RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

جنگ تجاری رو به پایان است

امریکا تمام تعرفه‌های کالاهای چین را لغو می‌کند؟

۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۷/۳کد خبر: 287830
ایستانیوز:علاوه بر اعمال تعرفه‌های میلیارد دلاری روی کالاهای چینی، ایالات‌متحده امسال غول ارتباطی چین، هواوی را هم در لیست سیاه قراردادها قرار داد و به‌طور مؤثر مانع خرید این شرکت از تأمین‌کنندگان آمریکایی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،وزیر امور خارجه چین گفته درخواست کشورش این است که ایالات‌متحده تمام محدودیت‌های غیرمنطقی را حذف کند. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز سه‌شنبه در نیویورک گفت درحالی‌که کشورش قصد ندارد امریکا را به‌عنوان رهبر جهان کنار بگذارد، اما پکن انتظار دارد امریکا همه محدودیت‌های غیرمنطقی را از بین ببرد.
 
وانگ در شامی که به همت کمیته ملی روابط ایالات‌متحده و چین و شورای تجارت این دو کشور برگزارشده بود گفت: روابط امروز دو کشور بار دیگر به یک جاده متقاطع رسیده است.
 
او گفت: درحالی‌که چین اقتصادش را به روی ایالات‌متحده و سایر جهان باز می‌کند، انتظار دارد که امریکا هم همین کار را در حق چین انجام دهد و همه محدودیت‌های غیرمنطقی را حذف کند. تلاش‌ها و دستاوردهای اصلاحات چین و گشایش اقتصاد کشور در چند دهه گذشته به‌طور گسترده‌ای شناخته‌شده است. نباید این اقدامات چین را نادیده گرفت یا انکار کرد.
 
اظهارات وانگ در حالی مطرح می‌شود که دو اقتصاد بزرگ جهان درگیر تشدید تنش‌هایی تجاری متمرکز بر شکایات ایالات‌متحده در مورد کسری تجاری امریکا و چین و عدم دسترسی مساوی به بازارهای محلی است.
 
*شرکت‌های خارجی در چین
 
شرکت‌های خارجی مدعی هستند که برای کار در چین مجبور هستند فناوری و دانش کلیدی شرکتشان را در دسترس چینی‌ها قرار دهند. به‌طور مثال شرکت‌های Mastercard و Visa سال‌ها برای ورود به بازار چین تلاش می‌کردند، درحالی‌که شرکت UnionPay تحت کنترل دولت چین در سطح جهان گسترش‌یافته است. در مواردی دیگر مانند جستجوی گوگل در چین مسدود است.
 
در دو سال گذشته، دولت چین برای افزایش دسترسی خارجی به صنایعی مانند کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار، یک قانون جدید سرمایه‌گذاری برای بهبود حمایت از مالکیت معنوی تصویب کرد. این قانون انتقال فناوری اجباری را محدود می‌کرد.
 
بااین حال نظرسنجی اتاق بازرگانی امریکا در شانگهای نشان می‌دهد که دسترسی بیشتر به بازار داخلی برای هرگونه توافق تجاری در صدر لیست آرزوهای پاسخ‌دهندگان قرار دارد.
 
دور بعدی مذاکرات تجاری در سطح بالا دو کشور در اوایل ماه اکتبر در واشنگتن برگزار خواهد شد. وانگ امیدوار است این مذاکرات نتایج مثبتی به بار خواهد آورد.
 
به گفته وانگ، اصطکاک تجاری میان چین و ایالات‌متحده در سال گذشته، ضررهایی را به هردو کشور وارد کرده است، ضررهایی که نباید اتفاق می‌افتاد.
 
علاوه بر اعمال تعرفه‌های میلیارد دلاری روی کالاهای چینی، ایالات‌متحده امسال غول ارتباطی چین، هواوی را هم در لیست سیاه قراردادها قرار داد و به‌طور مؤثر مانع خرید این شرکت از تأمین‌کنندگان آمریکایی شد.
 
پکن هم در مقابل تهدید کرد که لیست اشخاص غیرقابل‌اعتماد را منتشر و تعرفه‌های خاص خود را روی محصولات ایالات‌متحده اعمال خواهد کرد.
 



برچسب‌ها:جنگ تجاری
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *