RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

صعود قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۳ چقدر شد؟

پیش بینی بورس ؛ روزهای فرسایشی ادامه دارد؟

بنگاه‌های تولیدی گرفتار معضل مواد اولیه

حضور بیمه ملت در نمایشگاه بین‌المللی انرژی تهران

ورود بیمه میهن به باشگاه هزار میلیارد تومانی ها با رشد تاریخی ۱۳۷درصدی حق‌ بیمه تولیدی

چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است

خبر مهم رئیس سازمان امور مالیاتی/این مشاغل ملزم به ارائه ترازنامه نیستند

ماجرای صف میلیونی متقاضیان وام ودیعه مسکن چیست؟

قیمت طلا امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چاپیدن پول!

چرا پول ها از بورس فرار می‌کنند؟

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

با انتشار خبرهای مثبت از وین قیمت دلار کاهش یافت

امیدهای تازه از وین تا چهار راه استانبول

۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵کد خبر: 330578
ایستانیوز:کارشناسان معتقدند باتوجه به خبرهای خوبی که از وین شنیده می شود و احتمال آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی جدی شده است باید منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار در روزهای آینده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،پیشرفت های گزارش شده از دور هشتم مذاکرات هسته در وین از یک سو و اخبار منتشر شده درباره سفر مقام ارشد کره جنوبی به وین و اضافه شدن او به جمع مذاکره کنندگان و ارتباط مستقیم این مقام با آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی باعث شده است قیمت دلار و دیگر ارزهای خارجی در دو روز گذشته بعد از حدود 2 ماه به کانال 29 هزار تومان بازگردد. این در حالی است که قیمت دلار تا مرز 31 هزار تومان هم افزایش یافته و برای هفته های در کانال 30 هزار تومان بود و کاهش آن به زیر 30 هزار تومان در واقع شکست یک خط قیمتی محسوب می شود.
 
البته کارشناسان معتقدند باتوجه به خبرهای خوبی که از وین شنیده می شود و احتمال آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی جدی شده است باید منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار در روزهای آینده بود. خبرگزاری کره‌ای «یونهاپ» در گزارشی از سفر معاون وزیر امور خارجه این کشور به وین برای حل مساله دارایی‌های مسدود شده ایران در کره‌جنوبی خبرداده است. بدهی کره‌ جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در حدود هفت میلیارد دلار برآورد می‌شود که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت نشده است.کارشناسان بازار ارز از دو جنبه مختلف این خبر را بررسی کردند؛ در نگاه نخست با آزادسازی این بدهی و تزریق آن توسط دولت به بازار ارز، میزان عرضه بالاتر می‌رود که این امر می‌تواند در کاهش قیمت نرخ ارز و رسیدن آن به قیمت تعادلی عرضه و تقاضای بازار برای ماه‌های آتی تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
سفر چوی جونگ کان مقام ارشد کره‌ای به وین می تواند نشان مثبتی از پیشرفت‌های قابل توجه در روند مذاکرات و نزدیک ‌تر شدن هیات‌های مذاکره‌ کننده به حصول توافق جدید باشد که در نتیجه آن بازار با رسیدن این سیگنال مثبت از مقر مذاکرات می‌تواند به روند کاهشی خود ادامه داده و قیمت ارز روزهای آینده ریزش‌های بیشتری را شاهد باشد. در این بین میخائیل اولیانوف نماینده ویژه دولت روسیه در هیات مذاکرات برجام هم گفته است، تهران با قبول توصیه‌های مسکو و پکن راه را برای رسیدن به یک توافق هموار کرده است. نوسانات به وجود آمده در روزهای گذشته تنها مختص بازار ارز نبوده است. سکه تمام بهار آزادی نیز در روز سه‌ شنبه پس از مدت‌ها نوسان بین قیمت‌های ۱۳ میلیون تا ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، بالاخره توانست کف حمایتی خود را بشکند. کاهش قیمت سکه امروز هم ادامه داشته تا جایی که قیمت هر سکه به 12 میلیون و 800 هزار تومان رسید.
 
در این بین علاوه بر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره؛ احتمال آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق هم جدی شده است. دیروز سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرده که وزارت برق این کشور آماده پرداخت همه طلب ایران است و به ‌زودی آن را به صندوق اعتباری بانک تجارت عراق واریز می‌ کند.
 
به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل نوسان‌های قیمت دلار ظرف چند سال گذشته و به‌ویژه از سال 1397تاکنون اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است که جریان ورود ارز را به کشور محدود کرده، بر همین اساس هر نوع گشایشی در مذاکرات هسته‌ای که بتواند به کاهش تحریم‌ها و افزایش جریان ورود ارز به کشور منجر شود، می‌تواند بر روند قیمت دلار به‌طور مستقیم تأثیر بگذارد. بر همین اساس به‌نظر می‌رسد بخشی از دلایل نزول قیمت دلار ظرف روز‌های گذشته به افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به آینده مذاکرات هسته‌ای بازمی‌گردد.
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *