RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

طلا در انتظار جهشی بزرگ !

۱۲:۵ - ۱۴۰۲/۸/۷کد خبر: 356087
تومان نیوز:جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۰ آبان که در آن درباره تغییر نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌شود، مهم‌ترین رخداد اقتصادی روزهای آینده محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فلز زرد در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی به دنبال تشدید تنش‌ها در غرب آسیا که بر جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران افزود، نزدیک به ۲۲ دلار افزایش یافت و از آغاز این جنگ ۱۴۳ دلار بر قیمت طلا افزوده شده است.
 
طلا در زمان بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در هفته آینده هستند.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۲۱ دلار افزایش ۲۰۰۶ دلار فروخته شد.
 
تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو از قیمت طلا نشان می‌دهد معامله‌گران خرد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته منتهی به ۱۲ آبان خوشبین هستند و اکثر تحلیل‌گران بازار نیز همین نظر را دارند.
 
با این حال، اقلیت قابل توجهی از تحلیل‌گران معتقدند قیمت فلز زرد می‌تواند در هفته آینده تثبیت شود یا اینکه کاهش یابد.
 
یکی از استراتژیست‌های ارشد بازار به کیتکو اعلام کرده: «قیمت طلا در هفته آینده شاهد یک جهش بزرگ خواهد بود؛ اما من مطمئن نیستم که این جهش مثبت است یا اینکه باعث افت قیمت طلا می‌شود».
 
کارشناسان همچنین انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در جلسه آتی خود نرخ بهره را ثابت نگه دارد، اما امکان افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر همچنان به قوت خود باقی است.
 
با وجود اینکه میزان تورم آمریکا کاهش یافته، اما سرعت این کاهش به اندازه‌ای نبوده که فدرال رزرو بگوید چرخه افزایش نرخ بهره به پایان رسیده است.
 
به گفته کارشناسان، توقف افزایش نرخ بهره در جلسه آتی فدرال رزرو می‌تواند خبر خوبی برای فلز زرد باشد؛ اگر این اتفاق باعث افزایش قیمت طلا نیز نشود، حداقل از سقوط قیمت آن جلوگیری می‌کند.
 
از سوی دیگر، ثابت ماندن نرخ بهره نمی‌تواند باعث افزایش قابل توجه قیمت این فلز گران‌بها شود چراکه سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هنوز هم بسیار بالا است.
در این هفته ۱۱ کارشناس وال‌‎استریت در نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو برای قیمت طلا شرکت کردند. شش کارشناس (۵۴ درصد) انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده صعودی باشد.
 
سه تحلیل‌گر وال‎‌استریت (۲۷ درصد) اعلام کردند فلز زرد در هفته آتی با کاهش قیمت روبه‌رو می‎شود. دو کارشناس (۱۸ درصد) نیز نسبت به روند طلا در هفته آینده خنثی بودند.
 
در همین حال، ۶۰۲ سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند. در این میان، ۳۹۵ سرمایه‌گذار (۶۶ درصد) اعلام کردند قیمت هفته آینده طلا افزایشی خواهد بود.
 
همچنین ۱۲۶ نفر (۲۱ درصد) انتظار دارند این فلز گران‌بها در هفته آینده با کاهش قیمت روبه‌رو شد. این در حالیست که ۸۱ شرکت‌کننده (۱۳ درصد) نسبت به چگونگی تغییر قیمت طلا در هفته آینده خنثی بودند.
 
جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه (۱۰ آبان) که در آن نسبت به چگونگی تغییر نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌شود، مهم‌ترین رخداد اقتصادی روزهای آینده محسوب می‌شود.
 
دنیل گالی، استراتژیست بازار اوراق قرضه گفت: «اگر درگیری‌ها تشدید شود، چشم‌انداز رشد خرید طلا وجود خواهد داشت. سرمایه‌گذاران طلا در حال رصد سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا نیز هستند.»
 
کمیته بازار آزاد فدرال رزرو قرار است در ۳۱ اکتبر و یک نوامبر نشست داشته باشند و ۹۸ درصد تاجران انتظار دارند که نرخ بهره آمریکا تغییری نکند.
 
گالی افزود: «از نظر ما، فدرال به احتمال زیاد کارزار سیاست‌های انقباضی خود را پایان خواهد داد و در حال حاضر بازار برای قیمت روی آن حساب کرده است.»
 
کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: با بازدهی خزانه‌داری آمریکا نزدیک به بالاترین سطح ۱۶ سال اخیر و عملکرد دلار، طلا افزایش یافته است.
 
بر اساس گزارش رویترز، کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی افزود که قیمت طلا تا زمانی که اوضاع در خطر تشدید باشد، تابعی از درگیری رژیم صهیونیستی و حماس خواهد بود.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *