RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

گرانی بنزین در یک ماه گذشته چه به بار آورد؟

کاهش میانگین مصرف و تورم حمل ونقل

۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۴کد خبر: 297351
ایستانیوز:هرچند یکی از انگیزه های افزایش قیمت بنزین جلوگیری از قاچاق سوخت عنوان شد اما در ۲۰ آذرماه معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از این گفت که بنزین سهم اندکی از قاچاق سوخت دارد و اصلاح قیمت اثرچندانی در کاهش قاچاق بنزین نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،پس از گذشت یک ماه از اعمال سهمیه بندی بنزین و  رشد قیمت بنزین آزاد، مسئولان از کاهش میانگین روزانه مصرف و بی اثری سهمیه بندی بنزین بر قاچاق سوخت می گویند. گزارش ها از شاخص قیمت در آذرماه سال جاری نشان می دهد، بخش حمل و نقل شخصی بیشترین تورم سالانه را ثبت کرده است.
 
در یک ماه گذشته از افزایش قیمت هر لیتر بنزین به 3 هزار تومان، میانگین روزانه مصرف بنزین در کشور کاهش یافته است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه میانگین روزانه مصرف بنزین در  آذرماه سال جاری 75 میلیون و 500 هزار لیتر بوده از کاهش 15.9 درصدی این میزان نسبت به میانگین روزانه مصرف در آذرماه 97 خبر داد. مردم در آذرماه 97 به طور متوسط در هر روز 89 میلیون و 800 هزار لیتر بنزین مصرف کرده اند.
 
امیروکیل زاده گفت: «میانگین مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای سال ۹۸، حدود ۹۴.۴ میلیون لیتر بوده است و در مقایسه با میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در سال ۹۷ با ۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر، ۶.۱ درصد رشد یافته بود». به گفته وکیل زاده، در آذرماه امسال به‌طور میانگین روزانه ۱۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل در کشور مصرف شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.
 
هرچند یکی از انگیزه های افزایش قیمت بنزین جلوگیری از قاچاق سوخت عنوان شد اما در 20 آذرماه معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از این گفت که بنزین سهم اندکی از قاچاق سوخت دارد و اصلاح قیمت اثرچندانی در کاهش قاچاق بنزین نخواهد داشت.
 
عبدالله هندیانی از این گفت که «بدون تردید طرحی که برای اصلاح قیمت سوخت اجرا شده اثرگذار بر حوزه جلوگیری از قاچاق است، اما با توجه به اینکه ما در حوزه سوخت بیشتر موارد مربوط به بنزین نبود به همین دلیل اصلاح قیمت سوخت تنها در بعضی از استان‌ها که ما کارت‌های آنجا را کدینگ کرده بودیم، اثرگذار است». قاچاق سوخت از ایران به هشت میلیون لیتر می رسد و مسئولان هنوز نمی دانند سهم بنزین از این میزان قاچاق سوخت چقدر است.
 
گزارش اخیر مرکز آمار از شاخص قیمت مصرف کننده در آذرماه سال جاری نشان می دهد نرخ تورم سالانه آذرماه سال 98 برای خانوارهای کشور به 40 درصد رسیده  و در بخش های اصلی، پس از خوراکی ها، حمل و نقل با 14.7 درصد، بیشترین افزایش نرخ تورم را داشته است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *