RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

شاخص کل بورس تهران در انتظار احیای معاملات فرابورس!

سیدعلی رضوی
۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱کد خبر: 361303
ایستانیوز: بورس تهران روز یکشنبه با کاهش تراز شاخص‌ هم‌وزن در کنار ریزش شاخص کل و کاهش ارزش معاملات خرد مواجه بود. بازار سهام دو روز ابتدایی هفته جاری را با ضعف معاملات در فرابورس ایران مواجه بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد افت تراز شاخص کل هم‌وزن و ریزش تراز شاخص کل بود. بازار سهام پس از کاهش ارزش معاملات خرد سهام در روز شنبه بار دیگر با کاهش ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی مواجه است. بازار سهام روز شنبه و یکشنبه با افزایش تراز شاخص‌های سهامی در نیم ساعت ابتدایی همراه بود اما با نزدیک شدن به نیمه معاملات، شاخص‌های سهامی دچار ریزش تراز شدند و در انتهای معاملات تراز کمتری به نسبت ابتدای معاملات به ثبت رساندند. معاملات فرابورس ایران که روز شنبه متوقف شد؛ دیروز نیز در زمان معمول انجام نشد و به بعد از ظهر موکول شد.
 
در بین شاخص صنایع نیز صنعت رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با 26.5 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت سایر محصولات کانی غیر فلزی با 15.3 میلیارد تومان و صنعت هتل و رستوران با 15.2 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت فرآورده‌های نفتی با 77.2 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت محصولات شیمیایی با 31.9 میلیارد تومان و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 20.2 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.
روند معاملات سهامی 30 روز اخیر
 
ارزش معاملات خرد بازار سهام که در تمام پنج روز معاملاتی هفته قبل سطح 4 تا 7 همتی را تجربه کرد. انتظارات تحلیل‌گران برای روند معاملات این هفته نیز تداوم روند هفته قبل بود، اما با مشکلات پیش آمده برای معاملات سهام بازار‌های فرابورس ایران دو روز معاملاتی این هفته با کف ارزش معاملات خرد سهام به اتمام رسید.
 
ارزش صف‌های خرید و فروش سهام نیز که در هفته قبل به سمت صفوف خرید سنگینی می‌کرد؛ در روز‌ شنبه شکسته شد. روز یکشنبه ارزش صف‌های خرید با 72 درصد افت به نسبت روز شنبه به سطح 17 میلیارد تومانی رسید و ارزش صف‌های فروش با 260 درصد افزایش تا 54 میلیارد تومان رشد داشت.
 
روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 18.3 میلیون تومان روز شنبه تا 17.5 میلیون تومان ریزش داشت. یکشنبه سرانه فروش هر کد حقیقی کاهش داشت و از 22.5 میلیون تومان به 21.7 میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند.
پیش بینی بورس دوشنبه
 
با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز دوشنبه در تداوم روند نزولی شاخص‌ها در معاملات روز یکشنبه آغاز خواهد شد. بورس تهران در حال حاضر با سیگنال‌های مثبت و منفی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌توان سطح 3 همتی ارزش معاملات خرد را یک سیگنال مقاومتی مهم برای معاملات امروز سهام در نظر گرفت. بازار سهام در هفته قبل از ارزش صف‌های خرید بالایی برخوردار بود؛ در حالی که با توجه مشکلات فرابورس، در این هفته با در بسته کاهش ارزش معاملات روبرو شده است.
 
با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 3 تا 5 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی اندک پیش بینی می‌شود و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 20 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 24 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *