RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

افزایش احتمال توافق هسته ای قیمت طلا، سکه، ارز و... را کاهش داد

عقب نشینی قیمت ها در چهار راه استانبول

۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۵/۲۵کد خبر: 338770
ایستانیوز:به‌دنبال نزول قیمت ارز قیمت طلا و سکه هم دیروز با افت مواجه شدند به‌طوری که قیمت هر سکه طرح جدید بعد از مدت‌ها مقاومت در کانال ۱۴تا ۱۵میلیون تومان روز گذشته به کانال ۱۳میلیون‌تومان سقوط کرد. همچنین قیمت سکه تمام (امامی) امروز (تا ساعت ۱۲) به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و نیم سکه و ربع هم به ترتیب ۷ و ۸۵۰ و ۴ میلیون ۹۰۰ هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در بازار یک میلیون و ۳۱۰ هزارتومان معامله شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،همزمان با نزدیک شدن به موعد نهایی برای تعیین تکلیف برجام و البته خبرهای امیدوارکننده ای که احتمال رسیدن به توافق هسته ای را افزایش داده است؛ قیمت ارز روند نزولی گرفت و در پی آن قیمت ها در دیگر بازارها هم عقب نشینی کردند. قیمت هر دلار آمریکا بعد از ماه‌ها به محدوده 30هزار تومان رسیده است و حتی وارد کانال 29 هزار تومان شده است. قیمت هر دلار آمریکا که ماه‌ها است در کانال 31هزار تا 32 هزار تومان در حال نوسان است ظرف چند روز گذشته با نزول مواجه شده است و در داد و ستد‌های روز گذشته بعد از مدت‌ها بالاخره به زیر30هزار‌تومان رسید انتظار می‌رود درصورت تداوم روند نزولی، قیمت هر دلار آمریکا به کانال 29هزار تومان سقوط کند این در حالی است که دیروز قیمت هر دلار آمریکا در بازار توافقی ارز به محدوده 28هزار تومان رسیده بود.
 
 همزمان با این رویداد قیمت هر سکه نیز بعد از مدت‌ها به کانال 13میلیون تومان سقوط کرده است و بازار خودرو هم با شیب نزولی مواجه شده است. این اتفاق‌ها بعداز آن افتاد که طبق اعلام برخی رسانه‌ها ایران پاسخ خود را روی پیشنهاد اروپا به نماینده این اتحادیه اعلام کرد. البته روز گذشته امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی در دو موضوع به‌صورت نسبی انعطاف‌هایی را به‌صورت شفاهی نشان داده است که باید مکتوب شود و به متن تبدیل شود و مسئله سوم موضوع تضمین‌هاست که باید آمریکایی‌ها انعطاف داشته باشند و با واقع‌بینی برخورد کنند و اگر ما چنین انعطافی را مشاهده کنیم در روزهای آینده می‌توانیم به نقطه توافق برسیم.
 
شواهد میدانی نشان می‌دهد ظرف دو روز گذشته فشار فروش ارز از سوی سرمایه‌گذاران در بازار ارز بیشتر شده است و این موضوع عاملی برای نزول قیمت دلار بوده که روی سایر بازار‌ها ازجمله طلا، سکه و خودرو هم تأثیر گذاشته است. دبیر کل کانون صرافان کشور کامران سلطانی‌زاده هم گفته است: وضعیت بازار ارز طبق پیش‌بینی هفته‌های گذشته و با توجه به خبر‌های مثبت برجامی و سیاست‌های اثرگذار بانک مرکزی، همچنان با کاهش همراه است. به ‌گفته سلطانی‌زاده با ادامه جو مثبت روانی در جامعه و اخبار مثبت بین‌المللی و سیاسی و همچنین کاهش انتظارات تورمی، پیش‌بینی می‌شود شاهد تداوم روند کاهشی قیمت ارز در روز‌های آینده باشیم.
 
به‌دنبال نزول قیمت ارز قیمت طلا و سکه هم دیروز با افت مواجه شدند به‌طوری که قیمت هر سکه طرح جدید بعد از مدت‌ها مقاومت در کانال 14تا 15میلیون تومان روز گذشته به کانال 13میلیون‌تومان سقوط کرد. همچنین قیمت سکه تمام (امامی) امروز (تا ساعت 12) به 14 میلیون و 200 هزار تومان رسید و نیم سکه و ربع هم به ترتیب 7 و 850 و 4 میلیون 900 هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای 18 عیار هم در بازار یک میلیون و 310 هزارتومان معامله شد.
 
علاوه بر این ها خبر‌ها نشان می‌دهد انتشار برخی اخبار در مورد مذاکرات هسته‌ای، بسیاری را در بازار خودرو فروشنده کرده است و این موضوع منجر به افت قیمت خودرو شده است. طبق گزارش‌های دریافتی بیشترین کاهش قیمت در پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ دو رنگ اتفاق افتاده است، به‌طوری که قیمت این خودرو از محدوده ۵۶۰میلیون تومان در بیستم تیرماه، دیروز به ۴۸۵میلیون تومان رسید.همچنین قیمت کوئیک، ساینا و تیبا متعلق به شرکت خودرو‌سازی‌ سایپا نیز ظرف یک هفته گذشته بین سه تا هفت میلیون تومان افت قیمت داشته‌اند.در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز از ابتدای هفته تاکنون شاهد افت ۲ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ دو، کاهش سه تا چهار میلیون تومانی قیمت سمند و افت چهار میلیون تومانی پژو پارس بوده‌ایم.
 
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در این زمینه گفت: با دریافت پالس‌ها و سیگنال‌های مثبت از احتمال امضا شدن برجام و در کنار آن پایین آمدن نرخ ارز، افت قیمت‌ها را در روزهای گذشته شاهد بودیم. او اضافه کرد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، اثر روانی آن سبب می‌شود حداقل در هفته‌های ابتدایی شوک شدیدی را در بازار شاهد باشیم. در عین حال نحوه و میزان عرضه خودرو از سوی خودروسازان داخلی نیز می‌تواند بر قیمت‌ها تأثیرگذار باشد. به زعم کارشناسان مذاکرات هسته‌ای یکی از مولفه‌های مهم برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران است.با این حال به‌نظر می‌رسد سایر عوامل نیز در افت قیمت دلار نقش داشته‌اند. آن طورکه آمارها نشان می‌دهد افزایش درآمدهای ارزی و عمق معاملات توافقی ارز نیز بر نزول قیمت‌ها تأثیر داشته است.
 
علی صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی درباره تأثیر این دو عامل بر بازار ارز گفت:براساس آمار‌ها در پایان تیرماه بیش از ۱۴میلیارد دلار ارز در سامانه نیما تامین شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.هم‌اکنون شرایط ارزی خوبی داریم و در بازار حواله نیز حجم عرضه‌ها و معاملات روزانه به بیش از ۲۰۰میلیون دلار می‌رسد و عرضه همیشه بیش از تقاضاست. او همچنین با اشاره به آغاز مبادلات توافقی ارز توسط صرافی‌ها گفت: خوشبختانه حجم معاملات در بازار توافقی ارز به میزان قابل توجهی افزایش یافت و نشان می‌دهد که عمق بازار در حال افزایش است. به واقع معاملات توافقی ارز باعث آرامش بازار ارز شده است. کامران سلطانی‌زاده، دبیر کل کانون صرافان نیز با اشاره به اقدامات و تصمیمات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز گفت: بانک مرکزی، پایه و‌اساس درست درخصوص سیستم عرضه و تقاضا را پایه ریزی کرد که در نتیجه این اقدامات، شاهد اثرات درست و مثبت آن در بازار هستیم.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *