RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

محمدرضا نجفی منش، از مشکلات قطعی برق برای قطعه سازان می‌گوید

باز هم قیمت گذاری دستوری مانع تولید شد

۱۲:۶ - ۱۴۰۰/۴/۲۶کد خبر: 322274
ایستانیوز:مانند همه قیمت گذاری هایی که دولت انجام می دهد و مشکلاتی برای صنایع ایجاد می کند، در این بخش هم قیمت گذاری تمام معادلات را بهم ریخته است. چرا که سازمان برق نتوانسته بدهی اش به پیمانکارانی که برق تولید کرده اند را بپردازد. این در حالی است که اگر قیمت ها منطقی بود، مصرف بالا نمی رفت و از آن طرف هم توان تولید به شدت افزایش پیدا می کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،طی چند روز و هفته گذشته هیچ بخشی نبوده است که از قطعی برق در امان مانده باشد. قطعی های پی در پی، طولانی و بدون برنامه ریزی، صنایع و تولید را دچار مشکل کرده است. براساس آنچه فعالان قطعه سازی تجربه کرده اند، روزی 6 ساعت قطعی برق برای این گروه تولیدی رخ می دهد که دومینو وار صنعت خودروسازی را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
این وضعیت در حالی رقم خورده است که قطعه سازی همیشه با مشکلات زیاد، بدهی و زیان همراه بوده است. حالا این قطعی برق هم مشکلی بر دیگر مشکلات اضافه کرده است. ما بارها و بارها درباره این اعداد و ارقام بدهی ها و زیان صنعت قطعه سازی صحبت کرده ایم، حالا مسلما این قطعی ها بر این زیان ها اضافه خواهد کرد.
 
تمام این مسایل و قطعی برق در حالی رخ می دهد که امسال، سال مانع زدایی برای تولید نامگذاری شده بود، اما با روندی که در بدنه اجرایی دولت دیده می شود، مانع زایی شده است. قطعی های برق به مانع جدی و عمده برای تولید تبدیل شده اند. واحدهای تولیدی ما به شدت صدمه دیده اند. به خصوص واحدهایی که در جاده مخصوص و قدیم کرج قرار دارند تا روزی چندین ساعت و مدت زمان طولانی مشکل قطعی برق داشته اند.
 
البته ما در بررسی این مشکل، تنها به ضرر و زیان خودمان معطوف نشدیم و به ریشه یابی این مساله پرداختیم. در جلسه ای که شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار کردند، متوجه شدیم که این مشکل، یک ریشه بیشتر ندارد و آن هم قیمت گذاری دستوری روی برق است. مانند همه قیمت گذاری هایی که دولت انجام می دهد و مشکلاتی برای صنایع ایجاد می کند، در این بخش هم قیمت گذاری تمام معادلات را بهم ریخته است. چرا که سازمان برق نتوانسته بدهی اش به پیمانکارانی که برق تولید کرده اند را بپردازد. این در حالی است که اگر قیمت ها منطقی بود، مصرف بالا نمی رفت و از آن طرف هم توان تولید به شدت افزایش پیدا می کرد.
 
برای حل این مشکل باید چاره ای اندیشیده شود. چرا که قطعی برق تولید قطعه سازان را با مشکل مواجه کرده است و آنها در تامین قطعات برای خودروسازان عقب مانده اند و همین طور خودروسازان برای تکمیل خط تولید خود با مشکل مواجه شده اند. حالا امیدواریم با تفاهم نامه ای که بسته شده، تولید برق توسط خود واحدها صورت بگیرد. در صورت این امکان، وضعیت بهتر خواهد شد.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *