RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

پیش‌بینی بورس پس از آزادی دارایی ایران در کره جنوبی

۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۶/۲۸کد خبر: 355345
ایستانیوز:کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با کاهش قیمت دلار در بازار به دلیل آزادشدن منابع غیرقابل دسترس ایران در کره جنوبی، شاخص کل بورس نیز با نوسان همراه خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس تهران در حالی امروز کار خود را با قدرت نسبتا خوبی آغاز کرده بود، به مرور با کاهش قدرت تقاضا همراه شد و در نهایت در محدوده منفی کار خود را به پایان رساند.
 
بازار سهام در شروع معاملات امروز توانست رنگ سبز بهتری را تجربه کند و نماگرهای تالار شیشه‌ای را با افزایش همراه کند. اگرچه این روند افزایشی در ابتدا قدرت خوبی داشت اما به مرور همچون روزهایی که در هفته گذشته سپری شد، سرعت تقاضا کاهشی شد و پس از نوسان‌های متوالی در نهایت شاخص کل بورس وارد محدوده منفی شد. در معاملات امروز بازدهی شاخص کل در نقطه قرینه شاخص کل قرار داشت.
 
* نرخ ارز بلای جان بورس
 
رضا گلستانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با  فارس، درباره روند بازار سهام گفت: تغییر قیمت ارز از ۲۸ هزار ‌و ۵۰۰ تومان به نرخ مرکز مبادله ارز در مبالات تجاری و اقتصادی بورس کالا تصمیم درستی است که از سوی دولت اتخاذ شد.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در گذشته با پایین نگه داشتن نرخ ارز، صنایع با سودآوری مطلوبی همراه نبودند، اما اکنون صنایع با کمک سیاست جدید ارزی ضمن صادرات بیشتر، سودآوری مناسبی را پیدا خواهند کرد؛ همچنین شرایط بازار سهام و حمایت از سهامداران قطعا بهتر شده و می‌توان معاملات را دقیق‌تر رصد کرد.
 
وی افزود: دولت با این تصمیم می‌تواند دست رانتخواران، ویژه‌خواران و کسانی که از واسطه‌گری و رانت استفاده می‌کنند، را کوتاه کند؛ اکنون تصمیمی اتخاذ شده که باعث می‌شود ضمن بازگشت تعادل به اقتصاد کشور، منابع ارزی نیز از بین نرود.
 
گلستانی تاکید کرد: بازار سرمایه تاثیرپذیری زیادی از نرخ ارز دارد و با کاهش این نرخ به دلایل مختلف که در بازار غیررسمی رخ داده، بورس روزهای آینده را باید با نوسان دست و پنجه نرم کند.
 
* شاخص های بورس خلاف جهت حرکت می کنند
 
در پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس 2 هزار و 295 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 133 هزار و 485 واحد رسید. بازدهی این شاخص منفی 11 صدم درصد بوده است.
 
البته شاخص کل هم‌وزن بورس با افزایش 799 واحدی در رقم 723 هزار و 978 واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص مثبت 11 صدم درصد بوده است.
 
شاخص کل فرابورس با افت 67 واحدی به رقم 26 هزار و 478 واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن فرابورس با کاهش 71 واحدی به سطح 130 هزار و 194 واحد رسید.
 
* خروج جریان پول حقیقی چهار برابر شد!
 
روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای هشتمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و در حالی که روز یکشنبه این معیار به منفی 112 میلیارد تومان رسیده بود؛ امروز 444 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.
 
امروز نماد وتجارت (بانک تجارت)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و ثبهساز (بهساز کاشانه تهران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حسیر (ریل سیر کوثر)، فاذر (صنایع‌ آذرآب‌) و قچار (فراورده های غذایی و قند چهارمحال) تعلق داشت.
 
* افت ارزش معاملات خرد بازار سهام
 
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 191 هزار و 112 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 181 هزار و 374 میلیارد تومان بود که 95 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.
 
ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 520 میلیارد تومان رسید.
 
* کاهش تقاضا در بورس 
 
در پایان معاملات امروز، تعداد نمادهای مثبت 240 نماد و تعداد نماد های منفی 550 نماد بوده است. حدود 70 درصد نماد ها سرخ پوش بودند.
 
در جریان معاملات روز دوشنبه، مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 43 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 136 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 26 درصدی به 181 میلیارد تومان رسید.
 
سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در پایان معاملات امروز به ۲۳.۸میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها به ۲۰میلیون تومان رسید.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *