمت طلا تأثیر بگذارند. در نهایت، عوامل تقاضا و عرضه نیز می‌توانند بر قیمت طلا و همچننی قیمت سکه تأثیر بگذارند.
 
عباداله محمدولی، کارشناس بازار طلا درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: در ۲۰ روز اخیر به دلیل بحرانی که در فلسطین شکل گرفت در بازار شاهد روند افزایشی بودیم پس از سه چهار روز اول با کنترل این روند مجدداً قیمت‌ها کاهشی شد.
 
وی افزود: هر مثقال طلا حدوداً در ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شده بود اما از روز دوشنبه این هفته با توجه به خبرهایی که حول محور غزه و اظهارنظرهای سیاسی بود مجدداً قیمت طلا ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان افزایش یافت.
 
این فعال بازار طلا با بیان اینکه نوسانات بازار طلا تحت تأثیر خبرهای غزه و اسرائیل بود، اظهار داشت: در این مدت انس جهانی نیز روند افزایشی داشت و از ۱۸۶۰ دلار به حدود ۱۹۸۰ دلار رسید، انتظار این بود مرز ۲۰۰۰ هزار دلار را نیز بشکند اما این اتفاق رخ نداد و قیمت انس جهانی هم۲۰ دلار کاهش یافت.
پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه
 
محمدولی در پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه نیز گفت: با توجه شرایط موجود هفته آینده بازار همین روند قیمت را خواهد داشت، احتمال دارد هر مثقال طلا به ۱۱ میلیون تومان نزدیک شود.
 
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی پایان سال میلادی حجمی از تقاضا وارد بازار می‌شود و ما شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.
 
قیمت انس جهانی در همین حدود ۱۹۷۰ باقی می‌ماند اما احتمال دارد در بالاترین قیمت به ۲۰۲۰ دلار نیز برسد. در بازار طلای داخلی هر مثقال طلای ۱۷ عیار حدود ۱۱ میلیون تومان خواهد شد.
 
به گفته این کارشناس این پیش‌بینی برای زمانی است که بازار روند طبیعی خود را طی کند و با تغییر سینگال‌های مختلف، چه مثبت چه منفی، ممکن است بازار روند دیگری را در پیش گیرد.
 
محمدولی درباره اینکه احتمال دارد قیمت طلا با توجه به تورم کنونی جهش چشمگیری داشته باشد نیز اظهار داشت: هر چیزی که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند قرار نیست در بازار اتفاق بیفتد، به نظر من مدیریت هر چند در گذشته ضعیف عمل کرده است اما به دنبال این است که بازار را کنترل کند و بازارسازها وارد نشوند.
 
بنابراین اگر تقاضایی که ممکن است در آینده ایجاد شود پاسخ داده نشود و به نوعی بازار از عرضه خالی باشد این احتمال افزایش قیمت ممکن است رخ دهد اما به عقیده من تقاضا نیز کنترل خواهد شد.
 
این فعال بازار طلا در پایان درباره حباب بالای سکه نیز گفت: حباب باید روزی بشکند، وجود این حباب ریسک است اما فکر می‌کنم این حباب فعلا همراه سکه در بازار باشد.
منبع: eghtesadonline
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *