RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

تبیین علل روانشناختی تورم خسارت در شرکت های بیمه

۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۵/۹کد خبر: ۲۰۴۳۹۸
ایستانیوز: نکته جالبی که در تحقیقات در خصوص مسائل روان شناختی زیربنای رفتار خرید بیمه نامه و ادعای خسارت انجام گرفته موید این مطلب است که عواملی دیگری علاوه بر بحث صرفا پول و منافع اقتصادی، رفتار بیمه گذار را متاثر می سازد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارها مالی(ایستانیوز)،برای مثال، یافته های بسیاری از پژوهش ها نشان می دهد بیمه گذارانی که تصور می کنند در مرحله صدور بیمه نامه با آنها منصفانه برخورد نشده است یا اینکه در خصوص مزایا یا دیگر جنبه های محصول از قبیل قیمت در مقایسه با رقبا، شرکت بیمه آنها را به اشتباه انداخته یا در طی دوره اعتبار قرارداد رفتار محترمانه و پاسخ گویی با انها نداشته یا خدمات با کیفیتی به آنها ارائه نکرده است، بیشتر تمایل به ادعای خسارت حتی برای خسارات جزئی دارند.
عدم صداقت ، به اشتباه انداختن بیمه گذار، غلو در مزایای بیمه نامه، همگی مواردی است که سطح روابط بیمه گر – بیمه گذار را از یک رابطه مبتنی بر اعتماد و اطمینان و رابطه ای که می تواند نیازهای سطح بالاتری از بیمه گذار چون حمایت اجتماعی ، انصاف و احترام را تامین کند، به یک رابطه صرفا معاملاتی برد- باخت تنزل می یابد و حسایت بیمه گذار را صرفا به جنبه های مادی قرارداد معطوف می سازد.
نکات کاربردی
رعایت انصاف و صلاح و صرفه بیمه گذار، بر قراری روابط مشاوره ای و همکاری با بیمه گذار، دادن اطلاعات صحیح در خصوص مزایای محصول در مرحله صدور، و رفتار همراه با احترام و پاسخ گویی در طی قرارداد، مسلما نگرش بیمه گذار در مورد نحوه استفاده از بیمه نامه، ادعای خسارت بیمه گذار و احتمالا گرایش به کتمان واقعیت یا تقلب را کاهش می دهد. بنابراین یکی از راههای کنترل خسارت در شرکت های بیمه، رفتار حرفه ای با بیمه گذار است. 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *