RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

از فردا فاز جدید جنگ تجاری آغاز خواهد شد

جنگ تجاری تمام نمی‌شود

۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۶/۹کد خبر: 284490
ایستانیوز:تعرفه‌های افزوده‌شده در حالی اعمال خواهد شد که نگرانی از کاهش سرعت رشد اقتصادی، ترس و رکود در چندین اقتصاد بزرگ را ایجاد کرده است. سرمایه‌گذاران و مدیران سراسر جهان از هرگونه نشانه‌ای که آیا این دو کشور به‌زودی به آتش‌بس خواهند رسید، ناامید شده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،جنگ تجاری امریکا و چین هیچ نشانه‌ای از پایان یافتن تعرفه‌ها ندارد. حتی جنگ تجاری یک‌ساله ایالات‌متحده و چین در ماه آگوست به طرز چشمگیری افزایش‌یافته است. سی‌ان‌ان گزارشی دراین‌باره منتشر کرد.
 
طبق این گزارش، دنیا منتظر است تا ببیند که آیا تعرفه‌های جدید که قرار است آخر هفته (روز یکشنبه) اجرایی شود، این دو ابرقدرت اقتصادی را به میز مذاکره سوق می‌دهد یا وضعیت بدتر خواهد شد.
 
آخرین دور از اعمال تعرفه‌هایی که چین و امریکا برای محصولات یکدیگر تحمیل کردند، روز یکشنبه وارد فاز اجرایی می‌شود.
 
این وضعیت جدید بعدازاین آغاز شد که واشنگتن در اوایل ماه آگوست اعلام کرد 10 درصد تعرفه –بعداً اعلام کرد 15 درصد- برای واردات چین به ارزش 300 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد. پکن هم با تعرفه‌های 5 تا 10 درصد برای حدود 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی مقابله به مثل کرد.
 
واشنگتن در آخرین دور از اعمال تعرفه‌ها، محصولات ساخت چین مانند تلویزیون و پوشاک را که می‌تواند مستقیم مصرف‌کننده آمریکایی را تحت تأثیر قرار دهد را هدف قرارداد. البته بعداً دولت امریکا برای تلاش در کاهش ضربات در زمان «هالیدی شاپینگ»، اجرای حدود نیمی از آن‌ها را تا 15 سپتامبر به تعویق انداخت.
 
تعرفه‌های افزوده‌شده در حالی اعمال خواهد شد که نگرانی از کاهش سرعت رشد اقتصادی، ترس و رکود در چندین اقتصاد بزرگ را ایجاد کرده است. سرمایه‌گذاران و مدیران سراسر جهان از هرگونه نشانه‌ای که آیا این دو کشور به‌زودی به آتش‌بس خواهند رسید، ناامید شده‌اند.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا روز جمعه از صحبت درباره این‌که در طول هفته آینده با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین دیدار خواهد کرد، خودداری کرد.
 
بازار بورس جهانی هفته گذشته را در وضعیت اضطراب گذراند. البته اظهارات روز دوشنبه ترامپ مبنی بر اینکه چین خواهان بازگشت به میز مذاکره شده است، تا حدودی به بهبود بازارها کمک کرد. اما پکن چنین موضوعی را تکذیب کرد و دوباره شک و تردید به بازارها بازگشت.
 
اثر آنی این مسئله آن‌قدر آشکار است که حتی کوچک‌ترین پیشنهادی از طرف چین، بازارها را با صعود همراه خواهد کرد.
 
سخنگوی وزارت بازرگانی چین به خبرنگاران اعلام کرد که چین مایل است مشکلات تجاری با نگرشی آرام حل شود. این اظهارات باعث شد سهام وال‌استریت و آسیا با رشد همراه شود.
 
درحالی‌که واشنگتن و پکن دوره جدید از مذاکرات را در ماه سپتامبر آغاز خواهند کرد که هیچ‌کدام از طرفین اعلام نکرده‌اند، این مذاکرات دقیقاً چه زمانی انجام خواهد شد.
 
وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است که باید تعرفه‌های جدید امریکا از فاز اجرایی خارج شوند تا دو طرف بتوانند برای رسیدن به تفاهم قدم بردارند.
 
به گفته سخنگوی وزارت بازرگانی چین، مسئله اصلی این است که باید افزایش تعرفه‌ها برای کالاها به ارزش 550 میلیارد دلار لغو شود و از تشدید بیشتر جنگ تجاری جلوگیری صورت گیرد. او به تعرفه‌هایی اشاره دارد که به گفته ترامپ از اول ماه اکتبر اعمال خواهد شد.



برچسب‌ها:جنگ تجاری
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *