RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

ویژگی های اقتصاد رقابتی از نگاه "مدیر عامل بیمه ما "

۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۴/۱۹کد خبر: 201811
ایستانیوز:مدیرعامل بیمه ما با اشاره به ویژگی های یک اقتصاد رقابتی گفت: در اقتصاد رقابتی، قیمت‌ها در دست سیاست گذاران نیست که هرجور خواستند بتوانند بر آن تاثیر بگذارند اولین کارکرد قیمت، انتقال اطلاعات است یعنی قیمت‌ها اطلاعات زیادی دارند و اولین داده موجود در قیمت، اطلاع رسانی در مورد مقدار کمیابی آن کالا یا خدمت خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مهدس مجید صفدری، درباره نرخ‌های دستوری و کاهش بدون توجیه قیمت‌ها در ارائه بیمه‌نامه‌های ثالث خودرو و درمان تکمیلی،  اظهار کرد: از  دید اقتصاددانان هرجا مبادله ای بین عرضه کننده و متقاضی انجام می شود و عرضه کننده و متقاضی یک کالا یا خدمت وجود داشته باشد  یک بازار شکل گرفته است و بر اساس تعامل منحنی تقاضا و عرضه و قطع آنان قیمت مشخص خواهد شد که به آن قیمت تعادلی می‌گویند اگر به هر دلیل تقاضا و عرضه برای یک خدمت تغییر کند آنگاه قیمت تغییر خواهد کرد لذا هر اتفاقی و رخداد و مسله ای که ایجاد می شود باید اثر آن را در عرضه و تقاضا تحلیل نمود. بعنوان مثال در روزهای بارانی برای جابجایی، تقاضای مردم برای استفاده از تاکسی افزایش می‌یابد بدلایل مختلفی از جمله زودتر رسیدن - عدم جذابیت استفاده از خودروی شخصی، ریسک بالا، لیز بودن مسیر برای حرکت و غیره از طرفی با توجه به بارانی بودن و لغزندگی خیابان ها استفاده از ماشین ریسک بیشتری دارد زیرا احتمال تصادف بیشتر می شود لذا راننده تاکسی به عنوان یک انسان عقلانی باید بازده فعالیت خود را در شرایط ریسکی افزایش دهد تا نسبت ریسک و بازده برقرار شود یعنی باید کرایه بیشتری طلب کند تا این ریسک را جبران نماید نتیجه اینکه مهمترین کارکرد در نظام بازار،  ساختار عرضه و تقاضاست که قیمت را مشخص می کند.
 
وی با اشاره به ویژگی های یک اقتصاد رقابتی گفت: در اقتصاد رقابتی، قیمت‌ها در دست سیاست گذاران نیست که هرجور خواستند بتوانند بر آن تاثیر بگذارند اولین کارکرد قیمت، انتقال اطلاعات است یعنی قیمت‌ها اطلاعات زیادی دارند و اولین داده موجود در قیمت، اطلاع رسانی در مورد مقدار کمیابی آن کالا یا خدمت خواهد بود. هرچقدر یک منبع کمیاب تر باشد، قیمت آن بیشتر است و گران بودن یک کالا یا خدمت به مصرف کنندگان - تولید کنندگان می‌گوید که مقدار آن کالا یا خدمت در اقتصاد کم است ودچار کمیابی شده است.
 
این کارشناس صنعت بیمه ادامه داد:  در چنین شرایطی تولید کننده متوجه می شود که باید به نحوی، عرضه را زیاد کند و فرصت سودآوری مناسبی ایجاد شده است و مصرف کننده نیز متوجه خواهد شد که بهتر است قدر و منزلت کالا را بداند و یا از کالای جایگزین استفاده کند و در مصرف محتاط باشد و بهینه مصرف نماید حال اگر دولت ها در اقتصاد زیاد مداخله کنند و سازوکار قیمت را مخدوش کنند تمامی این کارکردها از بین می رود و تولید کنندگان و مصرف کنندگان دریافت اوضاع را درک نخواهند کرد و رفتار  و عملکرد خود را تنظیم نمی کنند. با این توضیحات وارد اوضاع بازار صنعت بیمه کشورمان می‌شوم و به نرخ شکنی ها اشاره می کنم.
 
صفدری افزود:  در صنعت بیمه نرخ شکنی‌ها  و نرخ‌های دستوری و کاهش بدون توجیه قیمت‌ها در ارائه بیمه‌نامه های ثالث خودرو و درمان تکمیلی توسط شرکت های بیمه گر و دولت، سایر نهادها و وضع مالیات ها و عوارض های مختلف به اشکال مختلف توسط افراد و دستگاه های متعدد  و تعیین دیات نقص عضوها خارج از حوزه های اجرایی دست اندرکار، همان "ایجاد عدم تعادل" در قیمت ها و ارسال نادرست اطلاعات به مردم و جامعه است زیرا برخی فکر خواهند کرد که بیمه نامه های ثالث سودآور هستند که شرکت های بیمه آنرا تخفیف می دهند که بحمدالله این موضوع با درایت و تدبیر بموقع و درست بیمه مرکزی و مجلس شورای اسلامی حل شده است که امیدواریم در بیمه های درمان تکمیلی نیز مرتفع شود.
 
وی اضافه کرد:  نکته مهم دیگر اینست که در این پروسه ارزش و کمیابی این نوع از خدمات بیمه گری برای جامعه مغفول می‌ماند، لذا وقتی قیمت گذاری مصنوعی حکفرما باشد قیمت تعادلی دچار خدشه خواهد شد و فعالان و عاملین اقتصادی همگی متضرر می شوند و عرضه کنندگان یعنی شرکت های بیمه در فروش بیشتر رقابت می‌کنند ونتیجه آن ایجاد زیان انباشته در برخی شرکت های بیمه است البته آزاد سازی تعرفه ها در صنعت بیمه ایران و افزایش تعداد شرکت های بیمه طی سالهای اخیر منجر به افزایش رقابت و بوجود آمدن ریسک کاهش سهم بازار هریک از شرکت های بیمه شده است.
 
به گزارش ایسنا ،این کارشناس صنعت بیمه ادامه داد: لذا در این بازار رقابتی مشتریان هر شرکت یکی از مهمترین سرمایه‌ها و دارایی‌های آن قلمداد می‌شوند که باید به شیوه های مناسب حفظ و گسترش یابند. بازاریابی رابطه مند علاج کار است و مفهومی است که در ۱۰ سال اخیر مطرح شده و در چند سال اخیر سازمان ها دریافته اند که برای داشتن مزیت رقابتی مداوم باید به عنوان یک شریک قابل اعتماد با مشتریان عمل کنند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه ما
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *