RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

همه توقعات را از صنعت بیمه داشتن، کار درستی نیست

۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸کد خبر: 358213
ایستانیوز:دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت: صنعت بیمه کشور هر روز میلیاردها تومان به زیان دیدگان خسارت پرداخت و بخشی از مشکلات اجتماعی را حل می کند بنابراین انتظار می رود که مورد حمایت قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محسن پورکیانی در حاشیه جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به فشارهای جانبی زیاد روی شرکت های بیمه، تاکید کرد: نباید به نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی، رویکردی اغراق آمیز داشت.لازم است که انتظارات از این صنعت در چارچوب داشته ها، ظرفیت ها و امکانات بالفعل و بالقوه آن تعدیل شود و سایر بازیگران این عرصه، از جمله دولت، بیمه مرکزی و سایر ذینفعان نیز باید بستر، تسهیلات و زیر ساخت های مورد نیاز را فراهم کنند.
 
به گفته وی، صنعت بیمه تلاش خود را به کار بسته است تا در کنار دولت مشکلات را به حداقل برساند  و اگر حمایت شود وضعیت بهتری خواهد داشت، ادامه داد: این که هرجا مشکلی داشتند اعم از راهداری، بهزیستی و ...، از صنعت بیمه مایه بگذارند این صنعت را در آینده فشل و ناکارآمد خواهد کرد و دیگر هیچ سرمایه گذاری تمایل به سرمایه گذاری در این صنعت نخواهد داشت و بیمه گزاران نیز بهره لازم از این صنعت را نخواهند برد.
 
پورکیانی با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه هم جزیی از اقتصاد است، اضافه کرد: همه توقعات را از صنعت بیمه داشتن، کار درستی نیست و جواب نمی دهد.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران، افزود: در این جلسه، همه مدیران عامل عضو شورا، در مباحث مشارکت و در زمینه مطالب مطروحه نظرات خود را اعلام کردند.
 
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به مهم ترین مباحث این جلسه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین مسائل صنعت بیمه در شرایط کنونی، مدیریت وجوه نقد و بدهکاران و همچنین موضوع نرخ شکنی است که امیدواریم با همفکری و همکاری هم بتوانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.
 
وی تصریح کرد: باید تمهیداتی بیندیشیم که در آینده بدهکاران یک شرکت بیمه نتوانند پوشش های بیمه ای خود را از شرکت های دیگر دریافت کنند.
 
پورکیانی با اشاره به این نکته که نسبت مطالبات به حق بیمه شرکت های بیمه در چهار سال گذشته، 50 درصد بوده است، مساله بدهکاران صنعت بیمه را بسیار جدی عنوان کرد.
 
وی با تاکید بر این نکته که هر یک از ارکان صنعت بیمه باید وظایف خود را انجام دهد، یادآور شد: کار بیمه مرکزی نظارت، کار شرکت های بیمه بنگاه داری و مدیریت ریسک و محاسبه هزینه فایده و کار سندیکای بیمه گران هم صنفی است که باید مشکلات فی ما بین ارکان صنعت و ارکان بالا دستی پیگیری کند. اگر هر یک از ارکان وظایف خود را به درستی انجام دهد به یک وضعیت مطلوب خواهیم رسید ولی اگر وظایف خود را به گردن دیگری بیندازیم کاری به پیش نخواهد رفت.
 
وی همچنین با اشاره به مطرح شدن افت قیمت در جلسه شورای عمومی، اظهار داشت: می توان افت قیمت را به عنوان یک پوشش مازاد به بیمه نامه شخص ثالث یا بدنه اتومبیل اضافه کرد که نظر می رسد اضافه شدن آن به پوشش های بدنه به جهاتی بهتر است.
 
دبیرکل سندیکای بیمه گران با تاکید بر این نکته که محاسبه افت قیمت خودرو پس از تصادف در شرایط فعلی کار سختی است، تصریح کرد: به نظر من، اضافه کردن این پوشش نیاز به تصویب مجلس ندارد و می توان آن را به عنوان یک پوشش اضافی در بیمه های شخص ثالث و به ویژه بدنه ارائه کرد.
 
وی از دیگر مباحث جلسه شورای عمومی به گزارش از جلسات سندیکا با کمیسیون اقتصادی مجلس، وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگ بودن تعاملات با بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز دیگر موضوعی بود که در جلسه به آن پرداخته شد.
 
پورکیانی درباره عملی شدن موضوع راننده محوری در بیمه شخص ثالث هم اظهار داشت: این موضوع موضوعی است که روسای مختلف بیمه مرکزی روی آن تاکید داشته و در پی اجرایی کردن آن بوده و هستند و عملی شدن آن هم یک الزام است ولی مستلزم رفع پیش نیازهای آن و همکاری سازمان های ذیربط است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:صنعت بیمه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *