RSS
امروز سه شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

بررسی بودجه شرکت‌های دولتی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس

هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

حداقل دستمزد در ایران پایین‌تر از کشورهای منطقه

کالری مصرفی خانوارها روی خط خطر

پیش‌بینی مهم یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو

خریدار باشگاه استقلال در صدد تغییر نام باشگاه

واگذاری ۲ میلیون و ۵۷۵ سکه شروع شد

تحویل سکه محدود می شود؟

۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۵/۲۹کد خبر: 254746
ایستانیوز:تعدادی از نمایندگان مجلس در طرحی که به هیات رئیس ارائه شده است به دنبال محدود کردن تحویل سکه های پیش فروش شده هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در حالی که واگذاری سکه های پیش فروش شده 6 ماهه روز گذشته از سوی بانک مرکزی آغاز شد، تعدادی از نمایندگان مجلس طرح «ممنوعیت واگذاری سکه بهار آزادی» را به هیات رئیس ارائه دادند و این طرح اعلام وصول شد. اما تاثیرات اعلام وصول این طرح در بازار منفی بود زیرا ساعاتی پس از اعلام این خبر، قیمت سکه که در روزهای اخیر و در پی تحویل سکه‌های پیش ‌فروش شده روند نسبتا نزولی یافته بود، دوباره در مسیر افزایشی قرار گرفت و باردیگر به نزدیک 4 میلیون تومان رسید و دلیل اصلی آن نگرانی از ایجاد محدودیت برای تحویل سکه های پیش فروش شده است که به التهاب در بازار دامن زده. البته پیش از این هم طرحی برای محدودیت ارائه سکه به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه شده بود که مسکوت ماند. در طرح قبلی تعدادی از نمایندگان به دنبال آن بودند که «افراد هر تعداد سکه پیش خرید کرده باشند تنها ۱۰ سکه دریافت می‌کنند و مابقی پولشان پس داده می‌شود.»
 
اما نکته مهم در ایجاد محدودیت برای واگذاری سکه های پیش فروش بی اعتمادی است که در بازار به دولت و بانک مرکزی شکل خواهد گرفت زیرا دولت و بانک مرکزی متعهد شده اند که سکه ها تحویل افرادی که پیش خرید را انجام داده اند شود و حالا هر گونه عمل خلاف این تعهد می تواند مردم را نسبت به دولت بد بین کند. اتفاقی که پیش از این هم یک بار در مورد سپرده های ارزی و دلاری در دولت محمود احمدی نژاد رخ داد و در نهایت به جای بازگشت سپرده ارزی بانک ها اعلام کردند که نمی توانند سپرده ها را به صورت دلار پس دهند وریالی این کار را انجام دادند و اعتراض مردم هم به هیچ نقطه ای نرسید.  
 
به اعتقاد کارشناسان سکه‌های فروخته شده که تحویل آنها مدت‌هاست آغاز شده و ادامه دارد، امانت مردم نزد بانک مرکزی است که احدی حق دخل و تصرف در آنها را ندارد؛ زیرا چنین دخل و تصرفی، ولو در حد یک قطعه سکه، اعتبار کل حکومت و نه فقط قوه مجریه و بانک مرکزی را خدشه‌ دار خواهد کرد.
 
واگذاری سکه های 6 ماهه
 
از روز گذشته واگذاری ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار قطعه سکه پیش‌ فروش قطعی به خریداران آغاز شد؛ آن هم در شرایطی که قیمت هر قطعه سکه نسبت به زمان پیش خرید بیش از ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان رشد داشته است و خریداران در مجموع بیش از ۶هزار میلیارد تومان سود کردند.
 
در راستای اجرای سیاست بانک مرکزی، در مجموع حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه، ۶ ماهه، ۹ ماهه، ۱۸ ماهه و دو ساله پیش فروش شد که از این تعداد سررسیدهای یک ماهه و سه ماهه تحویل شده است و از دیروز ۲۸ مرداد ۹۷ فاز تحویل پیش فروش ۶ ماهه شروع شده  است. از ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار قطعه سکه پیش فروش ۶ ماهه، در روزهای آخر مرداد ۲۵ هزار و ۸۰۰ قطعه سکه، در شهریور ماه ۳۳۶ هزار قطعه، در مهرماه یک میلیون و ۲۸۷ هزار قطعه، آبان ماه ۹۰۷ هزار سکه پیش فروش قطعی تحویل متقاضیان می‌شود.



برچسب‌ها:تحویل سکه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *